Volkswagen Golf VI: 4Motion jen pro TDI

Nový Volkswagen Golf šesté generace nyní lze získat s trvalým pohonem všech kol i pro vznětový motor 2,0 TDI. Díky tomu lze nyní skloubit požadavky na hospodárný provoz s potřebami zlepšené trakce zejména na vlhkých či promrzlých cestách. Tím však použití systému 4Motion v Golfu končí a s dalšími motory jej nebude možno objednávat, jelikož poptávka po takto vybavených vozech řady Golf neplní očekávání Volkswagenu.
 
Pro tento účel zejmě Volkswagen zvolil osvědčenou soustavu 4Motion se spojkou haldex, převzatou z předchozí generace Golfu. Tam se jednalo o druhou generaci tohoto systému, jež navazuje na předchozí systém Syncro a první generaci 4Motion, jež se představila přesně před deseti lety. Mezi její výhody patří nižší hlučnost, rychlejší a plynulejší reakce na zmeny trakčních podmínek na jednotlivých nápravách a prodloužení servisního intervalu, který se prodloužil z 30 000 na 60 000 km.
 
Volkswagen Golf VI bude ve verzi 4Motion kombinován s dvoultrovým vznětovým motorem s výkonem 140 koní, doplněným šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Tento vůz by měl dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h pod 10s a rychlosti těsně přes 200 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI: 4Motion 
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků