Volkswagen Golf V: výměna generací

Automobilka Volkswagen potěšila všechny nedočkavce, když vypustila první oficiální snímky pátého pokračování německého bestselleru jménem Volkswagen Golf. Společně s nimi prosákly na světlo světa první informace - např. kompletní seznam motorů.
Volkswagen Golf V: výměna generací

Volkswagen Golf páté generace je na světě. Německá automobilka vypustila první oficiální fotografie společně s prvními informacemi. Podívejme se tedy, jaký onen toužebně očekávaný, v pořadí již pátý, Golf je?

Nemůžeme začít jinak, než popisem jeho vnější podoby. Tvarem karoserie vás nenechá nový Golf na pochybách, že se jedná o pokračovatele téměř třicetileté série. Některé charakteristické prvky jako například silný C-sloupek či ostře se svažující záď nesmí novince chybět. Prolis ve tvaru V na přední kapotě má navodit pocity dynamiky. Právě o tu šlo dle tvrzení Volkswagenu při navrhování vozu především.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na pátou generaci Volkswagenu Golf se dlouho čekalo....

Výrazným prvkem designu automobilu jsou světlomety. Ty nezapřou inspiraci svým sourozencem, když sdružují směrová světla (jako u Phaetonu) v jeden úzkých pás umístěný na spodním okraji světlometů. Samotné světlomety tvoří dva páry výrazných kruhových světel, ukryté pod společným tvarovým krytem. Tím končíme krátkou exkurzi kolem vozu (vlastní názor na jeho vzhled si nejlépe vytvoříte dle fotografií).

Výrazným argumentem jsou pro Golf V jeho rozměry. Proti svému předchůdci narostl o 24 mm do šířky (na 1759 mm), 39 mm do výšky (na 1483 mm) a 57 mm do délky (na 4204 mm). Více centimetrů do všech stran zvětšilo prostor v oblasti kolen a hlavy. Zavazadlový prostor se protáhl o 54 mm, jeho objem činí 347 l, délka interiéru se zvětšila o 54 mm.

Klepněte pro větší obrázek
....vyplatilo se čekání?

Interiér má vynikat vysokou úrovní zpracování a bohatou výbavou. Tisková zpráva Volkswagenu hovoří zatím o třech stupních: Trendline, Comfortline a Sportline. Mezi příplatkové položky bude patřit například automatická dvouzónová klimatizace Climatronic, sklápěcí sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla atd. Zpočátku bude VW Golf V dostupný ve dvou a čtyř dveřové verzi s výklopnou zadní stěnou.

O bezpečnost posádky se postará elektronický stabilizační systém ESP, šest airbagů, brzdový asistent atd. Pod kapotou nového Golfu se zpočátku objeví čtyři agregáty – dva zážehové a dva vznětové. Postupně přibudou další. Začátkem roku 2004 bude k dispozici také převodovka DSG.

Motory pro Volkswagen Golf V

Benzínové výkon rok
1.4 16V 55 kW/75 k 2003
1.4 16V FSI 55 kW/75 k 2003
1.6 16V FSI 63 kW/85 k 2004
1.6 16V FSI 85 kW/115 k 2004
2.0 16V FSI 109 kW/148 k 2004
2.0 Turbo (GTI) 147 kW/200 k 2005
3.2 V6 184 kW/250 k 2005
Dieselové    
1.9 TDI 77 kW/105 k 2003
2.0 SDI 55 kW/75 k 2004
2.0 TDI 103 kW/140 k 2003
2.5 TDI 129 kW/175 k 2004

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků