Volkswagen Golf V: výměna generací

Automobilka Volkswagen potěšila všechny nedočkavce, když vypustila první oficiální snímky pátého pokračování německého bestselleru jménem Volkswagen Golf. Společně s nimi prosákly na světlo světa první informace - např. kompletní seznam motorů.
Volkswagen Golf V: výměna generací

Volkswagen Golf páté generace je na světě. Německá automobilka vypustila první oficiální fotografie společně s prvními informacemi. Podívejme se tedy, jaký onen toužebně očekávaný, v pořadí již pátý, Golf je?

Nemůžeme začít jinak, než popisem jeho vnější podoby. Tvarem karoserie vás nenechá nový Golf na pochybách, že se jedná o pokračovatele téměř třicetileté série. Některé charakteristické prvky jako například silný C-sloupek či ostře se svažující záď nesmí novince chybět. Prolis ve tvaru V na přední kapotě má navodit pocity dynamiky. Právě o tu šlo dle tvrzení Volkswagenu při navrhování vozu především.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na pátou generaci Volkswagenu Golf se dlouho čekalo....

Výrazným prvkem designu automobilu jsou světlomety. Ty nezapřou inspiraci svým sourozencem, když sdružují směrová světla (jako u Phaetonu) v jeden úzkých pás umístěný na spodním okraji světlometů. Samotné světlomety tvoří dva páry výrazných kruhových světel, ukryté pod společným tvarovým krytem. Tím končíme krátkou exkurzi kolem vozu (vlastní názor na jeho vzhled si nejlépe vytvoříte dle fotografií).

Výrazným argumentem jsou pro Golf V jeho rozměry. Proti svému předchůdci narostl o 24 mm do šířky (na 1759 mm), 39 mm do výšky (na 1483 mm) a 57 mm do délky (na 4204 mm). Více centimetrů do všech stran zvětšilo prostor v oblasti kolen a hlavy. Zavazadlový prostor se protáhl o 54 mm, jeho objem činí 347 l, délka interiéru se zvětšila o 54 mm.

Klepněte pro větší obrázek
....vyplatilo se čekání?

Interiér má vynikat vysokou úrovní zpracování a bohatou výbavou. Tisková zpráva Volkswagenu hovoří zatím o třech stupních: Trendline, Comfortline a Sportline. Mezi příplatkové položky bude patřit například automatická dvouzónová klimatizace Climatronic, sklápěcí sedadlo spolujezdce, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla atd. Zpočátku bude VW Golf V dostupný ve dvou a čtyř dveřové verzi s výklopnou zadní stěnou.

O bezpečnost posádky se postará elektronický stabilizační systém ESP, šest airbagů, brzdový asistent atd. Pod kapotou nového Golfu se zpočátku objeví čtyři agregáty – dva zážehové a dva vznětové. Postupně přibudou další. Začátkem roku 2004 bude k dispozici také převodovka DSG.

Motory pro Volkswagen Golf V

Benzínové výkon rok
1.4 16V 55 kW/75 k 2003
1.4 16V FSI 55 kW/75 k 2003
1.6 16V FSI 63 kW/85 k 2004
1.6 16V FSI 85 kW/115 k 2004
2.0 16V FSI 109 kW/148 k 2004
2.0 Turbo (GTI) 147 kW/200 k 2005
3.2 V6 184 kW/250 k 2005
Dieselové    
1.9 TDI 77 kW/105 k 2003
2.0 SDI 55 kW/75 k 2004
2.0 TDI 103 kW/140 k 2003
2.5 TDI 129 kW/175 k 2004
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků