Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nový Golf osmé generace by se měl ukázat už příští rok. Bude to tříválcový hybrid s reálnou spotřebou 4,5 litru na 100 km.
Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nový Volkswagen Golf pomalu dostává obrysy. Představit by se měl už příští rok s tím, že se do prodeje dostane na jaře 2017. VW Golf je nejúspěšnější evropské auto, takže novinka bude mít na co navazovat. Jak je ale zvykem, nový Golf bude spíše důkladnou evolucí než revolucí, píše britský Autocar.

Pod povrchem bude upravená modulární platforma MQB. Koncepce pohonu samozřejmě zůstane stejná a páteří nabídky budou nadále benzínové a naftové motory TSI a TDI. Volkswagen se ale už chystá na nové normy měření spotřeby. Těm má nejlépe vyhovovat tříválec 1.0 TSI s hybidním ústrojím.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Podle VW by měl mít reálnou spotřebu 4,5 litru benzínu na 100 km. Jak můžete vidět, jedná se o diametrálně odlišný údaj proti obvyklým tabulkovým hodnotám malých hybridů, které se pohybují podle normy NEDC někde okolo dvou litrů na 100 km.

Volkswagen použije upravený tříválec 1.0 TSI, který dostane přeplňování klasickým mechanickým turbodmychadlem a zároveň elektrickým dmychadlem/kompresorem. Mezi motorem a převodovkou bude ještě elektrický motor-generátor, který bude zároveň plnit funkci startéru.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Volkswagen použije i levné olověné akumulátory místo moderních lithium-iontových. Jejich výhodou má být nízká cena, menší logistické a technologické nároky a pro koncového zákazníka i výrazně nižší náklady na údržbu a případnou výměnu.

Hybridní Volkswagen Golf použije 48V elektrický systém a schopnosti samostatné jízdy na elektřinu budou dost omezené. Elektromotor tu bude sloužit spíše jako asistence spalovacímu tříválci. Ten má mít výkon až 110 kW (150 k).

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků