VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

Řada I.D. automobilky Volkswagen se v Ženevě rozroste o další model. Nový sedan na délku měří přes pět metrů a na jedno nabití ujede až 665 kilometrů.

Modely řady I.D. už od samotného začátku kašlou na běžné spalovací motory. Aktuálně zahrnují hatchback velikosti Volkswagenu Golf, SUV s názvem I.D. Crozz a dodávku I.D. Buzz, která vzdává hold legendárnímu busíku. Na autosalonu v Ženevě je doplní sedan s délkou před pět metrů.

Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Délka vozu, který nám automobilka zatím přiblížila na dvou skicách, činí 5,11 metru, systémový výkon dvou elektromotorů je 225 kW, a díky lithium-iontovým akumulátorům s kapacitou 111 kWh vystačí energie až na 665 kilometrů jízdy. Samozřejmě s využitím rekuperace kinetické energie při brzdění. Přenos síly na silnici mají na starosti všechna čtyři kola, stejně jako u vozů Tesla vybavených dvojící motorů.

Interiér studie pojme čtyři cestující, řidičsky založené typy ale moc nepotěší. Vůz nemá volant ani pedály, koncept I.D. Vizzion je ryze autonomní vůz, který vše obstará sám. Stejně jako Audi Aicon, představené na autosalonu ve Frankfurtu loňského roku, podléhá stupni automatizace ADAS 5. Cestující s vozem komunikují prostřednictvím hlasového ovládání a gesty, ten se prý zároveň umí přizpůsobit každému pasažérovi zvlášť.

Moia je prvním vozem VW Group s pokročilou autonomní technologií

Moia je prvním vozem VW Group s pokročilou autonomní technologií

Tohle je budoucnost mobility podle koncernu Volkswagen, avšak poměrně vzdálená. První vůz řady I.D., a sice zmíněný kompakt, vstoupí na trh v roce 2020, v rychlém sledu za ním dorazí SUV I.D. Crozz a dodávka I.D. Buzz, To jsou zároveň vozy, u kterých nebude míra automatizace tak velká jako v případě I.D. Vizzion. Tento vůz je nicméně součástí Strategie 2025, podle níž značka do roku 2025 uvede na trh více než dvacet elektromobilů.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků