Volkswagen Golf V: tuning, tuning a zase tuning

Když se v červenci objevily první fotografie Volkswagenu Golf V, prožívali tisíce příznivců německého bestselleru předčasné Vánoce. Toužebně očekávaná novinka zaplavila stránky časopisů, zaplnila diskuní fóra. Téměř okamžitě zaútočili na německý hit páni "tuneři" a nedlouho po jeho oficiálním představení prezentovali své verze. Do úprav se pustily významné i méně významné firmy, na výsledek práce těch známějších se dnes podíváme.  

ABT Golf VS4

Specialista na úpravy vozů Volkswagen, Škoda, Audi a Seat vyšperkoval nový Golf zvenku i zevnitř. Vnější úpravy vzhledu zahrnují rozšířené prahy, decentní spoiler nad zadním sklem, čtyři sportovní koncovky výfuku a 19palcová kola. Pohled pod kapotu odhalí dvoulitrové TDI s výkonem 125 kW/170 k (původní výkon -  103 kW/140 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vize Volkswagenu Golf V od ABTu

Oettinger Golf V

Německý Oettinger daroval Golfu více temperamentu. Narozdíl od ABTu se zaměřil spíše na motor než exteriér vozu. Ostatně, posuďte sami: 

Motor: 2.0 TDI
Výkon: 130 kW/177 k při 4000 ot./min.
(sériově 103 kW/140 k)
Točivý moment: 380 N.m při 2000 ot./min.
(sériově 320 N.m při 1750 - 2500 ot./min.)

Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s (původně - 9,5 s), maximální rychlost: 214 km/h (původně 203 km/h)

Klepněte pro větší obrázek --- Volkswagen Golf páté generace v podání Oettingeru

JE DESIGN Golf V

Poslední úpravu zařídil JE DESIGN. Jak je patrné z fotografií níže, JE DESIGN učinil z pětkového Golfu dravou šelmu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf v agresivním sportovním kabátku od JE DESIGNU

Německý "hybrid"

Klepněte pro větší obrázek --- Co k tomu říci....Každý si pod slovem tuning představuje něco jiného

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků