Volkswagen Group do roku 2018 investuje přes 84 miliard eur do rozvoje

V letech 2014 až 2018 VW Group investuje do své automobilové divize více než 84 miliard eur. Zdá se vám to hodně? Ve skutečnosti je to o něco méně, než ukazovaly dosavadní předpoklady.
Volkswagen Group do roku 2018 investuje přes 84 miliard eur do rozvoje

84 miliard eur, to je samozřejmě působivá suma. Dvě třetiny z ní, tedy nějakých 63 miliard, investuje VW Group do svého majetku, továren a vybavení, přičemž roční úhrny budou o půl miliardy eur nižší, než se původně předpokládalo. Dle tvrzení VW Group je to důsledkem „pozastavení stavebních projektů a optimalizace výrobních kapacit“. Plné dvě třetiny z celkové částky 63 miliard eur, tedy 41 miliard, mají jít ve svém důsledku na rozšiřování produktové nabídky koncernových značek.

Evropský soud potvrdil platnost německého zákona o Volkswagenu

Evropský soud potvrdil platnost německého zákona o Volkswagenu

Většina z těchto peněz půjde do vývoje nových modelů vycházejících ze systému modulárních platforem, ovšem také na úpravy motorů směřující ke komplexnímu plnění emisní normy EU6. Více než polovina ze zmíněných 63 miliard eur bude investována přímo do aktivit VW Group v Německu, což je jasnou deklarací předpokladu, že klíčovou úlohu budou v rámci koncernu i nadále hrát domácí provozy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků