Volkswagen Golf R32 propadl v testu německého Sport Auto

39 komentářů

tonny
17. listopadu • 12:06

S DSG nadelil Bavoraku na okruhu pekny baťoh,tam nemelo BMW sanci...

mayklmaykl
20. října • 7:43

pamatujete na TEST CARAUTA???? už tenkrát jsem k tomu měl ještě s mnoha ostatními výhrady....:-D

jazdec
18. října • 21:50

a ja si kupim lexus LS 600H a bude mi uplne jedno ci golf alebo jednotkove bmw su o 0.00000000000001 sec rychlejsi alebo ci zabrzdia o 1cm skor a dokonca mui bude jedno ze necitim na volante "informacie s vozovky" a budem mat total na salame ci sa da v bmw opliku alebo aj dacii vypnut esp abs sst rre vvt a klune aj ksč - lebo v tom lexe sa okrem motora a radia nebude dat vypnut N i c...:-D:-D:-D ..POINTA : test tych aut a nasledne debaty suZABO - MYSIE VOJNY. Alebo Slovam KarlaČapka - vojny mlokov. Tie auta aj ked su oznacene ako "horuce" su kazde tak ine ze zalezi len a len na soferovy co chce a co sa mu paci. A preco ta ironia na zaciatku? lebo handrkovat sa o desatinky sek je CHOREEEEE. Viete staci aby bolo po dazdi alebo aby bolo trochu viac kyslika vo vzduchu a vykon motora stupne alebo klesne o viac ako 5%. alebo nadmorska vyska(tiez obsah kyslika).. Pripadne stav pneumatik (treba si uvedomit ze nikdy sa nevyrobia 2 rovnake) a aj samotne auta. ved vykon motora kolise viac ako 5% u jednotlivych kusov a je
to v norme.. testovat dve auta je naozaj problem ak by sa mala zarucit objektivnost. 130 a golfik su podla mna takmer rovnocene a nie je jasny vitaz.

ferdaxxx
18. října • 19:04

bral bych rozhodně BMW..B-] je to prostě ikona a kam se hrabe vw..a hlavně bmw ještě možná přijde s 135i..!!!to bude ten super motůrek s přeplnovánim..A na to že vw má turbo a ještě se jen taktak drží atmosferického třílitru znamená,že prostě bmw má lepší motory :-P

rado
18. října • 21:48

Nie, ze BMW ma lepsie motory, BMW je na vrchole svetovej motorovej spicky.....M5,M6 stale si bezkonkurencne drzi ocenenie motor roka, za nim nic az potom ferrari atd. a 535D samozejme takisto diesel roka a zaroven najsportovejsi diesel vobec.......

ferdaxxx
18. října • 19:05

sry..sem se splet..nemá turbo..ale má 3.2 proti 3.0:-)) B-]

Martin
18. října • 15:06

Je to jasné. Ten test srovnává nesrovnatelné. Čtyřkolka má zkrátka horší dynamiku než zadokolka. Kdyby tomu tak nebylo, tak by jistě i třeba Formule 1 byly čtyřkolky. Ale kdyby se ten test provedl třeba na štěrku, tak by BMW skončilo v první zatáčce, zatímco Golf by ho převálcoval. Golf je zkrátka univerzálnější a daní za to jsou mírně horší dynamické vlastnosti. Golf je pro zájemce o celoroční sportovnější jízdu, BMW pro agresivní jízdu za ideálních letních podmínek. Tak jsou ta auta navržená.

Milan K
18. října • 12:51

Testy - netesty - já nych naší BMW 130i za R32 nevyměnil určitě. Najezdili jsme v něm za poměrně krátký čas přes 40.000 km a pokaždé když do auta sedám, cítím se stejně báječně.Už jsme tu o tom mluvili mockrát, ale BMW130 je prostě o pocitu, o úžasném "sžití" s vozem, o tom kolik dokáže dávat za volantem radosti (a nebo starostí, když je člověk pitomec) .. a to je konečně i důvod, proč jsme ho koupili (ač jsem byl před prvním svezením totálně skeptický).
Golf 32 jsem zkoušel - pravda jen na okruhu (slalom, top speed atd.) a relativně krátce - ale už hned od začátku jsem veděl, že moje preference je BMW130. Asi mne teď příznivci Golfa ukamenují, ale prostě jsem z něl měl až příliš pocit "civilního" vozu - jakoby jsem cítil, že tvůrce se auto snažil co nejvíce udělat univerzální. Což může být pro někoho plus, ale v této třídě vozů ho to v mých očích hodně degradovalo. Tedy pozor - Golf 32 nejezdí špatně - to určitě ne ! - ale já v každém případě volím BMW130i (jen tedy při větším řádění papá pneu).

Marv
18. října • 10:09

Při testu v Top gearu zase R32 porazila v přímém souboji na okruhu 130i, hlavně díky lepší trakci při výjezdu ze zatáček i když se subjektivně zdála řidiči 130i rychlejší.
Při srovnání v německé auto motor sport BMW jasně zaostávalo v testech jízdní dynamiky - slalom, vyhýbycí manévr a při měření akcelerace byl rozdíl při akceleraci 0-200 nebyl tak velký jako při měření sport auta asi jen 2 s.

stealth
18. října • 11:42

Taky jsem se divil, že jednou R32 porazí 130i a jednou naprosto propadne. Není to náhodou taky v řidiči? ;-)

Pavel
18. října • 12:50

Myslím, že pokud jde o testy sportovních časopisů, zpravidla asi s oběma auty jede stejný řidič. Nebo jede více řidičů s oběma auty, a pak se srovnává průměr :-). Takže tady by vliv měl být minimální.
Vliv ale můžou mít jednotlivé okruhy. Jednomu autu vyhovují rychlé zatáčky za sebou, jiné je "jako dělané" na rychlejší okruhy s táhlými dlouhými zatáčkami. Je jasné, že někde se to testovat musí, ale nepovažoval bych to za absolutní měřítko objektivity.S výsledky testu nesouhlasím - jde přece o rozdíl v koncepci. BMW má víc výkonu a nemá 4x4 (tedy je lehčí), takže kdo se diví, že BMW lépe zrychluje a brzdí?
Naproti tomu golfík má právě tu 4x4, takže pohodovka jistota. Také trochů víc krouťáků (a jestli se nepletu v nižších otáčkách), takže pružnost by mohla být o něco (vzhledem k vyšší hmotnosti málo) lepší.
Půjde spíš o založení každého jednotlivého řidiče. Někdo chce mít přemotorovanou příšeru s brutálně ostrým motorem, pořídí OPC. Někdo chce mít masírku, hodně výkonu a pohon zadních kol (BMW). A někdo chce mít pohodovku, auto, co umí všechno, také se opravdu rychle rozjet (Golf). Takže bych nebral zas tak tragicky, že nějaký test golfíka strhal. Myslím, že až zajedete v zimě na hory, budete spokojeni (a BMW se může jít klouzat - doslovně).
Jinak nic proti BMW či Opelu, ve zmíněné skupině by to bylo opravdu těžké rozhodování. Všechna 3 auta mají něco do sebe.

Milan K
18. října • 12:55

Zejména s posledním odstavcem naprostý souhlas - je to jak píše kolega o preferencích a o tom kde a jak se auto bude používat. Já mám 130 jen a pouze pro radost jako druhé auto (tzn. hory atd. mne netrápí),naopak kdo chce univerzálnější vůz bude možná volit jinak.

Zdenek
18. října • 12:17

proč v řidiči ? já bych spíš řekl že v tom kdo má dopředu vyhrát(kdo zaplatil) .

bartic
18. října • 11:55

Jj,ted si na to kapnul;-)

CyberVic
18. října • 10:18

...tady je link na ten test Top Gear...

CyberVic
18. října • 10:24

Tak ze by byl ten link tady...:-)BBC TOP GEAR test http://www.youtube.com/watch?v=09s8eMLHIUMFIFTH GEAR test (jinej UK automoto magazin)http://www.youtube.com/watch?v=WtF6fCFviAo&mode=related&search=

kuku
18. října • 8:52

fil. ot.: kam jde autorevue? prosím o odpovědi

OPC
18. října • 9:50

OPC sehr gut:-P

Tomáš
18. října • 9:27

Co se týká těch akcelerací, tak je to opravdu vcelku bída. Například v testu Carauta (mutace anglického Autocaru) byly časy OII RS 0-100km/h 6,9s a 0-160km/h 17,3!!!
;-);-);-)

yoggi
18. října • 10:07

myslis ze ten vw a bmw je bieda. lebo ak myslis ze OII Rs bieda tak to by som netvrdil. to ze octa ma 4- valec a 2,0 T. tak je to obstojne.

Tomáš
18. října • 10:35

Myslel jsem samozřejmě v porovnání Golf R32 vs. OII RS. Na to jaký obsah a KW navíc má R32 proti OII RS (kromě váhového handicapu R32), je to u R32 bída. Jinak ty časy jsou samozřejmě dostačující!!!:-D:-D:-D

Radek Ondrášík
18. října • 10:28

Tuším, že stejný magazín naměřil Fabii RS 0-100 za 7,2 s takže proč ne :)

jencekSF
18. října • 9:21

na to, ze je to ctyrkolka, tak se na okruhu moc nevytahla, na to ze to ma vetsi objem nez 130i to moc nezrychluje. nekde soudruzi udelali chyby

kuku
18. října • 8:50

haha, rozdily v radu desetin=propadnutí? nekdo by se mel probrat. Nehlede k naprosto odlisnym koncepcim techto dvou aut.
<>btw: co test to výsledek. videl jsem nemecky primy test 130 x R32 x astra opc, kde VW naprosto dominoval

Radek Ondrášík
18. října • 9:34

No nevím zda myslíme oba stejný test, ale právě v německém testu tohoto složení to jasně na okruhu vyhrálo OPC, poté R32 a až poté 130i a to bylo mokro, kde se mohlo 4x4 ukázat...

Marek71
18. října • 9:03

A čo bolo predmetom toho testu ? Pretože v tomto porovnaní s BMW 130i jasne vidieť, že Golf zaostáva jak v akcelerácii (si zober čas 0-200 km/h), tak v brzdení. A nemyslím, že sú to malé rozdiely...

jogurt
18. října • 5:24

nechci "prestiznimu" magazinu krivdit, ale dnesni auta r32 a 130i nevyjimaje, jsou urcena pro silnicni provoz, ne pro okruhy. a tak bych to, ze esp nejde zcela vypnout rozhodne nepovazoval za nedostatek. stejne jako pred deseti lety kritizovali auta u kterych neslo vypnout abs.....

richie
18. října • 19:39

Ono hlavně záleží na povrchu a podmínkách. Na suchu má navrh zadohrab, jinak je to naopakB-] Jinak poslední A3 3.2 nebo GV R32 opravdu nic moc. Těžký potvory s haldexem... Lepší je možná Oct RS dobře upravená nebo Golf GTIB-]

665+1
18. října • 8:35

taky jsou to testy automobilu B-] ty silniční provoze. Kde bys to chtel jako testovat :-D Pokud je vypinač, tak má vypínat :-O občas stačí myslet hlavou a ne kolenem ....

Radek Ondrášík
18. října • 7:30

ESP by mělo jít plně vypnout vždy a to ani ne z důvodu sportovní jízdy, ale z důvodu zimního období, kdy můžete díky ESP velmi lehce zapadnou ve sněhu.

majo1982
18. října • 8:04

jj, jak rikas. ;-):-P

fabka2004
18. října • 8:58

myslel som ze od toho je vypinatelne ASR

x12345678
18. října • 9:20

Přesně tak. Pro průjezd hlubokým sněhem nebo usnadnění vyproštění stačí omezit zásahy ASR do motormanagementu. ESP jako takové vypínat není třeba. Systémy jsou ovšem propojené a jedno ovlivňuje druhé.Na druhou stranu i já chápu, že výrobci u hot-hatchů neumožní úplně deaktivovat stabilizační systém. Nemohou vědět, který trouba s tím kde bude jezdit a s jakým právníkem pak na firmu vyrukuje s tím, že si natloukl nos, protože ESP nefungovalo, a to ať už bylo nebo nebylo úplně vypnuté.Pokud s tím někdo, kdo to umí, chce jezdit zostra na okruhu, pak není přes diagnostiku žádný problém esp zcela deaktivovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Matt
18. října • 21:43

Ja na octavii II 4x4 ESP vypnout muzu

Radek Ondrášík
18. října • 9:55

Některá řešení prostě nepochopím. Ano všechno lze nějak obejít, když už nic, tak vytáhnout příslušnou pojistku, ovšem toto není pro mne akceptovatelné řešení. Výrobce by měl umožnit aby tyto zásadní systémy šly plně vypnout tlačítkem. Nikdy nevíte, kdy se to může hodit.

tuky
18. října • 6:30

ako ABS spomaluje auto?

stego
18. října • 7:05

pri brzdení na suchej vozovke spôsobuje dlhšie brzdné dráhy, čím predlžuje čas brzdenia a zhoršuje čas na okruhu!

loop
18. října • 13:46

ABS spíš na štěrku nebo na sněhu a ledu snad prodlužuje brzdnou dráhu.

Martin Kalenda
19. října • 16:35

ABS prodluzuje brzdnou drahu i za uplneho sucha, bohuzel citelne. Kazdopadne on/pff stejne jako na leto vypnout vsechny asistanty. Jednou mi takhle ASR znicil spojku kdyz jsem v -35 zapadl (nemam 4kolku) takze abych vyjel tech par km do kopce (alpy) tak tak dlouho mlatil do brzd az jsem to nevydrzel a pomahal tomu spojkou az do spaleni.

Doporučujeme

Články odjinud