Volkswagen Golf Variant: pozdě, ale přece

V Ženevě bude představena očekávaná novinka v podobně kombi verze oblíbeného Golfu. Jaký bude „zmenšený Passat Variant”?
Volkswagen Golf Variant: pozdě, ale přece

Politika Volkswagenu ohledně kombi verze oblíbeného modelu Golf je poněkud zvláštní. Tato verze na trh přichází obvykle dost pozdě a její život zasahuje daleko do působnosti další generace modelu. A stejně je tomu i nyní. Automobilka již pracuje na šesté generaci Golfu, který by se měl objevit v příštím nebo přespříštím roce, ale teprve nyní byla představena kombi verze Golfu.

Golf Variant, jak se u Volkswagenu tato verze tradičně značí, je odvozena od kompaktního hatchbacku. Ten byl mírně prodloužen a světlo světa spatřilo vcelku klasické kombi. To tvarově mírně připomíná větší Passat, ovšem kompaktnější velikost působí trochu atraktivněji. Navíc nabízí poměrně nestandardní podobu zadních světel, které se z dnešní produkce Volkswagenu nepodobají snad ničemu.

Golf Variant měří na délku 4 560 mm a v základním provedení pojme až 690 l zavazadel. Opravdu skvělá hodnota je ovšem dána litrovým vyjádřením až po střechu, místo klasického vyjádření po spodní hranu oken, případně opěradel zadních sedaček, jak je tomu u konkurence. Po sklopení zadních opěradel lze ovšem získat až 1 550 l.

O pohon se bude starat poměrně úzká nabídka agregátů. Benzínový čtyřválec 1,6 o výkonu 75 kW (102 k) a turbo-kompresorový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 103 kW (140 k). Naftu pak zastoupí čtyřválce 1,9 a 2,0 TDI PD o výkonu 77 kW (105 k), resp. 103 kW (140 k). Dá se ovšem očekávat, že nabídka motorů pro praktický Golf se časem ještě rozroste.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf Variant
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků