VW v Ženevě ukáže vizi elektrického sedanu. Tohle je budoucnost mobility!

Řada I.D. automobilky Volkswagen se v Ženevě rozroste o další model. Nový sedan na délku měří přes pět metrů a na jedno nabití ujede až 665 kilometrů.

Modely řady I.D. už od samotného začátku kašlou na běžné spalovací motory. Aktuálně zahrnují hatchback velikosti Volkswagenu Golf, SUV s názvem I.D. Crozz a dodávku I.D. Buzz, která vzdává hold legendárnímu busíku. Na autosalonu v Ženevě je doplní sedan s délkou před pět metrů.

Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Je boj o titul největšího výrobce aut jenom hrou s čísly? Vypadá to tak…

Délka vozu, který nám automobilka zatím přiblížila na dvou skicách, činí 5,11 metru, systémový výkon dvou elektromotorů je 225 kW, a díky lithium-iontovým akumulátorům s kapacitou 111 kWh vystačí energie až na 665 kilometrů jízdy. Samozřejmě s využitím rekuperace kinetické energie při brzdění. Přenos síly na silnici mají na starosti všechna čtyři kola, stejně jako u vozů Tesla vybavených dvojící motorů.

Interiér studie pojme čtyři cestující, řidičsky založené typy ale moc nepotěší. Vůz nemá volant ani pedály, koncept I.D. Vizzion je ryze autonomní vůz, který vše obstará sám. Stejně jako Audi Aicon, představené na autosalonu ve Frankfurtu loňského roku, podléhá stupni automatizace ADAS 5. Cestující s vozem komunikují prostřednictvím hlasového ovládání a gesty, ten se prý zároveň umí přizpůsobit každému pasažérovi zvlášť.

Moia je prvním vozem VW Group s pokročilou autonomní technologií

Moia je prvním vozem VW Group s pokročilou autonomní technologií

Tohle je budoucnost mobility podle koncernu Volkswagen, avšak poměrně vzdálená. První vůz řady I.D., a sice zmíněný kompakt, vstoupí na trh v roce 2020, v rychlém sledu za ním dorazí SUV I.D. Crozz a dodávka I.D. Buzz, To jsou zároveň vozy, u kterých nebude míra automatizace tak velká jako v případě I.D. Vizzion. Tento vůz je nicméně součástí Strategie 2025, podle níž značka do roku 2025 uvede na trh více než dvacet elektromobilů.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků