Volkswagen Golf VI: 4Motion jen pro TDI

Nový Volkswagen Golf šesté generace nyní lze získat s trvalým pohonem všech kol i pro vznětový motor 2,0 TDI. Díky tomu lze nyní skloubit požadavky na hospodárný provoz s potřebami zlepšené trakce zejména na vlhkých či promrzlých cestách. Tím však použití systému 4Motion v Golfu končí a s dalšími motory jej nebude možno objednávat, jelikož poptávka po takto vybavených vozech řady Golf neplní očekávání Volkswagenu.
 
Pro tento účel zejmě Volkswagen zvolil osvědčenou soustavu 4Motion se spojkou haldex, převzatou z předchozí generace Golfu. Tam se jednalo o druhou generaci tohoto systému, jež navazuje na předchozí systém Syncro a první generaci 4Motion, jež se představila přesně před deseti lety. Mezi její výhody patří nižší hlučnost, rychlejší a plynulejší reakce na zmeny trakčních podmínek na jednotlivých nápravách a prodloužení servisního intervalu, který se prodloužil z 30 000 na 60 000 km.
 
Volkswagen Golf VI bude ve verzi 4Motion kombinován s dvoultrovým vznětovým motorem s výkonem 140 koní, doplněným šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Tento vůz by měl dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h pod 10s a rychlosti těsně přes 200 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf VI: 4Motion 
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků