Volkswagen Golf V, Opel Astra III, Ford Focus II a další žhavá esa

Čím nás výrobci v nižší střední třídě, coby nejprodávanější kategorii vozů, v nejbližší době překvapí? Za Renaultem Mégane II, jenž byl představen na pařížském autosalonu, už nedočkavě cupitá celá plejáda nejžhavějších, nejtajnějších a nejočekávanějších novinek příštího a přespříštího roku. Tady je máte.
Volkswagen Golf V, Opel Astra III, Ford Focus II a další žhavá esa
Seznam kapitol
  1. VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Audi A3
  2. I ostatní značky chtějí svůj kus koláče

Volkswagen Golf (V)

Zástupce wolfsburgské automobilky se vyrábí již od roku 1974 a je historicky nejprodávanějším osobním automobilem. Ve všech čtyřech generacích se vyrobilo okolo 21 000 000 těchto vozů. Tímto číslem dokázal převálcovat i svého staršího sourozence Volkswagen Beetle (lidově „brouk“). Takový úspěch lze přisoudit nejen kvalitnímu technickému zpracování, ale i faktu, že Golf od roku 1974, kdy spatřila světlo světa jeho první generace, nezměnil zásadně tvář ani technickou koncepci. Každý generační předěl se odehrává v plynulém rytmu, jež dává prostor návaznosti na minulou generaci. Nová generace tak nikdy nepostrádala jisté dědičné rysy. To jeden ze zásadních důvodů, proč se stal Golf během 30ti let doslova masovým modelem.

Pakliže se francouzské modely poslední doby nesou v duchu revoluce, Volkswagen jde jednoznačně cestou evoluce. Nečekejme tedy u nového Golfu nic převratného. Oproti stávajícímu modelu by měl povyrůst o 6 cm, přičemž rozvor bude delší o celých deset. Zavazadlový prostor by měl mít nově 380 litrů, což je zhruba o třicet víc, než má Golf IV. Prvním vozem, který bude mít novou podvozkovou platformu, překvapivě nebude Golf, jak bychom všichni čekali, nýbrž velkoprostorový kompakt Touran. Ten by chtěl svou délkou (4390 mm) konkurovat Zafiře od Opelu.

Kdy se tedy nového Golfu dočkáme? Na jaře 2003 vyjede na silnice nejprve Touran, třídveřový a pětidveřový Golf bude následovat na podzim, verze kombi Variant se objeví na začátku roku 2005, všechny karosářské varianty pak na podzim 2005 uzavře kabriolet. Kvůli zachování lehké stavby karoserie budou použity materiály jako hliník, hořčík a umělé hmoty.

Motorová paleta začne u zážehových čtyřválců obsahu 1,4 litru o výkonech 75 a 85 koní. Výkonnější varianta je osazena přímým vstřikováním paliva FSI. Dále to budou známé varianty 1,6 l (105/115 koní) a 2,0 l (150/180 koní). Mezi vrcholné agregáty budou patřit 2,3 V5, 2,8 VR6 a 3,2 VR6 s maximálním výkonem až 250 koní. Nabídka vznětových motorů obsahuje notoricky známý čtyřválec 1,9 TDI (100 a 130 koní) a nový pětiválec TDI o obsahu 2,0 (136, 150 a 170 koní). Rozmanitostí vnitřních výbav a s tím spojeným komfortem se nechme překvapit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nový Golf bude konzervativní a uhlazený - bez zbytečných kreací.

Opel Astra (III)

Třetí generace Astry jde ve šlépějích modelu Signum. Na AutoRevue.cz jsme již zveřejnili dvě sady fotografií nejočekávanějšího opelu. Obě naleznete v článku z 9. září. Před několika dny se nám do redakce dostaly další obrázky (viz níže). Pakliže se nám zdála Astra zprvu nenápadně inspirovaná Peugeotem 307, nyní nám připadá jako zmenšený Signum. Přední maska se až na malé odlišnosti nese v podobném duchu, větší rozdíly spatřujeme až na zadní části. Co se týče vzrůstu, nový model by měl povyrůst o 45 mm, celkově bude ale o chlup kratší než jeho největší konkurent - Volkswagen Golf.

Motorová paleta vypadá o něco pestřeji než u kolegy z Wolfsburgu. Zážehové jednotky budou začínat motorem 1,4 l (75 koní), dále 1,6 l (75 koní), 1,8 (125 koní). Vrcholem pak bude přeplňovaný čtyřválec 2,2 l (190 koní) nebo šestiválec 3,2 l (211 koní). Ten pochází z modelu Vectra GTS. Vznětové jednotky budou vyvíjeny ve spolupráci s Fiatem. Nejslabším naftovým agregátem bude 1,7 DTI (75 koní), na druhém konci stojí 2,2 DTI (125 koní). Všechny dieselové motory vycházejí z italské produkce (JTD). Na trhu by se měla Astra objevit na jaře roku 2004 nejprve jako hatchback, o rok později by jej měly doplnit varianty kombi, sedan a kabriolet.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Příď vychází z modelu Signum, záď už je trošku lepší.

Ford Focus (II)

Průkopník své kategorie, co se kvality podvozku týče, čeká rovněž na druhé zpracování. Ve spolupráci s Mazdou (elektronika, pohon) a Volvem (bezpečnost) vznikne flexibilní platforma, která poslouží i „konkurenci“ v podobě připravované Mazdy3 a Volva S30, a to ve všech karosářských variantách včetně kombi, kupé, kabrioletu a MPV.

Objem nových motorů by neměl klesnout pod 1,6 litru. Budou to čtyřválce převážně 1,8 l a 2,0 l o výkonu 90 – 135 koní. Zážehové motory budou osazeny technologií přímého vstřiku paliva. Očekávat můžeme i sportovnější verzi ST či RS – ve spojitosti s nimi se mluví o výkonu až 230 koní. Ford Focus II bude představen v roce 2004.

Klepněte pro větší obrázek
Zatím nic převratného, uvidíme...

Audi A3 (II)

Zástupce nižší střední třídy ingolstadtské automobilky právě čeká na svého následovníka, druhou generaci řady A3, která bude představena příští rok na ženevském autosalonu. Je jasné, že podvozek bude malé audi sdílet s novým Golfem V. Co se týče vzhledu, v květnu bude nejprve představena s třídveřovou a pětidveřovou karoserií, později se dočkáme i prodloužené verze kombi, jež by měla přilákat i praktičtěji orientovanou klientelu.

Motorová paleta bude samozřejmě z kuchyně VW. Jako základ poslouží čtyřválec 1,6 FSI (115 koní), 2,0 FSI (180 koní) a turbodmychadlem přeplňované varianty s výkonovým spektrem 150 – 250 koní. V roce 2004 přibudou i šestiválce VR6 o obsahu 2,8 a 3,2 litru. Jako vznětové motory budou použita známá TDI (1,9 a 2,0) o výkonu 100 – 170 koní.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nejpravděpodobnější podoba nové A3. --- Poněkud exotičtější varianta.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní svítilny vycházejí z A4. --- Vůz je zakulacen, má vkusnější světlomety.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Audi A3
  2. I ostatní značky chtějí svůj kus koláče

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků