Volkswagen Golf šesté generace definitivně v roce 2008

Jako první jsme vám přinesli informace o chystaném nástupci nynější generace Golfu (celý článek). Ovšem doba pokročila a objevily se nové informace o chystané novince, která bude v celé Evropě jistě velmi sledovaná.

Novou a velmi důležitou informací je, že Golf, který přijde na trh v roce 2008, nebude faceliftem současné verze, ale novou generací. V roce 2008 se tak objeví již šestá generace tohoto oblíbeného hatchbacku. Novinka nevyroste nijak výrazně, dle představitelů automobilky dosáhl Golf již určité hranice, za kterou by se neměl pouštět. Základem nového designu budou sportovnější a agresivnější tvary. Novinkou také bude velmi výrazně využití dnes dostupných dílů. Tím VW ušetří stovky milionů eur za vývoj nových soucačásti. V minulosti vždy VW vyvíjel nové auto zcela samostatně, což výrazně prodražovalo vývoj a také nutil prodat velký počet automobilů, aby se zaplatil. Využití již hotových částí ušetří nemalé peníze a také zefektivní výrobu, protože nebude potřeba pro každý model zavádět kompletní linky. To se odrazí na ceně výroby jednoho kusu a také na rychlosti výroby. Dnes totiž potřebuje Volkswagen až dvakrát více času na výrobu jednoho vozu, než konkurence.

Z tohoto rozhodnutí vyplývá i design, základní linie zůstanou zachovány, Golf se pouze mírně zakulatí a obmění se přední maska a zadní část. Právě maska s agresivnějším výrazem by měla zaujmout sportovněji laděné řidiče. Jak to tak vypadá, světlomety budou užší, protáhnou se blíže ke středu mřížky chladiče a celá maska půjde v duchu nynějších modelů GTI a R32. Samotná délka Golfu by se měla pohybovat okolo 4 200 mm a postaven bude na současné platformě, která dostane pouze mírné inovace. Novinkou budou také LED směrové světlomety ve zpětných zrcátcích. Styling mají podtrhnout také větší sériová kola, aby se ještě zvýšil estetický dojem. Golf šesté generace tak půjde mírně ve stopách nynějšího Audi A3, dostane větší sklon zadního skla a také nové LED zadní světlomety.

Velké změny nastanou také v interiéru, dle vyjádření zástupců VW dostane nový Golf zcela přepracovanou palubní desku, která bude také působit velmi dynamicky a sportovně. Volkswagen naznačil, že je třeba ukončit dobu silného konzervativismu a přijít s něčím novým, co opět přitáhne zpět zákazníky, kteří vždy sázeli na kvalitu, ale postrádali větší odvahu v designu.

Motory projdou také velkou revolucí, již dnes je potvrzeno, že v novém Golfu přijde nová generace naftových motorů. Ty budou poprvé vybaveny vstřikováním Common rail. Volkswagen však nevylučuje, že se v nabídce objeví i nějaký starší motor se vstřikováním PD. Naftové motory nové generace by měly být dostupné ve dvou objemových variantách - 1,6 TDI a 2,0 TDI. Menší motor by měl dosahovat výkonu 66-70 kW (okolo 90 k) a silnější pak o výkonech 105 až 130 kW. Benzínové motory žádnou větší revolucí neprojdou a tak se v nové generaci objeví pestrá škála FSI motorů. Základ bude tvořit motor 1,6 FSI o výkonu 85 kW (115 k), následovat jej bude motor 1,4 TFSI o výkonech 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). V nabídce zůstane i motor 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2,0 TFSI o výkonu 147 kW (200 k). Vrchol pak bude tvořit šestiválec 3,6 FSI o výkonu 205 kW (280 k). Ten si najde místo v ostré verzi R36. Na druhou stranu jsou dva roky dlouhá doba a dá se předpokládat, že do té doby projdou motory inovacemi a navýší tak svůj nynější výkon na jiné hodnoty, popř. se objeví i jiné výkonnostní varianty.

Volkswagen tak přinese poměrně brzy nástupce Golfu páté generace, který by měl přinést pro automobilku výrazné snížení výrobních nákladů a zlepšení produktivity práce a zákazníkům by měl přinést sportovněji laděný hatch, který se odkloní od konzervativismu a německé strohosti. Zda tomu tak bude i ve skutečnosti, uvidíme nejdříve za pár měsíců, kdy by měly přijít konkrétnější informace a také první skicy nové generace.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků