Volkswagen Golf V, Opel Astra III, Ford Focus II a další žhavá esa

43 komentářů

PATRIK
31. března • 21:00

Kto mi vie poradit kde možem stiahnuť ETKU na vozidla

Beda
11. srpna • 17:31

To jste se vazne trefili s tou A 3  Graficky vyplod jak z tymu choromyslnych

 

Joozek Polak
26. července • 18:53

lac  na golfa v niech zyje polonez 1.5 litra

Radek
3. dubna • 18:00

Golf je opravdu dobré auto, ale za to kolik stojí by mohl být ještě lepší!!!

Nechápu jak takový tukani jako němci mohou dělat tak dobrá auta, asi mají dobrý příliv cizinců a za dobře odvedenou práci také dobře zaplatí.,

prcinka na brzwicku
31. května • 16:36

ne dobry

Pavel W.
22. prosince • 13:29

Je krásné očekávat nový model, je krásné i to jak moc bude bohatá výbava, ale ještě jsem nikde nenarazil na cenu. Alespoň přibližná už určitě musí být určena! Jaký je Váš odhad? Zůstane VW lidovým i nadále?

Fidel Castrol
22. prosince • 14:06

Poslední léta je boj o zákazníka tak masivní že nové modely se neprodávají dráž než staré, spíš o fous levněji a mají často vyšší základní výbavu než minulá generace už v základní ceně. Bych se o cenu zas až tak moc nebál, bude to plusminus stejné jako teď. Cenu auta dělá značka a konkurence.

matuS
8. listopadu • 2:16

skkd> si tu este?

tak som zistil asi toto, ze HSV  GTO a holden monaro su tie iste auta, rozdiel je v bodykite a mensej uprave motora, mozno aj interieri. ale inac su to konstrukcne zhodne auta...

matuS
25. října • 5:09

skkd> kukam na internet, porovnavam opat obrazky a nemozem sa ubranit dojmu ze GTO a Monaro je to iste auto len s rozdielnymi menami.

inac HSV (holden special vehicles) GTO ma podvozok takyto:

The GTO boasts an independent multi-link rear suspension with a 15mm (.6 inch) rear anti-roll bar. Up front are MacPherson struts, coil springs and a 28mm (1.1-inch) bar.

viac info tuto http://www.hsv.com.au/news/2002/pontiac.html kde aj pisu ze prave toto auto bude pontiac GTO. mne to potom vychadza ze holden monaro=hsv gto ale na 100% to neviem. skusim este pokukat nejake casaky.

matuS
24. října • 4:46

skkd> vidim ze mas prehlad

ale UTE su inac nie moc dobre auta. vzadu listove pruzenie, lahky zadok a ked mas vysoky vykon.....

to radsej commodore.

skdd
24. října • 10:22

hej, commodre ujde ale nie je pickup to sa mi paci na tom ozaj ked si uz tam, monaro je akom podovozku?

matuS
25. října • 4:40

skkd> to keby som vedel. pravdupovediac uz asi mesiac rozmyslam nad tym, aky je rozdiel medzi Monarom a GTO...

btw monaro sa ide predavat do USA a bude sa volat Pontiac GTO.. z tych nazvov sa tu raz zblaznim.

je to pre ozikov velky uspech, auto sa bude predavat s miernou upravou prednej masky a zvysenim vykonu inou vyfukovou sustavou (v usa su nizsie limity na hlucnost) zaujimave je, ze toto auto bude patrit do kategorie aut ktore maju vyssiu spotrebu ako je urceny priemer a preto su zdanovane 3500 dolarmi rocne!

 

kazdopadne to monaro skusim zistit, inac podla mna je to velmi zaujimave auto. rozmery mercedesa cl500, a polovicna cena.... zasa to nema take vychytavky ako medak samozrejme, ale co sa tyka jazdy to moze byt super.

matuS
23. října • 4:33

kabelaz od sviecok je problem celej VW group.

Miro> vymena motora? to menili cely motor? kolko to stalo? ale inac suhlasim ze opel je najnekvalitnejsie auto z nemecka. ale mozno sa uz zlepsuju.

osobne si myslim ze je to problem nemcov, ich pracovnej moralky a standardov, pretoze tuto v AU su rovnake modely ako Opel, len sa to vola Holden a s kvalitou niesu problemy.

skdd
23. října • 22:52

jo jo Ute SS keby sa robilo v europe to by bolo auticko na zabavu :)

Miro
20. října • 13:38

Nech si kdo chce co hovori, aj tak kvalitou najlepsi je Golf. Astra, Focus a iné sú tak do 60000 km a potom už si len servis napĺňa vrecká.

Petr2
22. října • 12:03

Musím hluboce nesouhalsit. Měl jsem Golf III. Už nikdy více vůz od VW je mé krédo. S tímto vozem jsem najezdil , lépe protrpěl 90 000 Km. Během této doby jsem vyměnil takové maličkosti jako řídící jednotka, ložiska v předních kolech 4x napínací kladku rozvodového řemenu, kabeláš od svíček a mnoho dalších "maličkostí". Byl to Golf s motorem 1.8. Poté jsem si koupil Astru G, 1,6 16V. Nedám dopustit. Najel jsem s ní 150 000 Km a měnil jsem pouze olej , brzdové obložení a tlumiče. Jinou poruchu neznám. Takže už nikdy více pseudoautomoibl od VW.

Miro
22. října • 12:54

Poznam par ludi s Astrou s 1.7 naftovym motorom  a nie su nejako spokojni, napr. vymena komplet motora po 80.000 km a iné maličkosti - a hovoria že Opel nikdy viac, že vraj je to najpodradnejsia znacka z nemeckych znaciek.

Viados
23. října • 13:30

Hmmm, ja mam taky Astru G, vyr. 04/2001. Koupil jsem si ji navzdory vsem hlasum z Internetu, ze Opel je shit. Zatim 82000 km a spokojenost. Odeslo 1x cidlo bocniho airbagu a spojka kompresoru klimatizace. Jinak nic. Nic neklepe, nevrze, motor naskakuje vzdy napoprve ... nevim, zda je to tak podradne. Ja vim, je jeste brzo. Zvlastni, ze spatne zkusenosti s Opelem ctu skoro jen na Internetu, zatimco in real potkavam lidi, kteri jsou s nim spokojeni. Cloveka, co ma na Astre F 1.6 neco pres 360 tisic km a jeho "velky" problem s autem je, ze "uz tak nejak hrka", nebo cloveka, ktery Golfa III vymenil (po vymene prevodovky ve 30 a motoru v 50 tisicich km) za Astru F a je spokojeny, cloveka, co ma Omegu B a prijde mu spatny vlastne jen to, ze to moc chlasta (no, jo, ale jeho benzin 3.2 neni to, co usporny diesel 1.7, ze jo) ... Nerekl bych, ze jsou ty rozdily tak velke. Treba Opel mel nekdy problemy, IMHO reputaci mu zkazila asi hlavne Vectra A (na tu je vseobecne nejvice stiznosti na Internetu u nas i v Nemecku), treba se ted zase vice snazi, aby si tu reputaci napravil ... Aspon mne se tato domnenka (zatim) vcelku potvrzuje. A propos, Opel ma nizsi havarijni pojistku a hur se krade (dvere neotevrete ani zevnitr).

Dermatolog
3. května • 14:41

Mam Vectru A, rok výroby 89. Dvoulitrová stříkačka. Mam ji 8 let, před tim jí měl pár let muj kolega. Hlavně pražskej provoz, sem tam nějaká delší cesta. Najeto něco přes 220 tisíc. Jedenkrát měněná vodní pumpa, dvakrát spojka a samozřejmě sem tam běžná údržba (brzdový kotouče, rozvoďák atd...). Jinak Nic. A nebejt toho, že ten krám rezne, je to naprostej držák!!!! Takže se zastávám "áčkový" Vectry. Kéž by se i dneska vyráběly takhle trvanlivý výrobky!!!!!!!!!!!!!!

Opel snopel
27. ledna • 8:40

..hur se krade (dvere neotevrete ani zevnitr).

No nevim, koupit si auto u ktereho musim vytupovat okynkem:))))

 

MHPlus
25. října • 19:14

Já jsem od revoluce měnil auta v ročních cyklech ("ošustit-opustit"...), jenom Vectru A 2.0i CD jsem si podržel 2 roky a pak s ní ještě rok jezdil brácha (ročně najedeme tak 40tkm).
Za tu dobu pouze jedna výměna spojk.obložení a tlumičů a 1 závada (zakarbonovaný snímač polohy škrtící klapky), pak ještě zadní lemy (antikorozní "ochrana" Oplů je dostatečně známá....), jinak naprosto v pohodě.
Kupoval jsem jí 9 let starou z Německa, na tachometru 120tkm, v reálu měla podle mne určitě alespoň o 100tkm vice.
Když jsme jí před rokem prodávali, bral jí hned první kupec - ještě pořád vypadala VELMI zachovale.

Palmexman
25. října • 15:08

Ty jako ujedeš v průměru přes 150 km denně, včetně neděl a svátků? A nebydlíš v něm náhodou?

skdd
23. října • 22:50

3.2 moc nechlasta :))) v meste za 12.5 az 13 to nie je take strasne, najma ked si clovek uvedomi, ze je to 4st automat. Spokojnych 40000 km, predtym 2.5 caravan s AT (slzil chladic oleja - vymena), predtym astra G okrem toho, ze brzdy pravidelne zodrate a tlmice pri 16" kolesach vydrzali iba 60000km jedine zavada: vymena riadiacej jednotky znacky Bosch alebo siemens (nepamatam si znacku ale zda sa mi, ze je to jedno), a pravidelna vymena ziarovky H7 (asi tak kazdych 10000) a este pred astrou perla nemeckeho priemyslu 1.9TD (ano iba TD) to bol voz: najskor turbo (3x) potom motor (1x) potom sud a znalci, nakoniec vratili radsej peniaze. Aj ked vacsinu problemov sa mi zda, ze vyrabal servis (PIA) ako VW. O firemnych autach aproblemoch s nimi, ktore boli z VW ani nehovorim.

Petr2
23. října • 15:55

Mám velmi dobré zkušenosti s Oplem. Měl jsem Astru G 3 roky. Najezdil jsem 250 tis. km bez jediné poruchy. Vlastně ano ještě v záruce mi přestal fungovat centrál. Byla to ta největší závada - musela se vyměnit pojistka. Teď mám Vectru. Zatím na ní mám 80 tis. km., motor 2.2 benzín. Nechal jsem ji trochu vylati od Irmschera, včetně výměny pružin a tlumičů za sportovní. Posadil jsem to na kola 17/215 a mám perfektní auto. Nemohu si ho vynachválit. Jezdí bezvadně, bezporuchově a všichni ti od VW se jenom diví (myslím tím své kolegy v práci. Ti totiž trpí fetišem VW). Souhlasím s tebou kolego, že špatné zprávy o Opelu jsou jenom na internetu. Kdyby byl Opel tak špatný, jak se o něm u nás povídá, pak by tu už asi nebyl. Ale po světě jich jezdí tolik, že to svědčí o pravém opaku. A takové ty řeči, že Němec by si Opela nekoupil, to je na úrovní babských keců. Proč jich tolik v tom zázračném Německu jezdí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan Bolek
25. října • 17:16

Pokud jsou ovsem Opely tak kvalitni jak se zde uvadi, tak jak to, ze patro mezi nejlevnejsi modely v bazarech. Napriklad Opel Omega ma se stoupajicim starim snad nejvetsi propad v cene vubec.

Fidel Castrol
26. října • 19:06

Je to tak, omegy a vectry jsou cenoví rekordmani v sešupu směrem dolů. Tříletá vectra dti je za 40% původní ceny a takhle rychle napadá ani lada a hyundai.

Jaroslav
24. října • 17:06

Kdyby byl Opel tak špatný, jak se o něm u nás povídá, pak by tu už asi nebyl. Ale po světě jich jezdí tolik, že to svědčí o pravém opaku. A takové ty řeči, že Němec by si Opela nekoupil, to je na úrovní babských keců. Proč jich tolik v tom zázračném Německu jezdí. "

Proč jich tolik jezdí ? No protože jsou Opely stejně jako VW masově vyráběná auta (výrobky), takže je celkem samozřejmé, že některé jsou dobré, ale některé zase špatné (poruchové) ...

 


martin
3. června • 21:21

Mam Opel Vectra B r.v. 2001 najeto k dnesku 127 tisic km. Motor 1.8 l 92 kW. Nemel jsem zadnou zavadu, dokonce i tlumice jsou jeste puvodni. Zatim pouze vymena prednich brzdovych desticek. V praci mel sef Passat 2.8 l benzin a tam se menily tlumice po kazdych 30-ti tisicich (jezdime po stejnych silnicich). Podobne informace mam i od dalsich lidi, ktere maji Opel Vectra nebo Astra.

JirkaK
19. října • 0:17

Nedivím se, že se dobře prodávají, protože to jsou prostě normální auta. Dnešní výplody šílených designérů začínají připomínat cadillac z jedné Vyčítalovy písničky. 

Jaroslav
14. října • 10:35

V článku jsou popsány motory pro GOLF V. Zajímalo by mě, které z těchto motorů budou v nové Octavii II ? Ví to někdo ?

X12345678
18. října • 22:56

S tím se nedá spekulovat. Jednak nové vedení VW je nevyzpytatelné, za druhé Golf IV. a Octavia jsou modely-důchodci ale přesto jejich prodeje jdou nad očekávání dobře a proto se uvedení už dávno hotových inovací obou vozů do výroby zcela záměrně oddaluje a za třetí, u VW je obvyklé že nespojuje nové modely s novými motory ale mění programy nezávisle na sobě. Viz FSI krátce před inovací Golfu. FSI měl být až v Golfu V. ale ten bude ještě cca rok čekat v "šupleti" tak motor pustili do světa. Takže co bude v Octavii II., to nelze odhadnout. Taky to záleží na budoucím rozhodnutí, jestli bude následovat Bora II. nebo ne. Šestiválce se asi nedočkáme.

Jaroslav
19. října • 12:45

No, podle zkušeností a poznatků, kterých jsme se za poslední roky od VW dočkali, si osobně myslím, že do nové Octavie II, se budou montovat spíše ty méně výkonné varianty. Ty výkonější smlsne Audi, samozřejmě VW a možná Seat, jelikož je sportovněji zaměřený. Ale konzervativně zaměřená Škoda, asi mít 2.0 FSI motor ve variantě 180 koní mít nebude.... Říkám to nerad, ale asi Škodovka zase ostrouhá mrkvičku...., i když i ty méně výkonné varianty nebudou až zas tak špatné....., snad.

Jogurt
19. října • 14:03

To je pouhá spekulace. Octavia za celou svou historii dostala většinu motorů stejných a v téměř shodném čase jako Golf. Pokud nedostala V6, TDI 85 a 96kW a 1,6 16V  není to zas až tak zlé. 1,8 turbo ve dvou výkonových provedeních a TDI 81kW nebyly a nejsou v dané třídě nízkovýkonné motory a kombinace 4x4 za VW taky nezůstaly ve stínu.

Jaroslav
24. října • 17:12

Ta "spekulace"  se dnes potvrdila. Přečti si MF DNES - dnešní. Tam je jednoznačně potvrzeno, že Škodovka bude vyrábět spíše méně vybavené auta a s méně výkonnými motory.  Např. motoru FSI se asi jen tak u Škodovky nedočkáme... nakonec bylo to logické, kdo by pak VW kupoval, když by měl vše stejné ve Škodovce a za menší peníze ? Odpověď: jen blázni co trpí fetišem VW, těch se sice dost, ale né zas tolik aby to bylo pro VW rebtabilní....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fidel Castrol
26. října • 19:11

Bohužel o škodovce už neplatí že je levnější než VW. Zkus porovnat ceny srovnatelně vybavené fabie a pola, octavie a golfu a superbu s passatem. Zdaleka ne všude bude škoda levnější.

Kromětoho dokud nebudou ta auta ve výrobě a na trhu, jde skutečně o pouhou spekulaci. Motorová politika se vyvíjí a golf ani octavia nové řady se zatím neobjeví.

Jaroslav
27. října • 14:32

Spekulace to není ! Pokud sleduješ to co představitelé VW vypouští ze svijich úst do světa, tak víš že se koncern dělí na:

Divize sportovní: a) AUDI - lepší motory, technika a vyšší cena    ...   pak b) SEAT - horší technika, slabší motory a nižší cena.

Divize konzervativní: a) VW - lepší motory, tecnika a vyšší cena   ... pak b) ŠKODA - slabší výbavy, slabší motory, nižší cena.

Jinak to logicky ani nejde. Kdyby byla Škodovka na stejné úrovni jako VW, tak by si vzájemně konkurovali a to samozřejmě VW nechce. To samé Audi a Seat, kdyby byl Seat na stejné úrovni, tak proč by si lidé kupovali podstatně dražší Audi...snad jen pro design. Audi je navíc pověstné vysokými výkony...

No, to že jsou leckdy srovnatelné cenově, to máš samozřejmě pravdu. Je to dáno tím, že o např. Octavie je zájem, tak se je Škodovka nesnaží logicky nijak zlevňovat (ikdyž "skladovky" jsou k dostání se slevou) a naopak na VW lze získat i 10% slevu (dokonce na objednávku z výroby !!!), protože se asi méně prodávají a výrobce potřebuje udržet výrobu na vysokých číslech.

P.S. Superb s passatem nelze porovnávat, každé auto je jiná třída, na rozdíl od Golfu a Octavie nebo Fabie a Pola.

Hopkie
27. října • 15:48

Ano, právě to co tu prezentuješ je spekulace. Dokud není oficiální program výrobce zvěřejněn, jde pouze o spekulativní úvahy. Navíz ne vždy je pravda ono rozdělení skupin a charakteristik.

Například A3 a Seat Leon mají prakticky identickou motorovou nabídku, identickou techniku podvozku a kromě TV tuneru i docela podobnou nabídku výbavy a v případě VW nejde ani zdaleka o jediný případ.

Nejsem si jist, že SuperB a Passat jsou vozy rozdílných tříd, Passat se pohybuje někde na rozmezí střední a vyšší střední a SuperB rovněž tak. Superb je sice o něco málo větší a má delší rozvor, nemá ale obvyklé výkonové rozpětí vozů vyší střední třídy, Passat zase končí nahoře s čtyřlitrovým osmiválcem a to je obvykle horní hranice motorizace u vyšší střední třídy. Na druhé straně je Passat v nabídce i s motorem 1,6 a s tím se naštěstí v Superbu nesetkáme.

Jaroslav
27. října • 20:53

".....Například A3 a Seat Leon mají prakticky identickou motorovou nabídku, identickou techniku podvozku a kromě TV tuneru i docela podobnou nabídku výbavy a v případě VW nejde ani zdaleka o jediný případ......"

Jistě, to ale platilo doposud. U nových modelů bude diferenciace větší. Samozřejmě, že se v některých motorech a výbavách budou překrývat, jinak to ani nejde.

Já si na rozdíl od tebe jistý jsem (alespoň v tomhle). Passat je jednoznačně střední třída, žádné jiné rozmezí....., deklaruje to i výrobce, srovnej si třeba rozvor kol u jiných aut střední třídy a není o čem mluvit. To Superb má třeba téměř stejný rozvor jako BMW 5 a to uznáš je vyšší střední třída.

Poznámka pro případné šťouraly: zde prezentuji své názory, které se nemusí shodovat s ostatními, prosím proto o vzájemnou toleranci.

X12345678
28. října • 20:04

Pokud jsi osobou, která rozhoduje o modelové politice koncernu V.A.G., pak nejde o spekulace.

Dělění tříd pouze podle rozvoru nikdy neplatilo, vždy šlo o konglomerát rozvoru, celkové délky a motorové palety. Passat s délkou téměř 4,7m a motory do 4litrů a 275 koní lze těžko jednoznačně zařadit do střední třídy, i když tam jaksi logicky patří. Superb, byť je o fous delší, postaven na stejné platformě (jako Passat, A4 a A6) končí na objemu 2,8 a výkonu 192 koní a vyšší střední třída (viz např. BMW 5) jde přeci jen o dost dál. Takže můj názor je že obě tato auta jsou na rozhraní střední a vyšší střední. A A4 přestože je nově vybaveno i osmiválcem 4,2 s výkonem přes 340 koní, jen kvůli tomu nelze řadit dál než do střední. Prostě podle jednoho z ukazatelů to rozlišovat nelze. Stejně jako Octavii nelze cpát do střední jen proto že je delší než 4,5 metru.

matuS
14. října • 6:47

je ten golf najpredavanejsi?

v r.1997 bolo vyrobenah 20milionta toyota corolla, odvtedy ubehlo takmer 6 rokov...

http://129.33.47.206/html/shop/vehicles/corolla/history/corolla_history.html

Ajvn
14. října • 10:11

matuSi, to je znamy spor mezi VW a Toyotou .. VW namita, ze Corolla v prubehu tech let menila vyrazne koncepci vozu a neda se tak pres jinak shodne jmeno mluvit o kontinualne vyvijenou typovou radu. No jo, holt Germani, ti se budou porad hadat a hledat nejake mouchy

Tonda
14. října • 13:30

Mne teda prijde jako nesmysl mluvit o "nejvetsim poctu" vyrobenych kusu u obou vozu. Co ma spolecneho Golf I s Golfem IV? Tak jmeno. Myslim, ze rekordmanem navzdy zustane ford T, protoze toho se skutecne vyrobilo nejakych 20 mil. naprosto stejnych kusu.

X12345678
18. října • 23:08

Mno, to je všechno pravda. Ford-T jo, ale Corolla začala jako klasický sedan s kardanem a poháněnou zadní nápravou, zatímco dnes je to kompakt "vše vpředu". Nejde tedy o shodný vůz, pouze o shodný název. Stejně jako dnešní Octavia není původní Octavia i když se jmenuje stejně. Stejný vývoj postihl i escorta. Golf začal jako kompakt a dnes je pořád stejný. Skoro se až divím, že mu kritici nevyčítají právě to.

Doporučujeme

Články odjinud