Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Volkswagen Golf R400 nakonec nebude. Projekt byl zrušen

Už to vypadalo, že se dočkáme šíleného Golfu R 400. Projekt dokonce dostal zelenou a byl schválen k omezené kusové výrobě. Jenže pak přišel skandál s emisemi dieselů a někteří lidé, kteří pracovali na projektu R 400, odešli (či byli odejiti) od Volkswagenu.

Také kvůli potřebě šetření prostředků na řešení emisní krize se další vývoj projektu Volkswagen Golf R 400 zastavil a automobilka se nakonec rozhodla ho ukončit, píší Automotive News. Ne snad, že bychom se ostrého Golfu nedočkali, ale bude jiný a zřejmě až s další generací, která přijde poměrně brzy.

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

VW chce titul nejsilnějšího dvoulitru na trhu. Golf R 400 půjde do výroby  

Rozpracovaný motor 2.0 TSI z generace EA888, který měl mít výkon přes 400 koní, zřejmě zůstane v koncernu vyhrazen jen pro modely Audi a značka Volkswagen ho do Golfu nepoužije. Příští Golf R také bude především lehčí a využije nové technologické postupy a materiály.

Sportovní Golfy mají tradici a i v příští generaci vznikne klasické GTI a ostřejší model Golf R, o tom není pochyb. Projekt VW Golf R 400 tak byla jen slepá ulička.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků