Volkswagen Golf VII: první kilometry za volantem

97 komentářů

Petr
17. srpna • 21:49

Dobry den, chci se zeptat jak ukazat aktualni spotrebu u vw golf 7 a hina data? Packou u volantu?

Milan
30. prosince • 19:25

Když liška nemůže dosáhnout na hrozny, řekne jsou moc vysoko.
Je mi 55 let, blbců na světě je více jak jehličí na stromě.
Milan

ppp.
15. prosince • 12:37

Mal som VW Touran r.výroby 2009. Pri asi 77 000 sa mi pokazil motor- odisli 2 valce. Vymenili mi piesty vo vsetkých valcoch. Odvtedy sa mi motor opakovane kazil. Pri poslednej, tretej, oprave 11/2012 v autorizovanom servise, ked mi povedali cenu opravy, tak som to radsej predal pokazené. Sami pracovnici vo VW mi hovorili, ze ak si chcem kupit nové auto VW, tak benzin TSI radsej nie. V priebehu tohto roka som tom aute prerobil asi 3500 euro, vratana predaja pokazeneho auta.
Vsetci, s ktorymi som poruchy konzultoval, krutili nad tym motorom hlavou. Natlacit na motor 1,4 vykon 103 kw je trochu vela. Ten motor je maly opticky, vyzera ako 1,2 HTP s jednom valcom naviac + kompresor, turbo.
Je pravda, ze auto islo vyborne. Ale co z toho, ked vydrzalo 3 roky- 77000 km.
Po tejto skusenosti uz si nikdy nekupim nizkoobjemovy benzin preplnany kadejakum turbom,kompresoom a este neviem cim. A znacku VW uz vobec nie.
4 valec toho vela nevydrzi a ak sa budu este 2 valce vypinat?
Je to moja osobna skusenost a moj nazor.

Honzadm
24. listopadu • 11:49

Soudím,že autor moc nesleduje vývoj řady Golf.. viz: Zřejmě vůbec poprvé v dějinách modelu Volkswagen Golf je tentokrát horní část středové konzole mírně natočena k řidiči Konzole byla natočená v Gol 3 a Golf 4 ,u Golfu 5 a 6 od toho k
nelibosti mnohých upustili.Jinak článek o.k.

Michael
22. října • 23:26

Pratele, moc Vam dekuji za skvely clanek. Konecne nekdo popsal Golf, jak to citi ... Nikde jinde jsem tak dobre napsany clanek nenasel. Jen tak dal a ostatni servery at se pouci ... Dekuji

Karlos
18. října • 11:11

Ježíši vy jste tu tak chtří. Samý odborník na slovo vzatý. Nechtěli by jste si založit nějakou automobilku. Byli by jste nejlepší s těmi znalostmi.

KptBobr
18. října • 11:47

Souhlas Karlos, ani se nebudu vyjadrovat, pockej si na diskuzi napr. o O3m az to vyjde, staci kouknout k diskuzi na Rapida...:-/
Trochu to omlouva to, ze vetsina prispevku jde evidentne nekde ze skolnich lavic, to dle jejich urovne, pravop"y"su a slohu. A pokud ne, tak jeste lepe, jsou to vetsinou jedinci, kteri na takove NOVE auto v zivote nedosahnou (mozna nejake stare bazarovky), a tak si sve zavistive komplexy leci tim, ze tady vystupuj jako svetaznali auto konstukteri a designeri, rada z nich i jako spickovi testovaci piloti apod.
Je to k smichu, nicmene pisalek Duchon tentokrate odvedl relativne slusnou praci (i kdyz s chybejicimi testy rady asistentu, na coz urcite mnozi cekali), az naktere jeho obvykle ulety ("poloautomaticky" parkovaci asistent). On si vubec rad hraje se slovicky automaticky, poloautomaticky apod. :-D

Hugo
17. října • 20:23

No není co dodat.. o ničem porát do kola!!!:-|

Kenny
17. října • 19:29

Jak se u aut uvádí výkon, zrachlení atd, tak by se měla začít uvádět aj předpokládaná životnost. S ní má totiž většina nových aut problém. Takže děkuji, nekupuji :-/

radek
17. října • 8:42

me vzdycky dojima jak tu vetsina basni o poradnem vykonu, obsahu a kdyz pak jezdite do prace a zpet nekolik desitek km, bedujete nad tim jak vysoke jsou provozni naklady (secteno za urcity cas), jaky je dnes provoz pro vyuziti vykonu a ze potencial takoveho motoru vlastne vyuzijete jen parkrat rocne na ceste, napriklad k mori..

Skyline
17. října • 13:24

Pri dojizdeni do prace i pri jakychkoliv cestach po preplnenych okreskach naopak vykon vyuzivam neustale - na rozdil od plecek bez vykonu totiz muzu predjizdet. Na naklady si fakt nestezuju a ani jsem nevidel, ze by si stezoval nekdo jiny, takze to nam asi predvadis nejakou projekci vlastnich myslenek. Naopak pri ceste k mori vyuziti potencialu nechapu - na okreskach pises, ze vyuzit nejde (tedy je jedno, jestli jedu do prace nebo mori) a na dalnici naopak 200 koni nepotrebuju, kdyz jedu na tempomat 140. Mas to nejake popletene, radku.

Shimi
17. října • 11:33

to radek: Kdo konkrétně tady básní o pořádném výkonu a potom následně běduje nad vysokými provozními náklady? To zaprvé a zadruhé, nesuď ostatní podle sebe. Tím myslím to nepochopení využívání potenciálu motoru v běžném provozu. Já nevím jak ty, ale já ho využívám celkem často.

Slavek
17. října • 7:54

Prosim vas, reknete me, to se nebudou ty 2 valce osoupavat jinak nez ty druhy? ( jine tlaky, jine teploty...) to prece po par letech musi byt na opotrebeni poznat?

lololol
17. října • 11:20

však proč myslíš že se vypínají? protože ty dva válce jsou jakostně druhá kategorie, která neprojde měřením na první.

kolemjdoucí
16. října • 23:10

Již nyní vím, že si Golfa sedmé generace nekoupím.
Ačkliv jsem o něm uvažoval.
1. nikdy bych si nekoupil dvoulitrový motor do tak "malého auta" Dneska již vím, že je to zbytečná a neekonomická investice a z osobní zkušenosti vím, že 1.6 turbodiesel, u takhle velkého auta jede akorát.
2. nikdy bych si nekoupil Golfa s vlečnou nápravou! Proč ten krok zpět ? Aby oni ušetřili a já prodělal ? Na to jim kašlu.
3. a z benzínu jsem si taky nevybral, 1.4 přeplňovaný turbem s vypínáním válců se mě nelíbí, protože se mě nelíbí jeho nízký objem a výkon vyhnaný turbodmychadlem, nelíbí se mě vypínání válců, to ať si montujou do větších kubatůr s více válci a už vůbec se mě nelíbí, že bych za ty blbosti, co tak nesnáším, měl takhle připlácet.

Mirec
16. října • 20:25

neviem preco, ale ked som kukol palubku zo strany vodica, napadlo ma len Ceed . Keby mi niekto ukaze len tu fotku, nevahal by som to pomenovat ako Ceed :-(

Nick
16. října • 19:51

Už aby se to nechalo koupit! :-D Mám šestou generaci golfu ve výbavě highline a není v tom špatné svezení! Sedmička bude jistě o dost lepší! ;-)

Duja
18. října • 21:22

Nicku... dej si pauzu kecálku! jsi zaujatej moula:-))

BOJLER
17. října • 20:29

Ale di ty breptoB-]

Nick
17. října • 20:53

Nevěříš! Či-co? :-O Pojď se vsadit! Třeba o milion eur :-D

Shimi
17. října • 21:27

to Nick: Jen ze zvědavosti, jaký motor bys zvolil? Já bych si nevybral. 1.4T 103 kW jako prozatimní vrcholná benzínová motorizace je pro mě prostě málo.

Nick
17. října • 21:46

Když budu chtít supersport poohlédnu se určitě jinde! ;-) Golf je golf a tečka. Já osobně v dnešní době koukám na spotřebu, než na výkon! B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
17. října • 22:03

to Nick: Však já se nebavím o supersportu, ale o rozumné základní motorizaci ;-) Jinak si mi neodpověděl na otázku.

Nick
17. října • 22:40

Když budu jó skromnej, stačí 1,2 HTP :-O ! Ač není zatím v nabídce 3-[ Raději ale počkám, až se budou vypínat všechy válce, pak to bude dobrej kup :-D

viper
16. října • 12:31

chybí mi tam fotka odpružení zadní nápravy B-]

16. října • 12:54

Na co? Listové péra to určitě nemá, takže to bude mít pružiny a tlumiče. Pokud narážíš na způsob zavěšení, tak to má vzadu multilink, torzku mají mít verze s výkonem do 100 kW.

Bennie
16. října • 12:49

Mně tam chybí cena... tohle lidové vozidlo v testované konfiguraci bude bratru za 750 tisíc :)) a to dost mění úhel pohledu, kdyby bylo za 350, ani neceknu a tiše budu zírat... ale takhle je to teda celkem dost...

Toper
16. října • 18:27

Podívej se na ceníky, jsou na webu.
1.4 TSI Comfotline začíná na 441 tis. Highline na 471 tis. Zajímavé (nečekaně příznivé) jsou i ceny příplatkové výbavy.

Bennie
16. října • 23:40

Jo začínají :-) ale já se ptal na cenu testovaného vozidla. V mém autě byla základní cena motorizace 55 procent výsledné :-)

Šákul Ředkvička (pota)
16. října • 11:59

Při představení se mi nový Golf moc nelíbil, ale tyto fotky změnily můj názor. Jen mi připadá, že se s tím v Dojčlendu moc nepárali. Vzali předek z Pola, zadek z Passata a je z toho nový Golf.

mezek
16. října • 11:48

Hm, pěkné auto. Nám ostatním připravil VW Rapida...

k22
16. října • 11:09

Přerostlé Polo, u verze s torzkou vzadu (která se k testování nenabízí, i když třeba u nás bude určitě nejpodávanější), to platí na 100% B-]

16. října • 11:40

A co je na tom špatného?

k22
16. října • 12:28

Je to cesta zpět, nyní má i KIA Ceed lepší podvozek ;-)

Skyline
16. října • 16:32

Ze ma Kia "lepsi podvozek" nemusi byt nutne pravda, ze jdou dnes uz torzky naladit nebyvale dobre ukazuje jak renault, tak honda. To nic nemeni na tom, ze tohle nedochudce bude plecka v kazdem pripade a s torzkou uberwagen pro mistni hlupce jak delany.

Shimi
16. října • 17:24

to Skyline: Ty už to někdy zbytečně hrotíš. Můžeme mít k VW mraky výhrad, ale psát, že je Golf plečka apod. je úplně mimo. Je to velice solidní kára, ostatně jako většina jeho konkurentů pro které je mnohdy vzorem, a momentálně je i za celkem rozumný prachy (samozřejmě v kontextu cenové politiky VW). Jasně, můžeme se bavit do rána o kontextu foukaných malorážek vs. atmosféry, torzky vs. multilinku, atd. a stejně se nedoberem výsledku, ale zatratit kvůli tomu už dopředu auto jako celek a psát něco o šrotu je přece blbost, ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
16. října • 18:02

Neverim, ze verze s torzkou bude mit renault a predevsim pak novy civic vubec na dohled. Dokonce si troufam tvrdit, ze na Civic se nebude chytat ani ta verze s multilinkem (doporucuji se svezt, kdybych nevedel, ze to torzku nema, neveril bych - auto jsem projel nejen na okresce, ale i na okruhu). Pokud k tomu pridame loganovateni jasne patrne v interieru, nemyslim, ze bych to s pleckou zas tak prehanel. Souhlasim ale s tim, ze je to auto inspiraci pro ostatni, kteri se snazi co nejvic usetrit, protoze zakaznik, pro ktereho je Golf etalonem nic vic neceka a pri konfrontaci s konkurenci byval v minulosti nemile prekvapen (asi jako v Kujvahosgutentag panove v Intru, chteli proste "gulas s petima knedlama a pivo" a na chateaubriand s modrym portugalem nebyli pripraveni a tedy ho odsoudili jako neco podradneho, proste klasicke hazeni perel svinim). Postupne tedy dochazi k degradaci celeho segmentu, kdy konkurence sice obvykle nabidne vic, ale ne o moc, aby se koncernovy stravnik nevylekal a neutekl strachem z neznameho zpatky k duverne znamemu ohoblovanemu prknu do volkswageniho sourumu.

asdf
17. října • 11:12

je to přesně tak a je to smutný :-(

Toper
16. října • 18:23

Základní verze Renaultu a Hondy s torzkou nijak dobře nejezdí. Ty do toho motáš beztak sportovní verze, které mají shodné možná tak řešení podvozku, nikoliv konkrétní díly. Jinak je to příslovečné nebe a dudy. ;-)

Skyline
16. října • 18:28

Toper jako vzdy prispechal s nejakym bludem. Ale aspon se pobavime - kterou verzi C9G povazujes konkretne za "sportovni"? :-DZe jsi s tim autem zjevne nejel nemusim ani zminovat, ze.;-)

Toper
16. října • 18:51

Plácáš jako obvykle blbosti. Že to nepřiznáš, to tu víme úplně všichni. Vyzskoušej si někdy ten Renault Mégane s jednašestkou, či Civic s jednačtverkou, hlavně ty podvozky, a pak to srovnej s Golfem. Bohužel, tady můžeš pěstičkama bušit, nožičkama kopat, ale realita je neúprosná - podvozky mají Civic i Mégane možná tak průměrné, ale víc ani ň. ;-)

Skyline
16. října • 19:10

Je to marny topere, je to marny. At ti nepraskne zilka a uzij si svou "pravdu" ;-) A zase se nekdy stav, Zeliho kamaradi jsou vzdy vitani klauni.:-P

Toper
16. října • 19:27

Až zase bude potřeba, abys tu ze sebe udělal kašpara, počítám s tebou. B-]

Mirek
16. října • 20:01

Nějaký měsíc nazpět jsem tady vedl podobnou diskuzi a Skyline mne přesvědčoval, ať si Civic vyzkouším. Psal jsem tady, že se neklaním žádné automobilce a nemám problém uznat, že kdokoli vyrobil dobré auto. Testoval jsem si osobně více aut, některá až 3 dny. Protože auta koncernu znám a většina lidí je zná, tak uvedu, že se jednalo o auta Mazda, Toyota, Kia, Hyundai a Ford. Poslední soukromý test byl Honda Civic 2,2 i-DTEC Sport. Musím uznat, že s tak dobře udělaným autem s torzkou vzadu jsem ještě nejel a musím uznat, že se velice těžko rozpoznávaly odlišnosti, těžko říci jestli k horšímu, od multilinku. Myslím, že bys neměl na diskuzích zbytečně plácát nesmysly a jít si vše raději sám vyzkoušet. Jinak, Docela mne u Golfu překvapilo, že i v nejvyšší výbavě si člověk musí dokupovat např. xenony.

Alex
16. října • 21:09

Pozoruji tady vaši diskuzi nad zadní nápravou a nedá mi to.
Multilink není všechno.
Stačí se podívat na dva příklady. Aktuální je Laguna 4control, která díky řiditelné zadní nápravě má s torzkou lepší jízdní vlastnosti než Porsche Boxster http://www.youtube.com/watch... .
Z nedávné historie zase Xantia Activa, kde v porovnávacím testu jen Ferarri F40 bylo v bočním přetížení lepší http://www.xantiaclub.cz/rservice.php... než Citroš s torzkou.
Jasně. Obě auta si "nějak" pomáhají, ale jde vidět, že to rozhodně není jen o způsobu zavěšení kol.
Tohle mě vždy dostane: http://www.youtube.com/watch...

Toper
16. října • 20:31

Doporučím ti znovu přečíst to, co jsem psal výše. A to výslovně:
"Základní verze Renaultu a Hondy s torzkou nijak dobře nejezdí"
"Vyzskoušej si někdy ten Renault Mégane s jednašestkou, či Civic s jednačtverkou, hlavně ty podvozky"
a "Ty do toho motáš beztak sportovní verze".
;-)

Mirek
16. října • 22:25

Samozřejmě jsem si to četl. Základní verzi Civicu jsem samozřejmě nezkoušel. V autosalonu jsem se ptal na rozdíly, jestli jsou i na podvozku. Tvrdili, že ne. Nevím do jaké míry se jim dá věřit. Rozhodně Civic s názvem "Sport" není sportovní auto. Civic byl velice komfortní a velice dobře tlumil naše "divné" cesty. Dobře se řídil, zkrátka dobrý pocit pro řidiče a komfortní pro rodinu. Nehodnotím, co se mi nelíbilo. Toto je jen o podvozku, řízení, řazení a pocitu z jízdy. Kdyby to bylo vyladěno do sportovna, tak by to byl docela kostitřas. Jel jsem ve Focusu ST a nedá se to vůbec srovnávat. Tady se daly spočítat všechny kamínky na cestě.

Skyline
17. října • 8:45

Samozrejme, ze v tom zadne rozdily nejsou, krome toho, co vyzaduje motor (2.2 ropa je o dost tezsi, nez benziny). Toper se prisel jen vyblit (jako obvykle) a placl hloupost, protoze tomu nerozumi (jako obvykle). V Civiku 1.4 9G s pravdepodobnosti hranicici jistotou nikdy nejel (proc taky) a tedy cely jeho usmevny pokus o flame je zalozeny na jeho snaze se navazet do me, i kdyby u toho mel vypadat jako sebevetsi dement (jako obvykle). S cim nepocital jsi ty:-)Otazkou ale je, cemu rikas "vyladeny do sportovna" - to auto ma (i s tou ropou 2.2) podvozek sportovnejsi, nez temer vsechno v segmentu a k tomu jeste patri k tomu nejkomfortnejsimu. Chapu, ze pri testovacce na okresce clovek limity netestuje a tedy spis si uzije ten komfort, nicmene Civic je prekvapive schopny i na okruhu (proti minule generaci nesrovnatelne, i tu jsem mel na okruhu nejen jako tajpara). Honda proste ukazala, ze auto s vybornymi jizdnimi vlastnostmi kostitras byt nemusi (coz tedy obecne neni nic vyjimecneho, ale je to vyjimecne v nizsi stredni). Tak daleko se zatim s torzkou nikdo z konkurence nedostal, krome zmineneho renaultu, ktery toto umi u RS (ale to uz neni bezny model).

TECH
17. října • 13:23

Tak je vcelku jasné, že Torzka versus Multilink na dobré silnici není rozdíl, to samé na okruhu.Běž se ale svézti na hodně špatnou silnici s různými sklony krajnice versus střed a využij výkonu a tam se projeví rozdíl v koncepci.
Apropo,hlavní rozdíl mezi 8G a 9G je v tuhosti kastle, tam byl zakopnej pes, samo to vylepšení kapalinovými silentbloky asi také kapku pomohlo a to hlavně "pohodlí".Jako celek ale ten podvozek není dokonalý, jizdně ano, ale zvuky, pazvuky od podvozku na špatné silnici, či přejezd velkých nerovností retarderů umí konkurence lépe.Ale jinak dobrý...

Skyline
17. října • 13:36

TECH: kde a kolik jsi toho s 9G najel? Jak jsem psal, meli jsme to na okruhu a jezdil jsem s tim i po okreskach a rozdil v koncepci oproti mulitilinku nikde. Zvuky ani pazvuky jsem zadne nezaznamenal, s autem jsem jel nejen ostre, ale i "normalne" a prave na nic moc okreskach jsem zasnul nad obrovskym rozdilem oproti 8G (ktery tam mlatil a odskakoval, 9G to zvladal naprosto s prehledem, nejen, ze se s nim dalo jet rychleji, ale soucasne byl vyrazne pohodlnejsi). Nakonec uz u Clia a Meganu Renault ukazal, ze torzka muze byt nejen zatracene sportovni, ale soucasne i velmi dobre tlumit. Obe auta jsem ridil na dost mizernych okreskach, rozdil oproti tajparu byl dost velky a jestli to ma vzadu torzku nebo multilink nebylo jak poznat, fungovalo to paradne. Novy Civic je na tom stejne, zatimco u 8G jsem byl na strane tech, kteri Hondu kritizovali za odklon od double wishbone, u 9G nemam nic, proc bych ji mel kritizovat dal (krome hypotetickeho "kdyz dokazali takhle naladit torzku, multilink by byl jeste lepsi" - hypoteticke proto, ze jina auta multilink maji a lepsi nejsou).

Toper
17. října • 12:47

Vidím, že ti eminentně vadí, když někdo "bojuje" stejnými zbraněmi jako ty. :-DPoužívej hlavu, mysli, nepiš bláboly a pak se ti nebudu smát. B-]PS: Já C9G jel, právě s chcíplou jednačtverkou. Co vím ale jistě, že tys nového Golfa ani neviděl. ;-)

Mirek
17. října • 18:17

Toper, vcelku se stotožňuji s názory v testu na autoforum, test honda civic 2012 1,8 z vesmíru zpátky na silnice. Jen by mne zajímalo, jestli si myslíš, že testeři byli při psaní zaujati, podplaceni, případně ranění hluchotou a slepotou.

Mirek
17. října • 11:22

Vyladěné do sportovna bylo myšleno k porovnání s Focusem ST. Tedy v zatáčkách se prakticky nehne, nenaklání, každá nerovnost je cítit. Minulý Focus ST nebyl rodinným autem.S Civicem jsem zkusil klasiku město, okresky, dálnice bez ohledu na spotřebu. I tak jsem dojel jsem se spotřebou 5,4 l /100 km.

Skyline
17. října • 13:26

Mirek: rozumim, tvrdy podvozek bezne Civiky nemaji, na to bude tajpar. Kazdopadne aktualni nastaveni nema chybu, resp. snese strasne moc a pritom je komfortni, projevem uz to neni daleko k autum o tridu vetsim.

16. října • 12:55

Samozřejmě, určitě jsi měl už možnost obě auta přímo porovnat.

Honza
16. října • 10:27

No že jsou dnes v kurzu motory z fénu co mají deset turb a pět kompresorů jsem si zvyknul...ale že už i tomhle se budou vypínat válce to už je moc...mimochodem...7,4 (nebo i méně) má spotřebu moje Corolla 1,8 142kw...a to je atmosférická...a nepotřebuju vypínání válců, turba co končí ve 4000 ot/m ani žádné DSG....

Blofeld
16. října • 14:15

To je ta 1.8, co nevydrží ani 100 tis. km bez GO ?:-D

16. října • 10:54

Jenže aby ta tvoje atmosféra trochu jela, tak ji musíš držet v otáčkách přes 4000/min. a v tomto režimu ti určitě nebude brát 7,5 l/100 km. Navíc maximální točivý moment 180 Nm v 6800 ot/min. je taky trochu mimo běžně využívané otáčky, že... Navíc srovnáváš přes 10 let starou konstrukci, kdy ten tvůj zázrak nemusel plnit tak nesmyslně vysoké emisní normy.

Honza
16. října • 11:13

Ano..alespoň z té jízdy něco mám...když podřadím, očekávám že to pojede líp a ne že to s rostoucíma otáčkama bude pomalejší..navíc i když tabulkový točivý moment je malý, díky krátkým převodům je motor velmi pružný. 50 Km/h můžu jet na pětku, na čtyřku můžu pohodlně předjíždět...navíc kvůli upadajícímu výkonu nemusím během jednoho předjíždění 2x řadit...Navíc tohle když už to i vypíná válce, tak pochybuju, že s tím někdo najede 200 000km a bude jenom měnit olej...prostě mi přijde, že tyto ,,regule" EU je jenom cesta do pekel...právě motor co mám v Corolle, nebo motor v GT 86, VTEC od Hondy atd. jsou důkazem, že to jde i bez miliónu turb a kompresorů....vyjmenované jsem sám řídil - takže tu neplácám jenom na základě článků a tabulek...

Myšák
17. října • 3:59

No jo, to že s každou novou emisní normou jsme zpočátku přicházeli o radost a teď máme dokonce problémy (DPF filtr u dieselů) je stará známá věc. Zkrátka pokud si člověk chce užít radost z jízdy, pořídí si starou dobrou atmosféru v benzínu, o tom nemůže být řeč. Na druhou stranu se musí smířit se spartánským interiérem, který z dnešního pohledu je opravdu tristní.
Jenom se hrozím, kdy nám EU naservíruje takové podmínky (daně, pojištění či rovnou zákaz), že se starý auta budou muset odvést do šrotu ;-(

Radek
16. října • 11:47

Evidentně zase někdo kdo na to nemá. Tak si kup další Corollu a neotravuj tady ze starým autem. Evidentně si ještě v žádném TSI neseděl tak tu nevyprávěj blafky. Taková 1.8 TSI ti ukáže s přehledem záda a nebude se muset ani nějak snažit.

Dejv
17. října • 16:35

Jaká 1,8TSI? Oni nějakou prodávají?:-O

kolemjdoucí
16. října • 23:26

1,8TSI není 1,4TSI !
příště tam bude 1,0 TWIN TURBO a vy tomu hudete stále tleskat. Vzpamatujte se. Až budu mít 12 týdnů dovolený a jezdit stále na dlouhé cesty, tak tomu budu možná taky tleskat, ale já mám 4 týdny dovolené 80% mnou najetých kilometrů v roce jsou tratě do 11km dvakrát denně po celý rok a ty dvě dovolený ročně k moři a do Alp to nezachrání. Výrobci honí jen papírové hodnoty spotřeby a možná ty emisní normy, ale ty jsou oboje naměřený na dlouhých tratích a v druhém případě na dokonale zahřátým motoru.

jirka
16. října • 12:49

ano ukaze zada pokud pojedu na 1/3 vykonu ja a muj japonsky motor je mnohem zajimavejsi. i s prelude 2.0 jsem vytrsstal 1.8 tsi ochcavky a ted uz vubec nemluve s mymy 6 hrnky. . Nedelej z toho raketu kdyz to kdejaky japonsky motor do dvou litru pekne vytresta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
16. října • 12:58

Shimi a Jirka: díky za podporu :-) ale zase nechtěl jsem tu rozpoutat takovou válku....já nepřeceňuji svůj motor - když už se to tu začalo tak věřím, že s poslední Octavií RS by to byla asi vyrovnaná partie (do první zatáčky :) ), ale pravda že takovýto komentář, že by mě nějakej motor ztrestal ani by se nezapotil, je poněkud ubohý...připomíná mi to syndrom TDI - všichni si myslí jaká je to raketa (turbo efekt a krátké zpřevodování opravdu navozují pocit závratné rychlosti), ale pohled na stopky ukáže něco jiného...

jirka
16. října • 13:16

Ano pohled na stopky ukaze neco jineho je pravda. Trh sizada aloobjemove motory s vykonem dvou trilitru atmosfery tak se to honi turbem. Na usporu paliva se vymysli kde co aby ten malej motor papirove jel na vzduch. Ale kdyz dojde na lamani chleba obsah nicim nenahradis. Ale zajimalo by me porovnani spotreby ve vysokych rychlostech. Priklad muj trilitr japan atmosfera D1 jedna nadrz. Prvnich 150 km do 130 pak 150 km do 170 a poslednich 180 km jsem valil dveste pln nalozen spotreba 11.5 jak by si vedla 1.8 tsi jak by dopala a po dojezdu by musela chladit turbo 5 min a ja mohu hned vypnout. Kolik v tomto rezimu by sezrala 1.8 tsi nebo 1.2tsi 1.4 tsi jsem zvedav

16. října • 13:31

Jsme rádi, že jsi nám tady veřejně napsal, že jezdíš jako prase. A teď k věci. Opět někdo srovnává nesrovnatelné. Jiný by zase mohl napsat, že dokáže jezdit s 1.2 TSI běžně za 5 l/100 km, jak by teď dopadl ten tvůj "trilitr japan atmosfera"? Je jasné, že auto s větším přebytkem výkonu bude na dálnici úspornější, ale to neznamená, že auta s menším výkonem nemají svůj smysl, nějaký klidný řidič na převážení plata vajec nepotřebuje 200 kW motor a těžko bude prasit po rozbité a přeplněné dálnici 200 km/hod.

Honza
16. října • 13:38

Předpokládá že to prase nebylo na mě...když jedu 140km/h tak díky proměřování tachometru jedu reálně tak 135...nicméně pravda je že nejen na dálnici výkon snižuje spotřebu...do určité meze...ale co se týká spotřeby na dálnici tak je hodně důležité zpřevodování...Četl jsem (ale jenom četl, jak je to doopravdy, nevím), že Corvette má tak dlouhé převody, že 130 jede asi na 1500 ot/m a to je prý ze 9l /100 km nevím jestli přímo tohle může být pravda ale zpřevodování dělá hodně...

Honza
16. října • 13:25

No konkrétně můj motor není vyloženě dálniční typ :) ve 140 točí 4300 ot./m. (ale max mám zase 8200 :) ) Nicméně při této rychlosti mám naměřenou spotřebu asi 8 - 8,5 l/100 km...což mi vzhledem k výkonu a ,,stylu" motoru přijde naprosto v pohodě...jinak jezdím do 7,5l kombinovaně (město, dálnice i okreska...dojíždím 40 km do Prahy).

Zelí
16. října • 15:16

Na vaše diskuse odpovídají sami japonští výrobci, kteří tak jako před lety se zpožděním několika desetiletí přišli s dieslovými motory, tak samozřejmě v průběhu příštích několika let přejdou na downsizing. Zatím jsou technologicky pozadu tj. jejich hlavní dodavatel komponentů firma denso nemá připraveny pro finální výrobce komponenty pro downsizing. A protože v japonsku jsou kapitálově všechny automobilky vlastěny jedním kapitálovým vlastníkem včetně firmy denso, nelze očekávat nákup u jiných dodavatelů, kteří stejně momentálně nemají žádné volné kapacity, protože všichni ve světě přecházejí na downsizing a tak japonci musí počkat až se denso vzpamatuje a něco vyplodí. Do té doby budou vypouštět dezinformace o nepřekonatelnosti svých atmosfér a vyplachovat zákazníkům hlavy. Připomenu nedávné dezinformace firmy subaru o nepřekonatelném čistě mechanickém systému 4x4, který nepotřebuje žádné elektronické pomocníky. Samozřejmě jenom do doby než se dopracovali k tomu, že tam něco mohli dát. Dnes subaru bez elektroniky nedá ani ránu.
( Žádné japonské auto nemá v sérii otáčky pře 8000- to jenom tak na okraj)

Skyline
16. října • 16:30

Zeli nekdy uz ta tvoje krec neni ani vtipna, protoze co ty jsi schopen vyplodit za bludy, na to jeden teda zira. Co je prosim za blabol ten magicky "komponent na downsizing", ktery nema Denso v nabidce a jina firma neni schopna toho vyrabet dost? Ze do toho motas subaru, u ktereho jsi splacal nekolik veci dohromady jak pejsek s kocickou pri vareni uz je jen tresnicka na dortu.Kdybys nemel vymatlano dlouhodobou jizdou v ceskonemeckem chrochtaku, pochopitelne bys zjistil, ze Japonci nepotrebuji nikomu vyplachovat hlavy, staci se s temi auty svezt. Japonec ovsem nemuze za to, ze socanska Evropa ma cim dal tim vypatlanejsi obyvatele (ty jsi zarnym prikladem), kterym je zatezko platit spotrebu te japonske atmosfery a tak si koupi downsizovanou sunku, ktera ovsem zere jeste vic. V tomto je Evropan asi nejdal na svete, je mu jedno, co plati na stojanu protoze nadsene onanuje nad nizkou hodnotou v technicaku. Holt co by clovek chtel od bandy zlodeju (co jineho jsou socialiste), premysleni jen tezko.

jirka
16. října • 15:52

co honda s 2000 přes 8000 tis otáček nsx a pár dalších. civic běžně max 7500 až 8000

Honza
16. října • 15:31

O kvalitě japonských benzínových motoru nám nemusí výrobci vyplachovat hlavy...dlouhodobé testy (spotřebitelské) a hlavně moje osobní zkušenosti (ze tří japonských aut) dokázali svoji kvalitu a hlavně odolnost a spolehlivost. Subaru nyní samozřejmě elektroniku používá (zřejmě pod mediálním tlakem současných ,,vychytávek" - manuální přenastavování přísunu točivého momentu mezi nápravami i koly atd.), ale první generace Imprezy GT, P1 (nebo 22B) je podle fanoušků značky i nejlepší...právě proto, že má minium elektroniky a jsou díky tomu i lehčí. Jinak s těma otáčkama to myslíte vážně? Toyota Corolla T-Sport / Celica T-sport - červené pole od 8200 ot./m, Hondy Type-R (Civic, Accord, Integra) taky min. 8000ot/m, Honda S2000 dokonce 9000 ot/m (první generace), Mazda RX8 min 8000 ot/m (možná víc ale kolik přesně nevím - i když to je Wankel).....všechno naprosto sériová auta z továrny - si to najděte na netu...to byl asi nějaký omyl ne?

Shimi
16. října • 12:41

to Radek: "Taková 1.8 TSI ti ukáže s přehledem záda a nebude se muset ani nějak snažit." :-D celkem jsi mě pobavil. Že se nebude muset ani moc snažit? Ta se bude muset chlapče ku*evsky snažit, aby s tou atmo 1.8 142 kW udržela krok. To je to samé, jako si většina pubescentů automaticky myslí, že 2.5T R5 166 kW v FFII ST musí zákonitě vyprášit např. atmo 2.0 i-VTEC 147 kW v CTR, páč má přece "větší výkon p*čo". Leda kulový. Tam hraje roli tolik věcí jako např. váha, zpřevodování, gumy, atd. že dělat unáhlený závěry jen díky mediální turbomasáži je úplně mimo mísu. Věř tomu, že kdybys dal 1.8 TSI 118 kW a atmo 1.8 142 kW do identického auta, tak 1.8 TSI pohoří jak papír.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
16. října • 12:58

to je přeci každýmu jasný B-]

Honza
16. října • 12:33

Myslíš jo? a jak si na to přišel? Maximálně ta co má 225 kní v TT. Ale evidentně si nejel v 1,8 VVTL-i. TSI jsem řídil docela dost..poměrně často jezdím sousedovic Octavií pravě 1.8 TSI....ale zase..o tom se tady vůbec nebavím...ale to je jedno..nemá to cenu...vidím že přispět tu do diskuze je zbytečné...k tomu, o co mi tu šlo se stejně nikdo nevyjádřil.

Honza
16. října • 11:53

No na takový příspěvek jsem čekal......vždycky se někdo najde...Tohle není vůbec o Corolle...Je o tom že takové motory jako tento 1,4TSI s vypínáním válců jsou cesta do pekel...emise to splňuje ale jenom v laboratorních podmínkách..v reálu to vyjde úplně na stejno. Snad tomu nevěříte. A pokud se vůbec někmu na takovém motoru podaří najet 200 000 km aniž by měl za sebou alespoň dvě generálky, tak si o tom potom můžeme promluvit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
miro11
16. října • 12:40

Suhlasim s Honzom ohladne trvacnosti a spolahlivosti atmosfer, tiez som ich fanusik. Avsak berme to tak, ze TSI motory su produktom dnesnej doby. Auta, rovnako ako aj ine spotrebne vyrobky sa stavaju naozaj spotrebnymi a cykly ich vymen sa skracuju. Je stale vacsia skupina ludi, ktori nepotrebuju auto aby s nim najazdili 200 000 km, maju rocny najazd 15 000 km lebo byvaju v meste alebo si TSI kupia ako druhe-tretie auto. Dnes sa nekupuju auta na 15 rokov prevadzky a nasledne generalne opravy s dalsimi 10 rokmi navrch. Ked sa auto pokazi alebo za 6-7 rokov okuka, tak sa kupi nove, pricom tych cca 100-120 000 km vydrzi aj TSI (snad :-)). Aka bude hodnota auta pri predaji je druha vec, ale na mnohych velkych trhoch na to ludia az tak nepozeraju ako u nas. Takze vsetci su spokojni, VW spropaguje ako vykvet techniky vypinanie valcov, Bruselski uradnici splnili ulohu o znizenych emisiach a zakaznik ma fasa motor co taha odspodu. Co na tom, ze realne emisie su rovnake ako pri atmosfere. A ak sa auto bude kazit hned po predaji automobilka zarobi na servise, odserie si to len zakaznik ktory pripadne auto preda a kupi si dalsie take iste.

jimmy
16. října • 18:07

takje to pravda ja mam teraz octaviu 1.4 tsi a najazdim s ňou približne 25-40tis ročne.. nie je to veľa ale už bola v servise na výmene katalyzatora a rozvodov.. pred octavkou som mal Civic 1.8 v atmosfere.. vymenene som mal vzduchove sanie, lepši vyfuk atd. atd. a s vykonom 110kw som na nej najazdil 240tis dokedy som neuvaril motor doslova... bol by som zvedavy či toto by zniesol tak milovany/nenavidený motor TSI....

Honza
16. října • 12:52

Konečně někdo, kdo ví co jsem vlastně měl na mysli....přesně v tomto ohledu jsem to myslel. Ano je to krásný výkvět techniky - ale pro mě byla právě důležitá spolehlivost. Sice nenajezdím víc jak 20tis. ročně ale i tak. Mám ho 5 let, a rád bych aby dalších aspoň 5 let vydrželo. Toho bych se bál u současných motorů. Ale pravda je, že doba je taková a hlot se s tím asi nedá nic dělat...nebýt té blbé EU tak se i dnes dělají motory co mají šťávu a charakter, a ne jenom snové hodnoty v tabulkách.

jsk
3. prosince • 23:42

nebýt té blbé EU tak jsi bez práce stejně jako 1 milion dalších a chodil bys na pracák pěšmo:-D

16. října • 13:00

Já mám TSI taky 5 let a zatím jsem měnil jen olej a filtry. Známý problém s řetězem jsem neměl :-D

Honza
16. října • 13:08

Věřím, neříkám že to nejde. Ale uvidíme v globálním hledisku...pokud to funguje a drží, proč ne...asi jsem nebyl pochopen...na nikoho jsem neútočil..jenom prostě nejsem příznivcem downsizingu. Turba mám jinak taky rád..ale ty co nevadnou s vyššími otáčkami...třeba starší SAABy 9-5, 9-3 nebo 9000 to byly motory jak lusk...ale papaly no :)

Antiautomat
19. října • 14:11

No ja tam mam 1.8 20v atmo a za 1.4TSi by som nemenil.
Ono ta 1.4 TSi nejde zle (urcite nie) a je to prijemne, hoci 'sterilne' vozenie. Lenze otazka je spolahlivost (comu velmi neverim), no a okrem toho predsa su ludiam ktori sa chsu bavit.....mne viac vyhovuje charakter tej atmosfery, skratka mam rad kofolu s rumom a nie s nhrazkou rumu. Cim viac mu nalozim, tym viac sa so stupajucimi otackami usmievam :-)Jedine co ma s.rie ze to nema 6-kvalt.

16. října • 11:36

Je třeba ale srovnávat srovnatelné. Ten tvůj motor byl ve své době špičkovou motorizací pro Corollu a dnes popisovaný motor 1.4 TSI je takový střed v nabídce motorů pro Golfa, který pro převážnou většinu běžných řidičů, kterým je určený, bude mnohem příjemnější. Když se dívám na současnou nabídku benzínových motorů pro Auris, tak tam vidím pouze dva a z nich ten nejvýkonnější má 97 kW. Co se stalo u Toyoty, že neumí nabídnout nic lepšího? Proč není v nabídce ta super 1.8?

Honza
16. října • 11:49

S tím naprosto souhlasím...v současné době až na GT86 mi tam taky chybí nějaký dobrý motor (pozdější 1,8 s kompresorem co měla přes 220 koní byla stažena kvůli emisím!!!???...)...nicméně už jenom z hlediska spolehlivosti bych si rozhodně radši vzal atmosférickou 1,6 97kw než 1,4 TSI s vypínáním válců....ano 1,8 VVTL-i byla vrcholná motorizace, ale mě spíše udivuje, že už i takhle malý motor jako 1,4 TSI má vypínání válců..tohle je sice střed nabídky, ale technologie jak z NASA....nevěřím že to bude dlouhodobě bezproblémový a spolehlivý motor....prostě přehlídka techniky, ale po konci záruky se rozsype....

MamTeRad
16. října • 9:58

plasty, brzda, atd.. :-D U jiných aut by tu hned byly komentáře jak jsou fuj a na vládce soustavy golfa to nemá ani z daleka, ale jak se to objevý u óóó velikýho tak je to vlastně cool a evoluce :D

Radek
16. října • 9:32

Kvalitní článek, na rozdíl od, momentálně, Auto.cz :-)

zHurta
17. října • 13:54

Jiříček ti dá za tuto pochvalu určite pusinku !!!:-D
Kdo z vás dvou dělá tátu a kdo mámu...?

Pat4
17. října • 23:14

Ale copak, lidi z vaseho blogysku na Sardinii nepozvali? Blby… Neva, tak si aspon kopni do nekoho, kdo je schopny se s karou svezt, nafotit ji, napsat o ni a dat tomu hlavu a patu. A pokud mas potize s orientaci, pis jinam, tady si piseme o autech…

Kejdž
16. října • 7:58

Fakt pěknej, už se těším na jízdu. Golf je jak 911, každá nová řada je nejlepší: B-]

Roman
16. října • 4:57

Kdepak tohle není už ten "Golf", který sem znal od 1 evoluce, nic proti 7 evoluci, ale ten předek je pro mě zklamání, a interiér, ty plasty no komment. Jinak celkem to ujde, až zbytečnou řadu zbyteřností, které posunou cenu nahoru...
P.S. Nej Golfy stejnak byly 2 až 4 kové, 5 elovuce taky ušla, ovšem...

lamal_SK
16. října • 12:00

glf 4 ? to bola len dizajnova evolucia a zaroven agonia starych motorov a platformy s torznou prieckou... primitivny podvozok a tak to aj jazdi bohuzel

16. října • 13:21

Omyl, platforma Golfu 4 byla nová. Golf 3 byl evolucí Golfu 2 a Golf 6 byl evolucí Golfu 5.

miro11
16. října • 4:48

Preco tie leskle plasty v interieri? Preco?!

Doporučujeme

Články odjinud