Volkswagen Golf TDI Blue Motion: 1562 kilometrů na jednu nádrž? To ne

Marketingoví hráči u Volkswagenu jsou chytří. Nenapíší, že na jednu nádrž ujedete s úsporným Golfem 1562 kilometrů. Ne, oni napíší „teoretický dojezd do 1562 kilometrů“. A dobře že tak, protože jinak bychom je museli po krátké testovací jízdě v okolí Amsterodamu usvědčit z nepravdy…

Nejel jsem lépe než za 4,3 l/100 km, nikoli tedy za automobilkou inzerovaných 3,2 km/100 km (to odpovídá emisím CO2 85 g/km). A to jsem vůz netýral. Ono to ani nešlo. Kolem Amsterodamu je to sice jedna čtyřproudová silnice za druhou, ale také hustý byť plynulý provoz. A navíc se zde dodržuje předepsaná rychlost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf TDI Blue Motion stojí 474 900 korun. Cena nijak lidová, avšak odpovídající. Nejlevnější Golf přijde na 349 900 korun (1,2 TSI BMT, 63 kW).

Spotřebě jsme nijak neublížili ani v samotném městě, kde se to jen hemží cyklisty, nikoli však auty. A když už jsem museli někde zastavit a čekat, tak byl k dispozici Start-Stop.

Dosažené hodnoty jsou ale podle mého názoru i tak velmi dobré. Co za nimi vězí? Tak především nový turbodiesel s přímým vstřikováním a obsahem 1,6 l. Čtyřválec má výkon 81 kW (110 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Označení Blue Motion na voze nepřehlédnete...

K nízkému aerodynamickému součiniteli odporu vzduchu (0,27) přispívá také střešní spoiler, o 15 milimetrů nižší závěs kol a částečně zakrytý přední chladič. Nový Blue Motion je podstatně lehčí (nyní 1265 kg, předtím 1341 kg).

A hodně ubírá i šestistupňová převodovka s delšími převodovými poměry a pneumatiky s menším valivým odporem. Nesmím ale zapomenout ani třeba na rychlejší zahřátí motoru, elektrickou vodní pumpu, důmyslnější vedení chladícího vzduchu, rekuperaci…

Na novém modelu Blue Motion je znát i jinde, kolik pozornosti věnovali konstruktéři každému detailu, aby snížili spotřebu paliva. Přitom ten automobil - na rozdíl od svých rivalů - nepůsobí na první dojem jako speciální „eko vůz“.

Jede velmi slušně, ovládá se dobře, je postaven jako prémiový automobil a skvěle vypadá. Startuje se sice s lehkým rachotem, ale chod motoru je při volnoběhu velmi tichý.

Akcelerace z „nuly na sto“ za 10,5 sekund není ohromující, nicméně plně postačuje, stejně tak maximální rychlost 200 km/h. Vůz se chová svižně, energicky, má hodně svěží projev.

Když si spočítáte jeho „teoretickou“ kombinovanou spotřebu, tak při nájezdu nějakých 15 000 kilometrů ročně, byste zajeli k čerpací stanici pouze desetkrát. Dost neuvěřitelné… S tím se může srovnat snad jen hybridní Toyota Auris. 

Klepněte pro větší obrázek

Nový Blue Motion je třetí v řadě. První se objevil v roce 2007 a ustavil novou hranici pro spotřebu, ta činila 4,5 l/100 km (119 g/km CO2). Druhá generace debutovala v roce 2009 se spotřebou 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).

Snížení spotřeby u třetí generace o dalších 0,6 l/100 km je tedy famózní výsledek – byť na dosažení této hodnoty v reálném provozu by to chtělo opravdu hodně lehkou nohu na plynu a super předvídavost v provozu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Více v připravovaném testu. 


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků