Volkswagen Golf teď bude umět vypínat motor při uvolnění pedálu plynu

50 komentářů

kolemjdoucí
12. listopadu • 13:41

Tohle přidávání elektroniky a nahrazování osvědčených mechanismů zase jen elektronikou mě irituje. Nejen z toho důvodu, že se opravováním elektroniky živím už 25 let, ale i z logiky věci vyplývá, že se takového auta budete muset zbavit ještě dřív, než tomu bylo doposud, protože, až se to rozbije, tak opravu nezaplatíte, v horším případě to prodáte na náhradní díly, protože dotyčné elektronický díl nebude k sehnání.
Dneska se holt výrobci nespokojí pouze s tím, že vám prodají auto, oni vám ještě potřebují prodat hifi věž, GPS, telefon, televizi a dokonce i deštník a věřte, že zadarmo ho nemáte, i když Vám to prodejce tvrdí, naopak máte ho za cenu jako od světového módního návrháře a podobně je to i s těmi ostatními krámy.

pcmaker
12. listopadu • 10:28

Každé vypnutí, resp. start ničí motor. Jsou tam ložiska z kompozitu a jsou mazané olejem pod tlakem, aby se části nedotýkaly. Jakmile vypne motor, tlak zmizí. Zůstane jen olejový film, ale to nestačí, není tam tlak a tak při každém startu dojde k tření ložisek. Až v okamžiku natlakování oleje toto nehrozí. Muselo by tam být samostatné olejové čerpadlo. Podobnou "vychytávku" mají nové Fabie. Při zastavení se vypne motor. Naštěstí je tam možnost deaktivace. Ale jen do okamžiku, než vytáhnete klíček ze zapalování. Při další jízdě je nutno znova deaktivovat manuálně. Dá se to ošetřit jednoduchým obvodem s PIC, který při zapnutí vygeneruje stisk tlačítka. ☺

Camel69
12. listopadu • 7:40

Žádné info zda ten motor má už filtr pevných částic.

E15
11. listopadu • 11:26

tu snahu o maximální úsporu paliva nechápu. Začali s tím idiotští dieseloví smradláci a už je to i u benzinu. 1000 poruchových pikačovin za desetitisíce korun dohromady sníží spotřebu o jeden litr na sto (tedy o 30 hal na km), to se fakt vyplatí....

R2
12. listopadu • 22:36

litr benzinu na 100 km je cca 23 gramu CO2 na 1 km, od roku 2021 ma byt limit pro prumer automobilky 95 g/100 km, za 4. a dalsi nadlimitni gram se ma platit 95 EUR, to je ta hlavni motivace. Soucasny Golf ma s nejslabsi 1,2 TSI normovanou spotrebu 4,9 l/100 km, pokud by chteli dosahnout povoleny limit, tak musi normovanou spotrebu snizit priblizne o 0,8 litru, u 1,4 TSI na cca 1 litr.
Osobne necekam, ze by chteli mit bezne motorizace Golfu vyrazne nad limitem, vzhledem k tomu, ze je to jejich neprodavanejsi model, tak se bude ten prumer spotreby jinymi modely spatne srazet.
Jinak jde samozrejme o spotrebu normovanou, takze nikdo neresi dopady v realnem provozu, kdy se casto motor nevypne kvuli zapnute klimatizaci nebo topeni nebo slabe baterii a z dalsich duvodu.

R2
12. listopadu • 22:36

95 g na 1 km omlouvam se.

Petr Gucfa
10. listopadu • 23:04

Motor se vypne, když sundáte nohu z plynu a zařadíte neutrál.

E15
11. listopadu • 11:28

hlavně aby šly vypnou všechny tyto howadiny... a to včetně dvouválcového režimu...

JohnST
10. listopadu • 22:08

Mna trapi ina inovacia. Variabilne lopatky turba. Myslim si, ze zatial to ma jedine Porsche 911, ale tam je to neskutocne drahe. Toto bude kamen urazu tohoto motota.B-]

Hloupy Honza
10. listopadu • 20:39

A samozrejme tam dali dotykovy displej kde se hlasitost ovlada dotykem :/

WinNatural
10. listopadu • 20:29

No, to uměl už stávající, ne? (potkání motoru tsi) ;-)

Nikdo
10. listopadu • 18:00

Vypínání motoru?Stejna blbina jako stop-start systém. Občas zkouším nechat aktivní systém start-stop. A jaký poznatek? Ujedu na jeden zátah 200km to znamená že baterie je nabitá. Přijíždím k přejezdu či semaforu uzavírky.1) Je léto 30st. C, denní světla a klimatizace. Motor se po zastavení a vyřazení vypne. uběhne cca 20sekund a motor naskočí, protože logicky klimatizace.
2) Je zima -5 st. C, denní světla a topení. Opět po zastavení se motor vypne. Opět cca 20 sekund a motor naskočí, protože topení.
3) Podzim 8 st. C, hodně zataženo a slabý déšť, potkávací světla. Zastavím před semaforem uzavírky a motor se vypne. Uběhne necelá minuta a motor sám naskočí.Kde je tedy úspora, když systém při 200km cestě vypne dohromady ani ne na 1 minutu? Jak splnit podmínky popsané v manuálu a docílit stop režimu alespoň pár minut, aby úspora byla podstatná?Stejně tak bude v reálu fungovat vypínání motoru při plachtění? Pojedu po zvlněné okrsce a budu "lechtat" plynový pedál. To znamená, že občas se plyn trochu přidá, občas odstaví. Ujedu 4km mezi obcemi a tento cyklus, kdy bude auto plachtit 20x po dobu 5 sekund mi ušetří kolik?Pokud chápu dobře, že motor se vypne, znamená to, že se přestane točit? To znamená, že na modelovém případě 4km se cca 20x samočinně nastartuje? No potěš koště - během "sekundy" srovnat otáčky se vstupní hřídelí převodovky, aby to necukalo. Osobně to vidím jako časovanou bombu.Vypínání válců "točícího" se motoru ještě jakž takž pochopím, ale toto?

pacho
11. listopadu • 19:17

nie som zastancom S&S , ale škoda, že si neuviedol aké auto máš, lebo ako to popisujš, funguje Ti to veľmi divne. Mne motor vypína už pri dojazde napr na šervenu, keď poklene rýchlosť pod20km. To čo popisuješ, že auto naštartuje počas stánie
, tak to sa mi stalo fakt asi 2x za tri roky. Energia pri brzdení motorom, sa ukladá do kondenzátora, takže neštartuje z batérie, a zároveň sa elektrická energia, využíva ja na prvotné rozbehnutie auta, takže pohyb auta , je okamžite.

Roman1
11. listopadu • 7:49

Jediné správné řešení (používání) systému STOP / START je jeho trvalá deaktivace překódováním řídící jednotky.

Honza M.
11. listopadu • 9:33

Vy si to neumíte vypnout? Třeba na železničním přejezdu se systém hodí.

Jirka
11. listopadu • 10:47

Ono je dobré to v autě mít, i když třeba vypnuté. Máte pak silnější startér a o dost odolnější baterku (AGM).Ale někdo potřebuje být nespokojený, aby na sebe mohl upozorňovat a být zajímavý či vypadat chytře, že na to vyzrál a je chytřejší než inženýři, kteří to vymysleli.

Karel
10. listopadu • 20:42

Tak to ti to asi nejak blbe funguje. Malokdy mi naskoci po vypnuti motor sam od sebe, vlastne se mi to snad stalo asi 2x za 40tis km, co to mam.

mpolan
10. listopadu • 20:00

Zkus to ve městě, kde jsi každou chvilku na světlech. Tam je motor vždycky vypnutý, pokud nejsi jelito a nestojíš se zařazenou jedničkou na spojce. Jestli to je užitečné nebo otravné, nechám na vkusu každého. Pro lidi ve městě je to ale přínos, méně emisí ze zbytečně běžícího motoru.

cože?
10. listopadu • 22:04

je to neekologické protože to ničí motor, který někdo musel vyrobit a který kvůli tomu neodjede ani polovinu toho co by jinak odjel ty ekologu...a to že motor 20x startuju znamená, že se konkrétně ve městě nestíhá ohřát katalyzátor takže nefunguje. akorát zaplatíš větší peníze za posírátko v autě...

mpolan
11. listopadu • 7:04

A zkusil jsi to? Nebo jsi o tom jen někde slyšel a teď papouškuješ nesmysly?

Niemand
10. listopadu • 19:56

Neboj tie tvoje tri body sa už riešia firemne Ople odstavia ventiláciu, takže žiadne kúrenie ti nebude ochladzovať motor aj keď netreba kúriť, tak načo by ti bola ventilácia keď auto stoji.
No a ďalšia vec ak nemáš elektricky hnanú klímu, tak v lete si buď moc s vypnutým motorom nezajazdíš, alebo ak emisie dostanú prednosť pred pohodlím, tak to auto budeš milovať.

Zelí
10. listopadu • 17:27

Před pěti lety přišlo VW u aut s dsg s tzv. plachtěním, kdy dsg simuluje funkci volnoběžky a využívá setrvačnost celé hmoty auta. Teď to rozšířili ještě o vypínání motoru.
Systém to dělá automaticky.
Kdysi, když se jezdily ekorally ještě s Š100 před čtyřiceti lety, tak toto byla strategie nejlepších jezdců. Umění vyřadit rychlost a vypnout motor..... Byla to samozřejmě strašná onanie, ale výsledek se dostavil. Spotřeba byla velmi nízká.
Na druhou stranu narůstá složitost agregátů a pravděpodobnost poruch. Když se dívám na dnešní motory musím obdivovat jak vysokou mají spolehlivost i při tak komplikované stavbě.

JirkaK
10. listopadu • 16:26

Víc kurvítek, ještě víc kurvítek, ještě ještě víc kurvítek. Das Auto.

Freddka
10. listopadu • 17:27

To neni Das Auto, to je Das Zakon.
Jaky emise chcete, takovy dostanete - a taky si to zaplatite.

Niemand
10. listopadu • 19:50

A že to ostatný zvládnu s menším množstvom "vychytávok"

Freddka
10. listopadu • 17:29

... kdyz teda zrovna nepodvadime ... :)

R
10. listopadu • 15:53

Souhlas ze musíme počkat na bližší technické informace. Ale pokud to bude na ukor brzdění motorem tak to bude fakt super:-D

Adolf
10. listopadu • 14:49

Světovou premiérou má v tomto motoru princip vypínání motoru, jakmile řidič sundá nohu z plynu. :-D U automatu možná,ale u manuální převodovky se vyřadí ???

Jirka
11. listopadu • 10:38

Týká se to DSG, samozřejmě.

Freddka
10. listopadu • 15:10

Nevim. Logicky predpokladam, ze se to vyradi na neutral (a automat zustane v pozici D). Ale nevime, musime pockat na dalsi info.

Antiautomat
10. listopadu • 15:01

...mohla by to obstarat aj volnobezka, ktora (nastastie) sa velmi nerozsirila.

Adolf
10. listopadu • 14:47

MŮŽE MI NĚKDO VYSVĚTLIT POJEM VYPÍNÁNÍ MOTORU?? Takže jedu z kopce,dám nohu z plynu,brzdím motorem (spotřeba nula) do motoru nejde palivo. Vypnu motor? (nebo se vyřadí a vypne motor?? A jedu z kopce ,brzdím motorem (vypnutým :-)) Tápu

Freddka
10. listopadu • 15:04

Jako ja myslim, ze to tam prdne neutral a vypne motor - aneb zadny brzdeni motorem nebude kamarade
Ale mozna se pletu.Taky je jasny, ze kdyz pustis nohu z plynu ve 150km/h, nejspis se motor nevypne, predpokladam... takze tam asi bude nejaka "inteligence" kdy vypinat a kdy ne. Mozna jen hloupe "vypiname pod 50km/h", mozna neco mnohem chytrejsiho, vsak prichazi ta doba AI (jsme na dalnici? Jsme na silnici prvni tridy? Jsou tu semafory? Jedeme zrovna v klidku nebo jako drak?)

vrew324
11. listopadu • 0:21

U VW to nevypne motor jen pokud budes kroutit volantem. B-]

Hydroplánie Vykuřbaldová
10. listopadu • 13:15

No.....spotřeba možná plachtěním o mililitr klesne. Bezpečnost taky, brzdění motorem má svůj smysl. Už to vidím, jak hordy řidičů, kteří neumějí zipovat ani používat připojovací pruh, budou plachtit v táhlých klesáních a pak s rozžhavenými brzdami štěrkovat podvozky v únikových zónách.

Madmaxkimi
10. listopadu • 19:29

Tady má zas někdo (IQ) brzdícího motoru (0 na palubce),,,dokážu si moc dobře představit jaké to je jezdit za brzdiči motorem,,,z kopce 60km/h a do kopce 70km/h,,,plachtiči jedou aspoň 90km/h,,,jinak je prokázané že vyřazování je úspornější,,,z vlastní zkušenosti je to zhruba 0,3-0,5 oproti brždění motorem,,,ale hlavní argument je pro mě jak to musí motoru dělat náramě dobře točit místo 750ot/min 1500ot/min a víc,,,to se zcela určitě odvděčí delší životností...asi tak nějak... ;););)

Juraj Benko
11. listopadu • 9:47

Neviem prečo riešite nejakú životnosť motora. No dobre. Tak motor nevydrží milión, ale 700.000. Však kým to najazdíte, tak sa Vám rozpadne zvyšok auta :)

JirkaK
13. listopadu • 3:12

Pokud jde o VW, jsi příliš velký optimista. Uber nulu. Ano, a zvyšok auta sa po těch 100 000 km rozpadne pro jistotu také. Minimálně to DSG. Normálně se vysype asi po 150 000 a co s ním udělá neustálé vyřazování na neutrál a vypínání spojek, o tom netřeba diskutovat.

Antiautomat
11. listopadu • 19:27

myslite?Kolegyna vcera nahlasila piesty vs ventily na patrocnom nemenovanom ekozazraku /asi aj vieme akom, ze/. Zachranoval to moj archaicky, klasicky, konstrukcne 30 rokov stary, prajednoduchy, verny a spolahlivy, atmo - verkel.

Niemand
10. listopadu • 19:47

S ohľadom na to, ze v manuáloch aut sa bežne udáva, nezohrievať auto na voľnobeh a nedržať motor zbytočne dlho na voľnobehu, tak asi mu to moc neprospieva už len kôli tomu, že olejové čerpadlo je stavane tak aby dávalo optimálny tlak v určitom rozpätí otáčok. Tak si polož otázku, je na tom lepšie dobre mazaný motor pri 2000, alebo nedostatočne mazaný pri 800?
Spotreba závisi od toho ako pri tom premýšľaš. Keď mam mierny zjazd bez zákrut, tak tam neprasknem dvojku, aby som o 50 metrov musel šliapať na plyn. Motorom udržujem takú rýchlosť, aby som ju do podľa potreby mierne upravoval brzdou a nie plynom. Plachtením ušetríš iba ak plachtíš 500 metrov ku križovatke, zatiaľ sa tam otočia dve zelene a vodiči za tebou ťa budu milovať.

ST
29. listopadu • 20:24

Dnešní auta se nedoporučuje zahřívat na volnoběh z jediného důvodu - kvůli ekologii, protože není ještě zahřátý katalyzátor. Takže teoreticky by do ovzduší se dostalo více jedů z motoru. Jinak z hlediska úspory paliva je lepší jet na neutrál jak se zařazenou rychlostí. Bezpečností a větší opotřebení brzd je věc druhá.

Antiautomat
11. listopadu • 19:20

Pravda je niekde uprostred.Nastartovat a hned /okamzite/ vyrazit, je zle. Trva cca minutku-dve, kym v tom motore zacne vsetko fungovat - pocnuc elektronikou, armadou senzorov, kym sa aspon cast olejovej naplne vymeni, kym sa to roztecie po motore a rozprudi, kym sa aspon ciastocne zohreju aj ostane komponenty, kym vylejete vodu z vyfuku a kym zacne vobec nejaka ta tepelna vymena. Preto, my, vodici starej skoly, odporucame nechat to minutku - dve bezat, kym sa to aspon trochu rozchrchle a az potom v klude, pianko-andante, vystartovat. Tym, ze predsa len motor, podavajuci vykon, znamena vacsiu tepelnu vymenu, zohreje sa potom rychlejsie a spolu s ostatnymi castami, ako je trebars prevodovka. Ale kedze ten motor je prvym clankom v tej retazi, treba mu dopriat tu minutku-dve. Samozrejme, uplne kontraproduktivne je zdlhave a pomale zohrievanie motora na parkovisku. Idealne, ak sa jedna o nejaky srackomet a parkuje pod Vasim oknom. Na to uz len smarit tehlu do hlavy.Vyuzivat brzdnu silu motora, udrzujuc ho v potrebnych optimalnych otackach, je vec samozrejma pre setrnu, plynulu a bezpecnu jazdu. To iste aj o vyuzivani neutralu, vie byt vyborny sluha, ale aj zly pan.

D
10. listopadu • 14:47

Esteze DSG u vw zacnu brzdit motorom pri stlaceni brzdy, popripade aj podradia ...

Freddka
10. listopadu • 15:07

No tak to uz asi nebude vzdy pravda :)

D
10. listopadu • 15:36

Ale dufam ze to budu mat tak krasne vyriesene ako tie nove benzinaky/dizlaky od MB

Antiautomat
10. listopadu • 14:16

To nie je podstatne, dolezite je, ze pribudne dalsi spotrebak, ktory bude treba menit castejsie. Za mna, to iste co na adresu start-stop: moj zaujem zacina a konci tam, ako to (trvale) vypnut. Som vodic starsej skoly, brzdenie motorom povazujem za jednu z veci, ktore by mal kazdy minimalne podpriemerny vodic zvladnut. To, ze v klesani, kde je dame tomu 50, pripadne vonku v klesani, kde je na konci okreska, necham zaradeny kvalt, povazujem za samozrejmost, ak je klesanie prudsie, vrazam to tam s medziplynom o stupen dolu a presne do otacok. Chapem ze sa vyrobcom velmi nezavdacim, ale chcem jazdit usporne, setrne a bezpecne.

Freddka
10. listopadu • 14:53

Kdy ten motor budeme vypinat?
Kdyz je aktualni spotreba 0.00001, tedy kdyz "brzdime motorem".Jaky bude prinos?
Zadny, spotreba v tu chvili je stejne nula nic. Ale asi se to da pouzit pri mereni normovane spotreby a nejak tim "snizit" ten udaj v tabulce o desetinku, dve. Mozna i o litr, jestli je ta norma blbe vymyslena.A co k tomu potrebujeme?
Vetsi baterii ktera se bude vice nabijet a vybijet. To abychom mohli po delsi dobu provozovat posilovac brzd/rizeni, ventilatory atd. a samozrejme to budeme pouzivat relativne casto, takze se to bude muset stale nabijet / vybijet.
Upravy na motoru (aby to podporoval), slozitejsi ridici jednotku, mozna upravy prevodovky...Co z toho plyne?
Nakladnejsi na vyrobu: spotrebuje se vic (vetsich) baterii, vetsi zatez alternatoru i samotneho motoru.Pro koho je to dobre (spotrebitel / automobilka)?
Automobilka.

Juraj Benko
10. listopadu • 21:56

Presne tak ako píšete.
Nechápem, ako bude ten motor viac "vypínať" ako tak, že zastaví prísun paliva - čo teda robia - trúfam si povedať - všetky motory s priamym vstrekovaním paliva.Vôbec som nepochopil o čom je tá "nová" vychytávka.

Radon
10. listopadu • 23:13

Aktualne se vypne privod paliva, ale motor a prevodovka auto mirne brzdi, takze zpomaluje. Nebo zaradim neutral a odpor je minimalni, jenze palivo tece.
Nove to bude jako kdybych vyradil na neutral a zaroven stopl palivo, auto pojede a pojede a nikdy nezastavi ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Juraj Benko
11. listopadu • 9:43

Ach so.. Ďakujem za vysvetlenie.

Doporučujeme

Články odjinud