Volkswagen Golf šesté generace definitivně v roce 2008

Jako první jsme vám přinesli informace o chystaném nástupci nynější generace Golfu (celý článek). Ovšem doba pokročila a objevily se nové informace o chystané novince, která bude v celé Evropě jistě velmi sledovaná.

Novou a velmi důležitou informací je, že Golf, který přijde na trh v roce 2008, nebude faceliftem současné verze, ale novou generací. V roce 2008 se tak objeví již šestá generace tohoto oblíbeného hatchbacku. Novinka nevyroste nijak výrazně, dle představitelů automobilky dosáhl Golf již určité hranice, za kterou by se neměl pouštět. Základem nového designu budou sportovnější a agresivnější tvary. Novinkou také bude velmi výrazně využití dnes dostupných dílů. Tím VW ušetří stovky milionů eur za vývoj nových soucačásti. V minulosti vždy VW vyvíjel nové auto zcela samostatně, což výrazně prodražovalo vývoj a také nutil prodat velký počet automobilů, aby se zaplatil. Využití již hotových částí ušetří nemalé peníze a také zefektivní výrobu, protože nebude potřeba pro každý model zavádět kompletní linky. To se odrazí na ceně výroby jednoho kusu a také na rychlosti výroby. Dnes totiž potřebuje Volkswagen až dvakrát více času na výrobu jednoho vozu, než konkurence.

Z tohoto rozhodnutí vyplývá i design, základní linie zůstanou zachovány, Golf se pouze mírně zakulatí a obmění se přední maska a zadní část. Právě maska s agresivnějším výrazem by měla zaujmout sportovněji laděné řidiče. Jak to tak vypadá, světlomety budou užší, protáhnou se blíže ke středu mřížky chladiče a celá maska půjde v duchu nynějších modelů GTI a R32. Samotná délka Golfu by se měla pohybovat okolo 4 200 mm a postaven bude na současné platformě, která dostane pouze mírné inovace. Novinkou budou také LED směrové světlomety ve zpětných zrcátcích. Styling mají podtrhnout také větší sériová kola, aby se ještě zvýšil estetický dojem. Golf šesté generace tak půjde mírně ve stopách nynějšího Audi A3, dostane větší sklon zadního skla a také nové LED zadní světlomety.

Velké změny nastanou také v interiéru, dle vyjádření zástupců VW dostane nový Golf zcela přepracovanou palubní desku, která bude také působit velmi dynamicky a sportovně. Volkswagen naznačil, že je třeba ukončit dobu silného konzervativismu a přijít s něčím novým, co opět přitáhne zpět zákazníky, kteří vždy sázeli na kvalitu, ale postrádali větší odvahu v designu.

Motory projdou také velkou revolucí, již dnes je potvrzeno, že v novém Golfu přijde nová generace naftových motorů. Ty budou poprvé vybaveny vstřikováním Common rail. Volkswagen však nevylučuje, že se v nabídce objeví i nějaký starší motor se vstřikováním PD. Naftové motory nové generace by měly být dostupné ve dvou objemových variantách - 1,6 TDI a 2,0 TDI. Menší motor by měl dosahovat výkonu 66-70 kW (okolo 90 k) a silnější pak o výkonech 105 až 130 kW. Benzínové motory žádnou větší revolucí neprojdou a tak se v nové generaci objeví pestrá škála FSI motorů. Základ bude tvořit motor 1,6 FSI o výkonu 85 kW (115 k), následovat jej bude motor 1,4 TFSI o výkonech 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k). V nabídce zůstane i motor 2,0 FSI o výkonu 110 kW (150 k) a 2,0 TFSI o výkonu 147 kW (200 k). Vrchol pak bude tvořit šestiválec 3,6 FSI o výkonu 205 kW (280 k). Ten si najde místo v ostré verzi R36. Na druhou stranu jsou dva roky dlouhá doba a dá se předpokládat, že do té doby projdou motory inovacemi a navýší tak svůj nynější výkon na jiné hodnoty, popř. se objeví i jiné výkonnostní varianty.

Volkswagen tak přinese poměrně brzy nástupce Golfu páté generace, který by měl přinést pro automobilku výrazné snížení výrobních nákladů a zlepšení produktivity práce a zákazníkům by měl přinést sportovněji laděný hatch, který se odkloní od konzervativismu a německé strohosti. Zda tomu tak bude i ve skutečnosti, uvidíme nejdříve za pár měsíců, kdy by měly přijít konkrétnější informace a také první skicy nové generace.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků