Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nový Golf osmé generace by se měl ukázat už příští rok. Bude to tříválcový hybrid s reálnou spotřebou 4,5 litru na 100 km.
Volkswagen Golf VIII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotřeba 4,5 litru

Nový Volkswagen Golf pomalu dostává obrysy. Představit by se měl už příští rok s tím, že se do prodeje dostane na jaře 2017. VW Golf je nejúspěšnější evropské auto, takže novinka bude mít na co navazovat. Jak je ale zvykem, nový Golf bude spíše důkladnou evolucí než revolucí, píše britský Autocar.

Pod povrchem bude upravená modulární platforma MQB. Koncepce pohonu samozřejmě zůstane stejná a páteří nabídky budou nadále benzínové a naftové motory TSI a TDI. Volkswagen se ale už chystá na nové normy měření spotřeby. Těm má nejlépe vyhovovat tříválec 1.0 TSI s hybidním ústrojím.

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Normované měření spotřeby dnes a zítra: Ztratí start/stop smysl?

Podle VW by měl mít reálnou spotřebu 4,5 litru benzínu na 100 km. Jak můžete vidět, jedná se o diametrálně odlišný údaj proti obvyklým tabulkovým hodnotám malých hybridů, které se pohybují podle normy NEDC někde okolo dvou litrů na 100 km.

Volkswagen použije upravený tříválec 1.0 TSI, který dostane přeplňování klasickým mechanickým turbodmychadlem a zároveň elektrickým dmychadlem/kompresorem. Mezi motorem a převodovkou bude ještě elektrický motor-generátor, který bude zároveň plnit funkci startéru.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Volkswagen použije i levné olověné akumulátory místo moderních lithium-iontových. Jejich výhodou má být nízká cena, menší logistické a technologické nároky a pro koncového zákazníka i výrazně nižší náklady na údržbu a případnou výměnu.

Hybridní Volkswagen Golf použije 48V elektrický systém a schopnosti samostatné jízdy na elektřinu budou dost omezené. Elektromotor tu bude sloužit spíše jako asistence spalovacímu tříválci. Ten má mít výkon až 110 kW (150 k).

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 110 109 km
Cena: 268 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků