Volkswagen Golf: vyrobeno 30 milionů kusů, Golf v nejlepší kondici

Německá legenda Volkswagen Golf po necelých čtyřech dekádách pokořila hranici 30 milionů vyrobených vozů.

Model Golf patří k prodejně nejúspěšnějším automobilům světové produkce a před několika dny prolomil hranici 30 milionů. Ba co víc: není to žádný dozvuk někdejší slávy, neboť jubileum zastihlo Golf nejen ve stále původním jméně, ale též v té nejlepší kondici. Volkswagen Golf VII se stále prodává výborně a patří k nejlepším autům současné nižší střední třídy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf: setkání generací

Navíc se stal nejen Autem roku 2013 v České republice, ale také evropským Autem roku 2013 (COTY) a Světovým autem roku 2013 (WCOTY), čímž výčet všech jeho ocenění rozhodně nekončí. Výroba modelu Volkswagen Golf byla zahájena na počátku léta roku 1974, takže k dnešnímu dni se vyrábí 39. rokem.

VW Golf I končí svou životní pouť

VW Golf I končí svou životní pouť

Prostým zprůměrováním dostupných údajů se dostaneme ke skutečnosti, že od roku 1974 se celosvětově prodává takřka 2 100 vozů Volkswagen Golf každý den, a to včetně víkendů a svátků. Není tedy divu, že se již v roce 2002 Golf stal nejprodávanějším Volkswagenem v poměrně mladé historii této značky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jubilantem se stalo nové, extrémně hospodárné provedení Golf TDI BlueMotion

Jubilejním vozem s pořadovým číslem 30 milionů se stal (jistě nikoli náhodou…) teprve před několika dny představený Volkswagen Golf TDI BlueMotion, jenž má být vůbec nejhospodárnějším modelem v dějinách jména Golf. Opatřen je vznětovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 110 koní (81 kW) a točivým momentem 250 Nm a prakticky kompletní sestavou aktuálně používaných asistentů pro snižování spotřeby včetně částečné rekuperace brzdné energie a start/stop systému.

Volkswagen Golf: historie, která se píše přes 30 let

Volkswagen Golf: historie, která se píše přes 30 let

Volkswagen Golf TDI BlueMotion má také prodloužené převody šestistupňové manuální převodovky, koeficient odporu vzduchu omezený na 0,27 a o 15 mm sníženou světlou výšku. V průměru si Golf TDI BlueMotion údajně řekne jen o 3,2 l/100 km, k mání bude v podobě příplatku k verzím Trendline a Comfortline a zákazník si bude moci přiobjednat speciální bleděmodré lakování Clearwater Blue.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf aktuální, sedmé generace

K příležitosti výroby jubilejního Golfu, jenž byl v továrně ve Wolfsburgu vystaven v sobotu v rámci dnu otevřených dveří, poznamenal s povinnou hrdostí šéf Volkswagenu Martin Winterkorn: „Dějiny Golfu jsou také dějinami automobilového vývoje. S prvky jakými jsou bezpečný pohon předních kol prvního Golfu, zavedení motorů TDI v třetím Golfu, premiéra ESC a dvouspojkové převodovky u čtvrtého Golfu a standardní ponárazové brzdění nové generace vůz pokračuje v demokratizaci pokroku.“

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků