Volkswagen I.D. R doslova rozdrtil rekord elektroaut na Nürburgringu

Německá modrá placka přijela na jeden z nejtěžších závodních okruhů světa, připravila se a rozdrtila dosavadní rekord. Kam pojede příště?

Volkswagen se se svým elektrickým závoďákem na rekordní jízdu v Zeleném pekle dlouho připravoval. Nakonec to ale vyšlo. Závodní vůz I.D. R stanovil rekordní čas pro elektrické vozy 6:05.336. Dosavadní držitel rekordu, čínský Nio EP9, tak byl poražen o více než čtyřicet sekund.

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

VW ukázal zbraň pro Nordschleife. Vylepšené ID. R chce být prostě nejlepší

Za volantem seděl závodník Romain Dumas, Francouz, který s vozem pokořil i absolutní rekord na Pikes Peak. Průměrná rychlost na německém okruhu byla 204,96 km/h. Závodní monopost musel projít důkladnými změnami, na koloradské hoře je potřeba přeci jen jiný setup než na Nürburgringu.

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

VW přepsal historii motorsportu. Zajel absolutní rekord Pikes Peaku!

Na pokoření elektrického rekordu stačilo Volkswagenu 500 kW. To je v porovnání s čínským Nio EP9, který má výkon 1000 kW přesně polovina. Může se tak stát, že si v německých dílnách navýší výkon a vyrazí vstříc absolutnímu rekordu, který stále drží Porsche 919 Evo s časem 5:19.55.

Po rekordu na Pikes Peak a Goodwoodu je tohle tak již třetí prvenství elektrického monopostu. Na jízdu Romaina Dumase se můžete podívat ve videu níže.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků