Volkswagen I.D. R doslova rozdrtil rekord elektroaut na Nürburgringu

Německá modrá placka přijela na jeden z nejtěžších závodních okruhů světa, připravila se a rozdrtila dosavadní rekord. Kam pojede příště?

Volkswagen se se svým elektrickým závoďákem na rekordní jízdu v Zeleném pekle dlouho připravoval. Nakonec to ale vyšlo. Závodní vůz I.D. R stanovil rekordní čas pro elektrické vozy 6:05.336. Dosavadní držitel rekordu, čínský Nio EP9, tak byl poražen o více než čtyřicet sekund.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Za volantem seděl závodník Romain Dumas, Francouz, který s vozem pokořil i absolutní rekord na Pikes Peak. Průměrná rychlost na německém okruhu byla 204,96 km/h. Závodní monopost musel projít důkladnými změnami, na koloradské hoře je potřeba přeci jen jiný setup než na Nürburgringu.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Na pokoření elektrického rekordu stačilo Volkswagenu 500 kW. To je v porovnání s čínským Nio EP9, který má výkon 1000 kW přesně polovina. Může se tak stát, že si v německých dílnách navýší výkon a vyrazí vstříc absolutnímu rekordu, který stále drží Porsche 919 Evo s časem 5:19.55.

Po rekordu na Pikes Peak a Goodwoodu je tohle tak již třetí prvenství elektrického monopostu. Na jízdu Romaina Dumase se můžete podívat ve videu níže.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 146 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků