Volkswagen I.D. R oficiálně odhalen. Na Pikes Peak míří s elektrickým pohonem

Volkswagen míří do hor v Coloradu s cílem vyhrát a stanovit rekord pro elektromobily.

Rodina I.D. od Volkswagenu reprezentuje novou filosofii značky a zejména vcelku masivní elektrickou ofenzivu v modelové řadě. Zatím je plný konceptů, viděli jsme hatchback, SUV, osobní dodávku... A pořád tam chyběl motorsport. Až do teď. Volkswagen se totiž s vozem I.D. R chystá na závody do vrchu v Coloradu na Pikes Peak. Premiéru zažívá ve Francii.

Tam rekord drží Sébastien Loeb s Peugeotem 208 PP, ovšem jak napovídá zkratka I.D., Volkswagen bude soutěžit v kategorii elektromobilů, a tak je cílem rekord Toyoty TMG EV P002, která drží čas 8:57.118. Něco podobného už vyzkoušelo například Suzuki se svou podobiznou SX4. Elektromobily zde mají výhodu v tom, že netrpí na řídký vzduch jako zejména přeplňované spalovací motory.

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

Konkurent Tesly od VW odhalen: I.D. Vizzion sám ujede 600 km. Kdy dorazí?

I.D. R Pikes Peak má rovných 500 kW (680 koňských sil) a 650 Nm maximálního točivého momentu. To vše při hmotnosti 1.100 kilogramů. Z nuly na sto zrychlí za 2,25 sekund. Tady se nehraje na maximální dojezd, ale výkon. Až dvacet procent energie bude během trasy Pikes Peaku vráceno zpět do lithium-iontové baterie díky rekuperačnímu brzdění.

Už 24. června se na start dvacetikilometrové trasy postaví I.D. R s Romainem Dumasem za volantem. Ten už zde vyhrál třikrát, stejně jako dvakrát při dvacetičtyřhodinovce v Le Mans. Již zítra začíná oficiální testování novinky, a my u toho nebudeme chybět!

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků