Nové Volkswageny Golf Variant a Alltrack poprvé naživo: Mohou ještě překvapit?

Volkswagen Golf má tolik verzí, že by představení všech najednou snad ani nebylo proveditelné. Zatímco hatchback už známe téměř kompletně, nad kombíkem Variant dlouho visel otazník. Teď vám ho můžeme ukázat oficiálně.

Možná vás to překvapí, ale od premiéry osmé generace Volkswagenu Golf uběhnul už téměř rok. Světu se poprvé ukázal 24. října ve Wolfsburgu, já jsem však měl společně s několika novináři možnost prohlédnout si ho v exkluzivní předpremiéře v Mnichově, a když se pak na internetu oficiálně objevila první fotka, vy už jste na Autorevue měli k dispozici první statické dojmy a informace týkající se motorů či rozměrů interiéru. V případě praktičtější verze Variant to bylo podobné, avšak mnohem komornější a spartánštější.

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Nový VW Golf poprvé naživo: Revoluce je tady! Nastupují hybridy včetně 1.0 eTSI

Velkou slávu jako hatchback, který dostal v rámci uvedení přednost, kombík nezažil, a to se nám představuje ve sportovněji střižené linii R-Line i jako dobrodružnější Alltrack, ekvivalent Škody Octavia Scout. Naše první setkání proběhlo už před pár týdny ve Wolfsburgu, a abychom nejeli pouze fotit do ateliéru, kde jsem se loni poprvé setkal i s elektromobilem ID.3, hned druhý den jsme se svezli s Golfem GTI. A že je to povedené sportovní auto, víte už téměř měsíc.

Důležitých 5 cm

Mysleli jste si, že už vás Volkswagen Golf osmé generace po spoustě redakčních testů a jízdních dojmů nemůže překvapit? A co takhle rozdílná délka rozvoru u hatchbacku (2636 mm) a kombíku (2686 mm)? Golf Variant se tím dotáhl na koncernový Seat Leon ST a Škodu Octavia Combi. Všechna tato auta mají rozvor naprosto shodný a velice podobně, ne-li úplně stejně, se cítíte i na zadních sedačkách.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

V Golfu Variant jsem se posadil sám za sebe s asi 4centimetrovou rezervou před koleny (měřím 190 cm), a to jsem seděl hodně uvolněně. Docela překvapením pro mě bylo srovnání vnitřních rozměrů, které nám Volkswagen v rámci focení poskytnul. V Golfu Variant se vpřed sedí o 2 a vzadu o 3 mm níže než v hatchbacku, prostor vzadu nad hlavou se ale liší o milimetr ve prospěch kombíku. Jsou to rozdíly, které v praxi nemáte šanci poznat, u kombi jde ale hlavně o velikost kufru, který je, stejně jako u octavie a leonu, prostě obrovský.

Volkswagen Golf Variant 8. generace: Srovnání s vybranou konkurencí
Model VW Golf Variant Ford Focus Seat Leon ST Škoda Octavia
Délka [mm] 4633 4668 4642 4689
Šířka [mm] 1789 1825 1799 1829
Výška [mm] 1455 1494 1448 1468
Rozvor [mm] 2686 2700 2686 2686
Objem kufru min/max [l] 611/1642 635/1653 620/1600 640/1700
Výška nákladové hrany [mm] 620 600 670 660
Šířka kufru v nejužším místě [mm] 1000 1150 1020 1000
Délka kufru [mm] 1040 1030 1050 1050(1080)
Délka po sklop. zadní opěradla [mm] 1650 1150 1660 1690
Výška pod plato [mm] 500(580) 430(560) 440(550) 600(480)
Výška pod ot. zadním víkem [mm] 1940 1870 1890 1940
Údaje v závorkách platí pro podlážku v horní rovině    

Zavazadelník nového Golfu Variant si v porování s předchůdcem polepšil o 6 litrů na 611 litrů v základním uspořádání a po sklopení zadních opěradel, což jde pohodlně páčkami rovnou z kufru, dostanete 1642 litrů. To je o 22 litrů více než u předchůdce.

Prohlédněte si nový VW Golf ve všech výbavách. Rozdíly mezi nimi bijí do očí

Prohlédněte si nový VW Golf ve všech výbavách. Rozdíly mezi nimi bijí do očí

Udávanými objemy má Golf Variant blíže k Seatu Leon ST než k Octavii Combi, ložná plocha je však pravidelná, jak se na kompaktní kombík sluší. Nechybí velký průvlak na lyže v opěradlech zadních sedadel, mezipodlaha nastavitelná ve dvou rovinách a další drobnosti, na které jsme zvyklí. Třeba zásuvky na 12 a 230 voltů, háčky na zavěšení tašek nebo tlačítko pro odjíštění sklopného tažného zařízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Galerie: Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line

Plasty a čtyřkolka stále ve hře

Loni se spekulovalo o tom, jestli vůbec praktičtější Volkswagen Golf dorazí, to by však museli být ve Wolfsburgu padlí na hlavu, aby Evropě nenabídli kompaktní kombík. Jisté změny ale přece jen nastanou. Třebaže derivát GTD s naftovým motorem už bude jen hatchback a nikoliv i kombi, jak tomu bylo v sedmé generaci modelu. A přitom byl Golf GTD Variant tak fajn auto! Díky rostoucí popularitě SUV mě překvapila osmá generace v provedení Alltrack, o němž Volkswagen říká, že je něčím mezi kombíkem a SUV. Nepřekvapivě...

Minitest Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG (110 kW) 1st Edition: Vyplatí se připlatit?

Minitest Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG (110 kW) 1st Edition: Vyplatí se připlatit?

Jeden Alltrack jsem si během focení prohlédnul a vy můžete díky fotkám v galerii také. Má opastované boční dveře, prahy, přední nárazník se díky diodovému dennímu svícení připomínajícímu ledové kostky podobá nárazníku derivátu GTI a vzadu na vás kouká chromovaná lišta vzdáleně připomínající koncovky výfuku. Jde o designový prvek, jinak je k ničemu.

Alltrack má i větší světlou výšku, ale aspoň podle prvního „ohledání“ není v porovnání s běžným kombíkem jeho podvozek o nic lépe chráněn proti poškození (plastový kryt pod motorem jako ochranu pro jízdu v terénu nepovažuji). Standardem je pohon všech kol, a tedy i víceprvková zadní náprava, a na kouli vůz utáhne přívěs o hmotnosti až dvě tuny.

Nový VW Golf GTI má první české ceny. Vůči starší generaci přirozeně zdražil

Nový VW Golf GTI má první české ceny. Vůči starší generaci přirozeně zdražil

V rámci oficiálních informací, které jsme dostali k dispozici, nepadlo slovo o motorech alltracku, ale moc bych se divil, kdyby se nabídka lišila od Škody Octavia Scout, která pro náš trh dostala čtyřválce 2.0 TDI (110 a 147 kW) a 2.0 TSI/140 kW v kombinaci se sedmistupňovým automatem a pohonem 4x4 (Scout s předním pohonem není určen pro náš trh). Už s ohledem na standardně dodávaný pohon 4x4 alltrack ani jiné možnosti nemá.

Kolik budou stát?

Zatím není jasno ani o cenách pro český trh. Podle našich informací by mělo české zastoupení Volkswagenu spustit předprodej Golfu Variant koncem září, přičemž rozdíl oproti hatchbacku by mohl činit kolem 40.000 Kč. Benzinový tříválec v základní výbavě by tedy mohl začínat na ceně okolo 520.000 Kč.

Alltrack bude pochopitelně dražší už kvůli pohonu všech kol a silným motorům. Vezmu-li v potaz, že se u nás Škoda Octavia Scout prodává za cenu od 926.900 Kč (zatím pouze s  2.0 TDI/147 kW DSG) lze očekávat, že se základní Golf Alltrack podívá někam k devíti stům tisícům korunám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Galerie: Volkswagen Golf Alltrack

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků