Volkswagen I.D. R doslova rozdrtil rekord elektroaut na Nürburgringu

Německá modrá placka přijela na jeden z nejtěžších závodních okruhů světa, připravila se a rozdrtila dosavadní rekord. Kam pojede příště?

Volkswagen se se svým elektrickým závoďákem na rekordní jízdu v Zeleném pekle dlouho připravoval. Nakonec to ale vyšlo. Závodní vůz I.D. R stanovil rekordní čas pro elektrické vozy 6:05.336. Dosavadní držitel rekordu, čínský Nio EP9, tak byl poražen o více než čtyřicet sekund.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Za volantem seděl závodník Romain Dumas, Francouz, který s vozem pokořil i absolutní rekord na Pikes Peak. Průměrná rychlost na německém okruhu byla 204,96 km/h. Závodní monopost musel projít důkladnými změnami, na koloradské hoře je potřeba přeci jen jiný setup než na Nürburgringu.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Na pokoření elektrického rekordu stačilo Volkswagenu 500 kW. To je v porovnání s čínským Nio EP9, který má výkon 1000 kW přesně polovina. Může se tak stát, že si v německých dílnách navýší výkon a vyrazí vstříc absolutnímu rekordu, který stále drží Porsche 919 Evo s časem 5:19.55.

Po rekordu na Pikes Peak a Goodwoodu je tohle tak již třetí prvenství elektrického monopostu. Na jízdu Romaina Dumase se můžete podívat ve videu níže.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 10 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků