Volkswagen Golf VI Variant: kombi nastupuje

Tento týden se světu představuje Golf šesté generace v provedení kombi. Nebývale rychle tak následuje příchod hatchbacku.

Je třeba uznat, že tento týden se u Volkswagenu překonávají. I když máme teprve pátek a neprobíhá žádný důležitý autosalon, od pondělka představili již několik zajímavých novinek. Jedná se především o prestižní provedení R řady Scirocco, které jsme vám představili na tomto místě a o také studie na bázi Golfu a Pola GTI, které vám ještě představíme.

Nyní je zde navíc další karosářská verze šesté generace modelu Golf, a sice kombík Variant. Je až s podivem, že Volkswagen přichází s praktickou verzí nového Golfu tak brzy po představení hatchbacku, často obě verze odděloval odstup několika let a nebylo tak ničím neobvyklým vidět prodávat starý Golf kombi vedle nového Golfu hatchback i roky po představení toho nového. S tímto přístupem je zjevně konec, pětkové kombi to má tentokrát spočítané jen pár měsíců po příchodu šestkového hatchbacku. Golf V Variant byl přitom do poslední chvíle prodejně velmi úspěšný, jen vloni se jich v Evropě prodalo bezmála 100 000. Důvod změny strategie ale možná bude jasnější už při pohledu na přiložené fotografie - jestliže se o šestkovém hatchbacku říká, že jde jen o facelift pětky, pak o kombíku to platí dvojnásob...

Novinka se bude nabízet ve stupních Trendline, Comfortline a Highline, zatímco dřívější Sportline prozatím vypadne. Nabídka pohonných jednotek v podstatě kopíruje hatchback. Zážehové motory kopírují nabídku hatchbacku a budou se nabízet ve výkonových verzích 80, 100, 122 a 160 koní (resp. 59, 75, 90 a 118 kW).

Za zmínku v tomto případě stojí porovnání kombinovaných spotřeb. Zatímco základní jednotka MPI o výkonu 80 koní vykazuje kombinovanou spotřebu benzínu 6,4 l/100 km, dva nejvýkonnější motory 1,4 TSI a 1,8 TSI se vyznačují srovnatelnými hodnotami 6,3 a 6,4 l/100 km, a to při neporovnatelně vyšším výkonu. Pokud je doplníte automatizovanou převodovkou DSG, klesne průměrná spotřeba dokonce na 6,0, resp. 6,1 l/100 km. Ach ty papírové hodnoty...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci nafty mohou vybírat ze dvou motorů. Šestnáctistovka dává 110 koní (81 kW), dvoulitr je naladěn na 140 koní (103 kW). Tyto jednotky vykazují průměrnou spotřebu 4,5 a 4,9 l/100 km. 

V své standardní výbavě bude mít Golf VI Variant třeba ESP, šest airbagů, světla pro denní svícení, střešní ližiny, elektrické ovládání všech okenních skel a vyhřívaných zpětných zrcátek, klimatizaci, dálkové ovládání centrálního zamykání nebo dělená a sklopná zadní opěradla, jejichž složením naroste objem zavazadelníku na 1 495 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud byste měli zato, že ve Wolfsburgu při stavbě kombíku pouze prodloužili střechu, jste na omylu. Přestavěna totiž byla i příď vozu, která dostala nový nárazník, masku i kapotu, upraveny byly blatníky a hlavní světlomety. Modifikací pochopitelně prošly zadní nárazník a světla, verze TSI a TDI se nyní vyznačují koncovkami výfuků ústícími přímo v nárazníku. Interiér byl kompletně převzat z hatchbacku, tedy včetně třípaprskového volantu, který vloni debutoval v modelu Passat CC.

Na německém trhu je možné objednávat nový Golf Variant již od dnešního dne a nejlevnější provedení bude mít cenovku 18 500 Euro. První zákazníci se svého nového kombi od VW dočkají v září.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI Variant
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků