Volkswagen Golf V: tuning, tuning a zase tuning

47 komentářů

Touareg
28. prosince • 20:07

Byl bych moc rád, kdyby se nějaký redaktor podíval na můj příspěvek ohledně Fordu Ranger (článek z května 2003) a samozřejmě odpověděl.

Děkuji

Petr Broža
30. prosince • 10:51

Vzhledem k tomu, že nemůžeme monitorovat všechny diskuse u starších článků, je v totm případě lepší přímo napsat e-mail autorovi nebo redaktorovi...

Vladimir.Made@seznam.cz
26. prosince • 20:09

Ten poslední obrázek "německý hybrid" mi příjde jako Audi A3

Petr Broža
26. prosince • 23:47

To protože je to A3

stetik
1. ledna • 14:57

Nerad Vam beru iluze, ale A3 to vazne neni... Ten G ma sice masku z Audiny, ale co zrcatko, dvere a zadni okno???

Gorbačov
26. prosince • 19:10

to já ve svejch carskej saních mám karboš s bikomorou a to máte vidět,jak to valí a spálí to všechno,co tam naleješ(kromě vody a sava)....

tak na co si kupovat nějakýho předraženýho golfa s převratnejma technologijema

Expert
25. prosince • 22:56

Mizerny hnusny auto zustane mizernym hnusnym autem... sebelepsi tuning na tom nic nezmeni...

Vladimir Made
26. prosince • 4:05

nechápu tě? Jestli se tě mohu zeptat? Jaký je podle tebe solidní auto v týhle třídě?

Expert
26. prosince • 10:34

Corolla, Stilo, Focus, Astra... vse srovnatelna kvalita, lepsi nebo stejne jizdni vlastnosti, mnohem lepsi design, nizsi cena.

Funcarver
27. prosince • 0:18

To jsi zrovna mohl napsat všechno kromě Golfa :))) Stilo??to je fakt sranda - vždyť má horší jízdní vlastnosti než Golf IV...

Rád bych se tě experte napsal, jestli si už s Golfem V jel, že píšeš o jeho jízdních vlastnostech? A viděl jsi ho vůbec?? Já ho viděl v reálu jedoucího po ulici a zklamal mě, ale o jeho jízdních vlastnostech se naodvážím spekulovat..

Expert
27. prosince • 13:14

No, ja Golfem 5 z titulu sve provese jel uz mnohokrat... a je to "shit". Stilo ma rozhodne lepsi jizdni vlastnosti a asi milionkrat lepsi sedadla...

dall
27. prosince • 11:17

A ty si někdy jel Stilem, že si takový machr???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
28. prosince • 2:00

Ano se Stilem jsem jel a proto jsem si ho nekoupil...

TO  p.Broža: já si tím jsem úplně jistý - jednak to je moje osobní zkušenost, což přiznávám je dost subjektivní. V této kategorii (jízdní vlastnosti) by se za objektivnější daly považovat možná právě (přímé) srovnávací testy vás novinářů. Neviděl jsem jediný, kde by Stilo Golfa IV na jízních vlastnostech porazilo... Na stránkách VW.cz je u Golfu odkaz na srovnávačku něm. Autobildu (GIV vs. 307 vs. Stilo), Autohit (který němcům rozhodně nenadržuje) taky G IV v jízdních vlastnostech ohodnotil jako lepšího. Stilo na tom podvozkově není dobře: 1) naklání se jak kačena, 2) velmi brzy se začne projevovat nedotáčivost... Přiznám, že na limitu se Stilo chová dobře, ale k čemu mi to je, když ten limit u něj přijde cca. o 20-30km/h dříve než u ostatních srovnatelných aut?? Taková perlička je, že když jsem jel na testovačku Stila Puntem I 1,2 a se Stilem jsem jel kus cesty po které jsem přijel s Puntem, stalo se, že Stilo "pískalo" i v zatáčkách, ve kterých ani Punto nepískalo, a to jsem je projížděl stejně a zhruba se stejnou (tachometrově) nájezdovou rychlostí..... Proto jsem nakonec Stilo nekoupil..  

limach
30. prosince • 8:08

No, nechci polemizovat jestli má lepší jízdní vlastnosti Stilo (2 x jsem vyzkoušel a zdálo se mi to dost dobré) nebo Golf IV (moc jsem si ho zatím nezkusil). Ale musím nesouhlasit s poznámkou, že Autohit "němcům rozhodně nenadržuje". Časopis čtu pravidelně a moje zkušenost je taková: Německá auta, a ty od VW speciálně, testuje až na výjimky p. Kovařík. U něj mám občas dojem, že se jeho plat přímo odvíjí od sumy chvály, kterou pěje na auta z Golfsburgu. Koneckonců je majitelem tohoto časopisu německý tiskový kolos Axel Springer. Ale to už se dnes týká snad téměř všech autoperiodik na našem trhu. Vybavuji si hodnocení tuším právě Golfu IV a o číslo později Hyundai Coupé. V prvním případě byla strohost přístrojové desky shledána jako plus a znak "skvělé" konzervativnosti, ve druhém případě bylo totéž Hyundaji vytknuto jako zbytečně strohé a fádní. Jen tolik k objektivnosti Autohitu.

Funcarver
31. prosince • 1:03

Já autohit pravidelně nečtu, ale z toho,co jsem viděl mám pocit, že klidně VW zkritizují...Nicméně já čtu už jen srovnávací testy - tam je pro každého horší kecat a psát něco jiného než co zažil- otestoval... Profily a "testy" jednoho auta často vyznívají jinak než v přímých soubojích.....

BTW. ten test na stránkách  VW je od autobildu, ale zdá se mi pravdivý (strhávání bodů za prostor......) na autobildu je teď test Passat vs. Mondeo vs. Vectra, vyhrál Passat, ale třeba v jízních vlastnostech bylo Mondeo lepší... testy autobildu se mi jeví jako férové (minimálně v německé konkurenci) 

Flipper-Tom
30. prosince • 9:06

To ve Světě Motorů jsou větší frajeři.. U jistého koncernového modelu :) byla shledána absence stavitelného volantu jako "dobře navržená a plně vyhovující"  zatímco konkurenčnímu vozu (který má stavitelnej volant v základu) bylo jako závažnej nedostatek vytknuto.... že nemá stavitelnej volant !!!

Lada
28. prosince • 17:25

To můžou zpusobit také nové pneumatiky. Než nová pneumatika začne plně sedět trvá cca 200km.

Funcarver
28. prosince • 23:02

To Stilo mělo najeto 400km.... takže možná ještě nejaký  vliv nových pneu přetrvával, ale i tak, opravdu to nebyla razantní jízda.. 

Kamil
28. prosince • 14:54

Například jsem četl starší testy octávie, kde kritizovali podvozek že je tvrdý a špatně naladěny (testy z roku 99), o pár let pozdeji píšou o tom samém podvozku u stejného auta že patří k absolutní špičce. Co si tedy máme vybrat? Četl jsem Dva různé testy Stila a Octávie. Jeden tady a druhej v časopise. Oby byli rozdílný. V časopise napsali že Octávia má lepší sportovnější podvozek než Stilo a chválili ho, ale naopak na Autorevue psali opak. Tady zase že Stilo má lepší podvozek a chválili ho. Tak jak to tedy je? Nevim co sledují taky ty lidi že jen o něčem napíšou že je to hnus jako v téhle diskuzi. Samozdřejmě nenapíšou žádné rozumné argumenty a nebo ne zcela pravdivé. Nevím co je to za lidi, ale podle mě jsou zaujátí proti určitým značkám.

Funcarver
28. prosince • 22:56

Já jsem prosil, ať neposuzujete jízdní vlastnosti Golfa IV podle Octavie!!!

Je ale pravdou, že různé časopisy hodnotí různě. Pravda bude taková, že absolutní šmejdy se dnes už nevyrábí (co do jízdních vlastností) a záleží tedy na preferenci redaktora, kterým kritériím dá přednost. Svoje udělá také motor, třeba težší diesely atd. nesmí se zapomenout ani na pneu, ty dnes mnohdy udělají víc, než jaké jsou rozdíly vycházející z konstrukcí podvozku... 

Funcarver
28. prosince • 2:29

Rád se doví i vaše zkušenosti, jen, prosím, neargumentujte tím, že G IV stojí na stejném podvozku jako Škoda Octavia. Je to sice pravda, ale jízdní vlastnosti přesto nejsou totožné a proto takové zprostředkované závěry jsou nicneříkající. G IV má kratší převisy, které se positivně odráží v jízdních vlastnostech a dost možná díky kratším převisům má i lepší rozložení hmotnosti.... (to rozložení je jen má spekulace)

Lada
27. prosince • 12:27

Nejel, ale 2 kámoši dělájí ve Fiatu v Jičíně. Jeden jako prodejce novích aut a druhej jako příjmací technik. Takže o Fiatu wim wěci z první ruky a wetšina tech věcí co mi řekli je velice nelichotivá. Oba dva se schodnou že fiata by si nekdy nekoupili!!!

JoKo
28. prosince • 15:47

a ja mam velim dobrych kamaratov, kt. pracuju v renaulte a druhy v bmw... a ani jeden by si nekupil auto znacky, pre kt. pracuje...

dall
27. prosince • 19:06

V Jičíně? To má určitě pan Šoltys radost, že u něj pracují opravdoví fandové... Znám hodně lidí z dealerství různých značek, a 99% jich jezdí svojí značkou, hlavně kvůli možnosti si auto koupit výrazně levněji, servis zadarmo apod. Pokud je pravda, že ti někdo od FIATu něco takového řekl, pak je ten člověk blb a nachápu, jak může prodávat auta, když si o nich myslí že sou to šroty.Navíc takové plácání bez jakéhokoliv argumentu je k ničemu, ale to není nic nového...

Lada
28. prosince • 14:36

Šoltys moc dobře ví jak je to s Fiatama. Vem si že jim třeba z Itálie přijede nový auto, který se má druhej den prodávat a po otevření kapoty zjistily že tam motor není zcela kompletní. chyběly tam díly jako třeba víko ventilu vačka, baterie a jelikož to bylo auto s klimou tak k uplnosti systému tam chyběl kondenzátor. Tohle byla asi náhoda, ale jak se tohle může stát? Ale je prej dost běžný že tam přijede auto, které má na laku kapičky nebo tam také býva něco jako chlupy. Mimichodem reklamace do Fiatu neexistuje! Museli by to opravit na náklady prodejny, protože je to značkovej servis! a to si nemohou dovolit. Tak to pokračuje dál a zákazník si koupí auto když si toho po chvíli všimne a přijede to reklamovat, tak v prodejně mu těžko vysvětlují že si koupil Fiat a tam hold není ta kvalita taková. Takhle to prostě čas od času je.

Neříkám že Fiat je šrot. Vždť motory JTD patří k těm lepším. Určitě mám radši Fiat než Daewoo. Fandím více Pandě než Matizovi. Rozhodně nesouhlasím s tím že Stilo je lepší než Golf 5.

dall
28. prosince • 19:11

Naprostá blbost!!! Auto jede vlakem z Itálie na celní sklad v Jenči u Prahy, pak kamionem k dealerovi, mezitím je min. 10x startováno a je s ním ježděno, pokud má auto vadu, je zablokováno na celním skladě a FIAT dodá náhradní díly k opravě. To se netýká vad laku, pokud nejsou způsobeny přepravou, to se pak auto opravuje u dealera, samozdřejmě na náklady FIATu. reklamace do FIATu neexistuje??? A co je potom záruka??? Chceš říct, že to platí prodejce??? Navíc každé auto projde před prodejem tzv. předprodejním servisem, pokud se najde závada, objedná se díl a vyúčtuje FIATu. Samozdřejmě se může stát, že auto má vadu, ale v žádném případě nepřijde k prodejci auto bez baterky a s chybějícímy díly, to je strašná blbost, podle tebe to auto natlačili na kamion a pak dotlačili dealerovi před showroom???  Dost se divím, že se nezamyslíš, než něco takového napíšeš!!!

Lada
30. prosince • 12:51

Fakt nevím jak to auto tam vezli. Jak jsem napsal tak tak mi to bylo řečeno!!!! Já si to nevymyslel, hold mi to bylo takhle řečeno a dost mě sere že tady ze mě děláte nějakýho lháře!!!!!! Jak jsem to od nich slyšel tak jsem to sem napsal!!!

JoKo
28. prosince • 15:50

no a nezda sa vam, ze trosku tarate? ako mohli potom doviezt auto k predajcovi? ved ho museli nejako nalozit v taliansku na vlak /bez baterky by ho asi tazko nastartovali - jedine ak by ho tlacili/. u importera ho museli zlozit z vlaku. tiez sa mi nechce verit, ze ho tlacili. a u predajcu to iste..

Lada
28. prosince • 17:22

Fakt nevim jak k tomu došlo, ale je pravdou že se to stalo. Ale jak jsem výše napsal tak je to asi doopravdy náhoda. Ale to s temi vadami laku je pomerně časté. Jak jsem byl informován.

Expert
28. prosince • 15:06

Kecas! Hochu, ty tak blbe kecas!

Lada
28. prosince • 15:40

Proč bych to dál? To co říkam je pravda a tojim si za tim! Nejsem zaujatej proti Fiatum, ale takhle to tam prostě je! Když jste se stim nikdo nesetkal tak těžko uvěříte. Já se stim taky nesetkal, ale kamoši co tam dělají si to nevymysleli! Proč by to taky dáli.

Už na tohle neodpovídej. nejsem na tvoje nadávky zvědavej!

Expert
29. prosince • 0:50

A ja hosiku zas nejsem zvedav na tve lzi! Bez si lecit komplexy jinam... a vem si s sebou pravidla pravopisu, potrebujes si je prostudovat jako sul!

Technik
27. prosince • 13:09

No ja delam u VW a muzu ti rict, ze bych si VW nikdy nekoupil. Fakt des...

Petr Broža
27. prosince • 8:20

Nebyl bych si příliš jist tím, že Stilo má horší jízdní vlastnostni než Golf IV...

Vladimir.Made@seznam.cz
26. prosince • 13:08

Stilo? Tim jsi mě rozesmál . Jediný auto z ty čtevřice co jsi napsal bych uznal novou Astru, ale kde jsou moderní motory jako FSI nebo TDI? Temito lahůdkami se chlubí pouze GOLF, ale ono je toho víc. Desing je vec každého z nás, mě se ten tuning fakt líbí.

Staropramen
27. prosince • 12:04

Motor TDI? To je jednoznacne asi nejhorsi diesel co je na trhu. Rachta hur nez motory v Zetoru a cadi hur nez spatne vymeteny kamna... Takze ano, tamito "lahudkami" se chlubi jen Golf, ale kazdy, kdo autum rozumi se jim rad vyhne jako cert krizi...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lada
27. prosince • 12:21

Cože? ty fakt newíš o čem píšeš! Málo kdy si dovolí kritizovat TDI. Vždyť spotřebu mají nejmenší ze všech a to je důvou proč si lidé kupují naftu. Výkon patří k apsolutní špičče některé mají stejný výkon jako turbobenzíny např. 1.8 20V turbo 110Kw 210NM a 1.9 TDI 110KW 320NM. Každý diesel rachtá než se ohřeje. Taky není dobré krytizovat motory, které jsou tu 10 let, spíš je dobré obdivovat jak nadčasový motor tentrát v Audi vyvinuli! Vždyť ted je doba kdy VW představuje novou generaci TDI jako je třeba 1.2TDI, 2.0 TDI, 2,5 TDI, 4.0 TDI a taky 5.0 TDI.

Expert
27. prosince • 13:12

Lado, ty se nejdriv nauc cist a psat a pak si najdi nejake informace o modernich dieslovych motorech. Budes nemile prekvapen/a, jak moc VW zaspal dobu...

Lada
27. prosince • 17:56

Tak mi napiš v čem jsou TDI tak zadtaralé?

Expert
28. prosince • 3:58

Svez se s nejakym common railem a pokud nejsi vylozenym milovnikem traktoru, tak pochopis v cem jsou TDI zastarale asi tak po prvnich sto metrech...

Lada
28. prosince • 14:16

Rok jsem dál v Peugeutu v Nové Pace, takže vim jak zezdí HDI. Jezdil jsem s 406 2.2 HDI 98Kw a Jedeto hůře než mé přítelkyně otce Passat 1.9TDI 96KW a spotřeba o víc jak litr menší!!! Ještě dodám že tam nebyl žádnej chiptuning. Také je tam jeden rozdíl že u HDi když se ma to šlape, tak spotřeba vzroste mnohem více než u TDI. Tohle jsou poznatky ze života! Jediné dobré u HDI je nizká hlučnost. Ale to taky záleží na odhlučnění. Např. Superb 2.5 TDI je lépe Odhlučnějen něž Mercedes E 2.7CDI přesto že má common rail. Todle jsem četl v Jednom srovnávacím testu. Je ale pravda že současná generace je dost hlučná, ale vždyť taky je za dveřmi už nová generace. Máš pravdu že systém Common rail je takový luxusnější a méně složitějsí(o proti PD). Dá se s nim jednoduše přes ŘJ regulovat množství předvstřiku a vstřiku. To u PD není tak jednoduché, tam totiž hodně záleží na tvaru té čerpadlové vačky. Vlastně díky tomu jsou TDI hlučnější, ale uvidíme jak na tom bude 2.0 TDI a ty ostatní nový.

Já se prostě rozhodujï podle hlavních parametru, jako je spotřeba, víkon, hluk, točivej moment, ubytek hodnoty. Proto je pro mě TDI lepší. Tyhle parametry (kromě hluku) má vždy nejlepší.

Moc mě když řídím nezajímá jestli má motor Common rail nebo PD či VP32. Každýho zajímá jak to jede a žere.

Petr
28. prosince • 19:32

A co pořádnej benzín?  Jede i bez turba a žádný tatatataratatata...

Pavlos
26. prosince • 18:15

Co je to Za super technologii, když FSI spaluje jen drahej 98 oktanovej benZín ?
Opel i Ford dělají přímý vstřik i pro 95 Natural. A výkonový parametry jsou stejný jako u VW. 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vladimir.Made@seznam.cz
26. prosince • 20:07

To máš pravdu, ale u nich spotřeba zustala na téměř stejný hodnotě jako u vstřikování MPI. U FSI klesla o litr.

Naturál 98 výrobce napsal jako doporučené palivo, ale v praxi to znamená že se bude jezdit na naturál 95. Elektronicky řízené vstřikování si s tim díky čidlu klepání poradí a nastaví předstih popř. vstřik podle potřeby. Takže 95 v pohodě. Například já mám fábii 1.4 16V 74KW a ta má taky předepsanej Nat. 98 a jezdím na 95 a nic není znát. Snížení výkonu jsem nezaznamenal. Totiž v okolí Jičína kde já bydlim se těžko sežene 98 jedine u Shellu V-power, ale to jsou vyhozený prachy. Když jsem si koupil ten V-power racing, kterej má  +99% oktanu za 31Kč, tak to byli naprosto vyhozený prachy. Nejenže jsem si za 1000Kč nenaplnil nádrž jako obvykle, ale hlavně to jelo uplně stejně. ,ale to je jiný téma.

Vladimir Made
24. prosince • 23:40

Tak tahle kára vypadá v tuningu dost dobře. Ani bych se nestiděl za ten TDI 130KW. Už aby tam byl 2.0 FSI turbo 147KW. Z něho by mohli dostat tokovejch 190KW a to by nebylo vůbec špatný

Niemand
25. prosince • 19:01

Safra, ten naftovy agregat je super. Spotreba bude take prijatelna (na ten vykon). Co vic si prat. Pro tuningove puristy snad jen ten benzin a biturbo s rajskym plynem.

Vladimir Made
26. prosince • 4:02

Když by jsi chtěl biturbo, tak by jsi tam musel mít motory do V nebo do W. Tam totiž nelze použit jedno turbo a musí být dvě. u řadových motorů se Biturbo používá zřítka. má ho papříklad (asi prototip) Opel Vectra OPC 1,9D. 155KW

Takovej motor 3,2 FSI obohacenej  dalších pár kobyl by byl dobrej.

 

Doporučujeme

Články odjinud