Volkswagen Golf s novým nafťákem 1.9 TDI 66 kW

45 komentářů

thht
22. března • 14:35

Nafta nikdy nedotáhne benzín! už jste u diselu zaznamenali výkon 1000 koní z litru?ne?já taky ne ale z benzínu už před 20 ti lety jo!!!!!! Takže voco go???

K tomu golfu - to nechápu. Všichni nabízejí levný rozumný turbodisel od 1,4 do1,7 a pak třeba nadstandard 2,0 nebo 2,2 pro ty co chtěj bejt in a vlastnit silnej ropák. Tak proč to tak neudělaj i s golfem??? 307 má taky 1,4hdi a 2,0hdi

Navíc velký ,slabý a drahý dízly už nefrčej!

Franta
24. března • 11:17

Souhlas - ty diesly of VW jsou na takove auto az moc velke. Proto ma Renault 1.5, Opel 1.7, Ford a Mazda 1.6 a tak dale a tak dale ... jenom VW "inovuje" s dvoulitrovym atmosferickym SDI o vykonu nula-nic

Jel jsem zkusebne s dieslovym Meganem 1.5 (ten slabsi motor) a mel jsem vylozene dobry pocit a to ted mam zbrusu novy firemni Passat 1.9 TDI.

Peter L
22. března • 17:06

1000 koni z litru? Pokial sa pamatam, rec bola o Golfe a nie o F-15 Eagle.

ACE
20. března • 0:04

Pokud se něco nezmění, tak to vypadá, že VW začne brzo ujíždět vlak. Jak jsem se dočet, několik automobilek připravuje uvedení bi-turba v naftě s opravdu pěknejma parametrama. Začíná mi připadat že v benzínech se jim špička začala vzdalovat a v naftě je peleton už minimálně dotáh.

Petr
20. března • 11:55

To bych neřekl, benzín s turbem pojede vždy lépe než nafťák. A dobrej benzín dokáže výkonem překonat biturbový nafťák se stejným objemem celkem bez problému. Takže vítězství nafty se stále ještě nekoná

ACE
20. března • 19:00

No nevím Opel v AutoTipu tvrdí, že jeho nafťák má litrovej výkon 82 kW. A netvrdím že se musí jednat o nějaké vítěztví.

ace3
21. března • 16:58

Navíc soude podle vykonu se jedna o motor predstaveny ve vectre OPC a ten neni seriovy, takze az bude seriovy, muzete se s nim ohanet, nikde neni receno, ze v serii bude mit totozny vykon..(Tim nechci vyvracet, ze to je mozne..) A ke vsemu, jestli nekdy tento motoe bude na spicce, tak urcite ne nadlouho, protoze konkurence ho zanedlouho dorovna, ne-li prevyší..

ACE
23. března • 19:35

V to doufám, že se vývoj nezastaví a motory budou čím dál lepší.

ace3
20. března • 19:18

S dvema turbama to neni zadnej problem..

XP
20. března • 19:57

Stejně zavísí hlavně na plnícím tlaku. Vždyt 1.9 TDI jde vyhnat na 300koní, ale pak to nevydrží. Rozhodně ne 400tkm co vydrží průměrnej diesel. Firma Spotrmotor mi psala že TDI 81 Kw dokáží vyhnat až na 183k pouhým chipem, ale tuto upravu nenabízí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
21. března • 11:24

Pro mě osobně je důležitější slušnej standart, než nějakej extrém co nevydrží, fakt je že co nešlo loni, letos už fungovat může, technologie se posouvají vlmi slušně dopředu. (Časové údaje neberte prosím doslova.)

Klouzek
20. března • 15:22

Vítězství nafty se koná odjakživa. Účinnost spalovacího motoru vznětového je samozřejmě vyšší než účinnost motoru zážehového. To se myslím bere na ZŠ. Není to přece jen o zrychlení a max. výkonu. Co třeba spotřeba PHM a emise ???

Přemejšlej trochu

Petr
20. března • 15:46

Emise? Nafťák je má několikanásobně vyšší než benzíňák, hlavně pevné částice. To se bere i na ZŠ.

Šumík
20. března • 16:34

To se časem vyřeší filtrem pevných částic. Ale když se bavíme o CO2, tak tam je na tom benziňák "několikanásobně" horší....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
XP
20. března • 17:07

Když by diesel točil o 3000ot víc, tak by měl po problému a benzín by patřil do hnoje.

Leonardo Cupranek
19. března • 22:55

A je to 66kW TDI opravdu to stare? Uplne stejne preci byt nemuze, kdyz ma Euro4. Neni to nahodou TDI 77kW (vcetne vstrikovani PD) jen s elektronicky priskrcenym vykonem, tencima trubkama sani i vyfuku, atd...?

Ale kdyby to bylo to stare, tak vlastne tim lepe. Protoze urcite bude mit VTG a tak se od TDI 81kW bude tradicne lisit jen horsima vstrikovacima tryskama, ktere jde za par tisicovek vymenit za ty z TDI 81kW a mit tak 81kW, nebo o trosku draze tam dat jeste lepsi trysky a mit skoro 100kW. Nebudu mluvit o chipu, ktery z toho vytahne treba az 130kW - to uz je jen pro nektere priznivce zavodnich malotraktoru, ale ta vymena za trysky z 81kW verze je uplne v pohode a je z toho pak proste klasicke TDI 81kW. To za tech cca 8000Kc docela stoji...

Petr Broža
20. března • 9:36

Řekl bych, že tato varianta 1.9 TDI 66 kW bude mít vstřikování PD, takže to nebude "stará" verze s rotačním čerpadlem. Ale zdroj (Auto Motor und Sport) to nikde explicitně nezmiňuje, takže je to jen dohad.

John
20. března • 0:05

66kW preci nemelo VTG, ne?

Leonardo Cupranek
20. března • 10:21

Od jiste doby jiz ano. A od te doby se 66 a 81kW verze lisi jen tryskama. Takze kdyz se do 66kW daji trysky z 81kW, je z toho proste stejny motor, jako ten 81kW. Ale jdou tam dat jeste lepsi trysky, takze vykon je pak jeste vyssi. Vyhodou "tuningu" pomoci trysek oproti chiptuningu je snad to, ze by to melo mit jeste mensi vliv na zivotnost - vstrikuje se stejne mnozstvi paliva, ale ty lepsi trysky jsou kvalitneji vyrobeny, takze palivo lepe rozprasuji.

Pokud by ale byla pravda, ze do toho GolfuV ta 66kW verze bude jen priskrcene TDI PD 77kW, je vsechno jinak. V PD trysky jen tak menit nelze. Na druhou stranu by ale melo byt mozne odstranit ono "priskrceni" a udelat z toho tu 77kW verzi. Ale stejnym postupem by pak z toho slabeho TDI melo jit udelat jeste silnejsi TDI, tedy 1.9TDI 96kW, nebo dokonce 1.9TDI 110kW. Proste vymenit dily za ty ze silnejsi verze. Ale takovej intercooler z TDI 110kW je uz asi docela draha sranda. Pokud ale nekdo toto muze sehnat nejak "pokoutne", muze se to povest. Ale tipnul bych si, ze ty silnejsi verze budou mit i posilenou spojku a k silnejsi verzi by se samozrejme sikly i adekvatni brzdy, atd...

http://dieselpower.cz/tdiclub/images/turbo/vnt/vtg_sequenz.gif

Peter L
22. března • 8:07

všetko čo si napísal môže byť pravda, akurát mi tak trochu uniká základný zmysel zavádzania 1,9 TDi PD 66 kW. Technologicky automobil asi lacnejší nie je než TDI-PD - 77 kW a oproti starej dobrej verzii s rotačným čerpadlom bude mať asi PD-čko vyššiu spotrebu.

Leonardo Cupranek
22. března • 8:35

To je pravda - PD asi bude mit vyssi spotrebu, i kdyz to nutne pravda byt nemusi. Otazka totiz je, jestli ma PD vyssi spotrebu z principu, nebo proto, ze ma obvykle vyssi vykon, ktereho ridici vyuzivaji. Pokud se 66kW bude od 77kW verze lisit jen tim, ze plyn pujde zmacknout o jednu sedminu mene (obrazne receno), mela by se spotreba v praxi snizit - asi jako kdyz si dam pod plyn tenisak.

66kW verze my mohla byt vyrobne o neco levnejsi, i kdyz asi ne o moc. Teoreticky mohou pouzit nejake levnejsi materialy, tenci trubky sani a vyfuku, atd...

Ale je mozne, ze se od 77kW verze bude lisit pouze softwarove. Cili pujde o "marketingovou verzi" - ale i toto muze mit smysl. Pokud motor stoji vyrobit (ted si vymyslim) 20000 a oni 77kW prodavaji za 100000, tak kdyz stejny (ale omezeny) motor nabidnou za 80000, muze to vest k tomu, ze si golf koupi vice lidi, prodej verze 77kW moc neklesne a tak se to muze vyplatit. Byl bych si temer jist, ze pred timto krokem si to kluci z wolfsburgu dobre rozmysleli. Jestli jim to vyjde, je vec jina.

 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter L
22. března • 9:32

no dobre, ale nebolo by v tomto prípade namiesto marketingových kotrmelcov jednoduchšie osadiť Golf motorom 1,4 TDI 55-60 kW?

Leonardo Cupranek
22. března • 10:14

Asi jo. Ale treba si udelali pruzkum a zjistili, ze by to lidi kupovali mene - treba kupec relativne velkeho golfu ma neduveru k trivalcum. Nehlede k tomu, ze 1.4 TDI ma 55kW, takze je spise "konkurenci" pro 2.0 SDI... Takze oni spis jen logicky zaplnuji mezeru mezi 55kW (sdi) a 77kw dieselem.

Peter L
22. března • 11:01

motor 1,4 TDI sa robí aj vo výkonovej verzii 66 kW (Audi A2). Pif paf.

Leonardo Cupranek
22. března • 12:31

No ale furt je to ten trivalec, kterej asi snese kupec male A2, ale treba kupec "velkeho" golfu trivalec nechce.

A nebo je to cisty marketing. To bychom se stejne tak mohli ptat, proc octavia dostala motor 1.9 TDI 96kW az loni a proc 1.9 TDI 110kW nedostala vubec, prestoze se dava i do "mensich" golfu a leonu.

Treba je to take proto, ze trivalec je lehci a tak by lehci 66kW motor mel stejnou dynamiku, jako ctyrvalec 77kW (pri nizsi spotrebe).

Nebo si treba trivalce 1.4 TDI 66kW cenej na vic, nez motor 77kW, takze by v pripade golfu davali "lepsi" motor za mene penez.

A nebo jsou treba trivalce poruchovejsi, maji problemy s vyvazovaci hrideli a hlucnosti.... Buh vi. A treba tam nakonec ten trivalec i daj - kdo vi, co bude za rok?

XP
19. března • 17:43

On je TDI 66Kw opravdu jeden z nejúspornějších můtorů vůbec. Tak asi pro to ho tam foukli. Jinak nevim přoč tam nedali jejich dobrej motor 1.4 TDi 66Kw 235Nm. Určitě by měl menší spotřebu než devatenáctka.

ace3
19. března • 19:10

A jeste za mensi povinny ruceni.. Nekdy VW fakt nechapu..
   Docela dobrej napad by byl zkonstruovat treba  1,6tdi treba ruzny verze 90-115koni.. jako zaklad pouzit 1,4tdi 55kw a jako nejvykonejsi nechat 2,0tdi 140 a 180koni.. Tyhle 1,9-ky by uz mely hodit do srotu, nerikam ze jsou spatny, ale jsou zbytecne tezky a plati se za ne vysoky povinny ruceni.. Nemluve pak o atmosferickej verzi, kterou podle me musel vymyslet nakej schizofreni idiot, kt. ma nejvetsi pocet myslicich bunek v kolene.. Dnes, kdy se delaj moderni diesly s turbodmychadlem a moderni vstrikovaci technikou prijit s atmosferickym dvoulitrem mi pride prudce debilni tah/krok zpet.. Este me pak napada jedna moznost vysvetleni toho "zvlastniho cinu"- treba je jeho autor nejaky vtipalek, ktery ma rad RETRO, a kdyz mu vedeni VW nepovolil tento styl uplatnit v designu, tak ho umistil do motorizace..

Peter L
19. března • 13:15

Marketingová VW politika naznačuje, že koncern je v pekných sračkách. O chvíľu môžeme čakať záchranu Golfa zavedením "osvedčeného a úsporného" motoru 1,0 37 kW. Pre "náročných" bude 1,2 47 kW.

Celkovo je politika VW Group dosť scestná. Iné automobilky vyvíjajú nové motory kvôli tomu, aby mohli nahradiť staré a konkurovať iným automobilkám. Pre VW Group je zavedenie nového motora dôvod pre razantné zvýšenie ceny a pre "socky" nechávajú v predaji "osvedčené" 15-20 ročné motory typu 2,0 - 85 kW, 1,9 SDI, TDI - 66 kW a podobne.

Keď sa "neočakávane" ukáže, že nové modely sú ťažko predajné, zachraňujú to akčnými paketmi, modelmi Flash, Drive, Family, Ocean, Pacific, klíma v cene základného modelu....."

Sám neviem, čo v nasledujúcom období čakať od VW - nové motory 1,4 - 2,0 FSI sa nejak nepodarili a nové TDI-čka sú cenovo premrštené. Takisto už prestáva platiť, že sú najlepšie na svete. Hm hm. Hm.

Niemand
21. března • 9:53

Nabidnu jiny pohled.

Do Golfa motor 1.0 urcite VW davat nebude, nebojte. Copak Vam vadi, ze se do tohoto modelu dodava tolik motoru? Ja myslim ze nabidkou patri k tomu nejlepsimu, respektive jeji siri. Otazka je, jestli dana konkretni jednotka je konkurence schopna. V benzinovych agregateh je to tradicne nic moc, avsak v naftovych jednotkach si myslim, ze je situace o poznani lepsi. Ktery model nizsi stredni tridy ma nabidku 4 naftovych motoru?

Ten motor 1.9 TDI 66 kW je novy. Splnuje normu euro 4, coz stary nesplnoval (doufam, ze se nepletu). Konstrukcne je starsi, ale evoluci motoru najdete i u jinych vyrobcu. Cenove jsem Golf rozebral pod clankem s testem. U naftovych jednotek by situace byla zase jina. Srovnejte si podle ceniku hlavni konkurenty (respektive pockejte na ceny nove Astry a noveho Focusu), dorovnejte vybavy na +- stejne a uvidie, ze VW tak drahy neni.

To ze VW vyuziva akcni modely neni nic vyjimecneho. Podivejte se k Mercedesu, ten slevnil Cko, BMW nabizi akcni ceny 3ky, Citroen dela dieslove dny, to same dela Renault, Peugeot take nabizi akcni modely, Opel nabizi vybavu se slevou, Nissan nabizi akcni pakety atd. Ktera automobilka nedela akcni nabidky?

Mate pravdu, ze VW v benzinu nenabizi tak dobre jednotky jako konkurence. Nafta je ale porad na spici. 5.0 TDI 230kW, 2.5 TDI 128/132kW, 2.0 TDI 100/103 kW, 1.9TDI 66/74/77/85/96/110kW, 1.4TDI 55kW jsou myslim solidni jednotky. Je jasne, ze ostatni automobilky s vlnou dieslove hegemonie dodali na trh odpovidajici motory, takze konkurence je ostra a mnohdy VW prekona. O tom to ale je.

DAVE
19. března • 13:33

TO: Peter L - Souhlasim s tim, ze VW neni zrovna v idealni situaci. Ale 1.9 66kW je pro nenarocne zakazniky porad dostacujici. Naopak upusteni od 1.8T myslim stve i ty narocnejsi, protoze se mu 2.0 FSI pravdepodobne nevyrovna. A to je 1.8T taky 10 let stary.

Drrrak.2
19. března • 12:19

Octavia 1,9TDI 66kW ve verzi Elegance je k mani neco okolo 550k kc, rychlost je okolo tusim 186km/h a tocak 210Nm pri 1900ot/min.

Mitch
19. března • 11:22

vsadim se, že 66 kw TDI v ČR bude kolem 550.000 Kč... kdo bz si koupil Golfa v turbo dieselu za 600.000? preci je lepsi koupit benzin o 150.000 min penez.

mfilip
19. března • 10:58

A co je noveho na 1.9 TDI 66 kW, 210 NM ?

Petr
19. března • 11:39

Že by PD?

Šumík
20. března • 9:28

Tutově PD. Sharan už ho má a navíc, jak by splňoval normu Euro 4...

DAVE
19. března • 10:54

Nesmrtelny 1.9TDi, treba casem pribude i 1.8T..

Ferda
19. března • 18:21

1.8T je legenda, nejlepší sériovej benzíňák. Kdo zkusil, ví.

Dusan
20. března • 15:02

Myslim, ze majitele WRXek od Subaru by asi tak uplne nesouhlasili.

RedBaron
23. března • 8:51

Majitelé BMW 540i V8 taky ne

Snehulda
20. března • 20:06

Majitele Hond s 2.0/147 kw taktez ne .

Niemand
21. března • 9:30

Majitele Trabantu take ne.

Mojma
19. března • 12:44

rek bych, ze novyho na nem neni nic, 10let starej motor, ale nejezdi nam v Octvace vubec spatne, setrit se musi i u VW, zvlast kdyz vyhazujou za blbosti typu Phaeton, taky to vypada, ze budojou dva koncerny, protoze nechti brat motory Audi, nevim, co vedeni prelitlo pres nos, asi si nekdo rejp a tak se ted snazi ukazat, jak sou VW motory supr, ale akorat si tim celkove snizi prodeje, protoze pro nekoho je 1.8T v A3 uz moc draha a radsi koupi japonce

Doporučujeme

Články odjinud