Volkswagen Golf Variant: pozdě, ale přece

V Ženevě bude představena očekávaná novinka v podobně kombi verze oblíbeného Golfu. Jaký bude „zmenšený Passat Variant”?
Volkswagen Golf Variant: pozdě, ale přece

Politika Volkswagenu ohledně kombi verze oblíbeného modelu Golf je poněkud zvláštní. Tato verze na trh přichází obvykle dost pozdě a její život zasahuje daleko do působnosti další generace modelu. A stejně je tomu i nyní. Automobilka již pracuje na šesté generaci Golfu, který by se měl objevit v příštím nebo přespříštím roce, ale teprve nyní byla představena kombi verze Golfu.

Golf Variant, jak se u Volkswagenu tato verze tradičně značí, je odvozena od kompaktního hatchbacku. Ten byl mírně prodloužen a světlo světa spatřilo vcelku klasické kombi. To tvarově mírně připomíná větší Passat, ovšem kompaktnější velikost působí trochu atraktivněji. Navíc nabízí poměrně nestandardní podobu zadních světel, které se z dnešní produkce Volkswagenu nepodobají snad ničemu.

Golf Variant měří na délku 4 560 mm a v základním provedení pojme až 690 l zavazadel. Opravdu skvělá hodnota je ovšem dána litrovým vyjádřením až po střechu, místo klasického vyjádření po spodní hranu oken, případně opěradel zadních sedaček, jak je tomu u konkurence. Po sklopení zadních opěradel lze ovšem získat až 1 550 l.

O pohon se bude starat poměrně úzká nabídka agregátů. Benzínový čtyřválec 1,6 o výkonu 75 kW (102 k) a turbo-kompresorový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 103 kW (140 k). Naftu pak zastoupí čtyřválce 1,9 a 2,0 TDI PD o výkonu 77 kW (105 k), resp. 103 kW (140 k). Dá se ovšem očekávat, že nabídka motorů pro praktický Golf se časem ještě rozroste.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf Variant
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků