Volkswagen Golf R32 propadl v testu německého Sport Auto

Německý magazín Sport Auto u nás není příliš známý. Snad proto, že na rozdíl od Auto, motor und sport nebo Auto Bild nevychází v české mutaci. Přesto jde o velmi prestižní magazín, který se ve svých testech zpravidla soustředí na sportovní stránku věci, tedy to, jak dokáže ten či onen vůz uspokojit sportovně laděné řidiče.

Mezi vyhlášené patří jeho "supertesty", ve kterých vůz podrobí všem možným měřením od hmotnosti až po zrychlení do velmi vysokých rychlostí, protáhne vůz po severní smyčce Nürburgringu, po F1 okruhu v Hockenheimu apod. Právě takovému testu podrobil Sport Auto ve svém zářijovém čísle hot-hatch německého Volkswagenu, Golf R32. Tento model si dělá zálusk na místo nejrychlejšího a nejlepšího ostrého hatchbacku vůbec a v některých testech byl dokonce preferován před svým nejvážnějším německým rivalem, BMW 130i.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf R32

Supertesty Sport Auto jsou samozřejmě i o pocitech, ty ale, ať už jsou jakékoli, těžko zamaskují objektivní schopnost či neschopnost vozu v měřených disciplínách. Právě v nich zůstal Golf R32 daleko za očekáváními, a to jak v pouhé akceleraci, tak na okruhu. Tam dalece zaostával nejen za BMW 130i, ale i za předchozí generací R32. Posuďte sami (v závorkách uvedeny údaje ze stejného testu BMW 130i):

Vůz: VW Golf V R32
Motor: benzinový 3,2 V6, atmosferické plnění
Objem: 3189 ccm
Max. výkon: 250 koní (184 kW) v 6 300 ot.
Max. točivý moment: 320 Nm v 2 800 ot.
Pohon všech kol, manuální 6 st. převodovka
Hmotnost: 1591 kg (1448 kg)

Zrychlení:
0-100 km/h: 6,9 s (6,2)
0-160 km/h: 16,6 s (14,0)
0-200 km/h: 30,1 s (22,5)

Brzdná dráha:
100-0 km/h: 36,6 m (studené brzdy) (35,8)
100-0 km/h: 37,0 m (zahřáté brzdy) (34,9)

Hockenheim, krátký okruh: 1:20,3 s (1:19,2)
Nürburgring, severní smyčka: 8:49 s (8:31)

Rychlost při slalomu:
vzdálenost kuželů 18 m: 68,2 km/h (67,4)
vzdálenost kuželů 36 m: 125 km/h (neměřeno)

Spotřeba paliva (min/max/prům)
8,8 / 21,6 / 12,9  (9,7 / 16,4 / 11,5)

Dané srovnání poukazuje zejména na extrémní rozdíly v akceleraci, brzdných schopnostech a času na okruzích. Výsledek 8:49 s na severní smyčce je pro R32 velmi špatnou vizitkou. Sport Auto ostrý Golf neadoruje ani v komentářích, když mj. uvádí: "Golf R32 ani nechce být sportovním autem jako spíše granturismem. Zejména jeho hmotnost a šasi konstruovaná s ohledem na maximální bezpečnost jsou zodpovědné za fakt, že vůz je v čase na Nordschleife dokonce o celých 12 sekund horší než jeho předchůdce, Golf IV R32. Jeho ESP může být vypnuto, ale chování vozu to ani v nejmenším nezmění a elektronika vám neponechá kontrolu na vozem. Máme podezření, že jde o pouhý placebo-vypínač. Golf V R32 je pouze rychlým a pohodlným cesťákem, který zůstává díky pohonu všech kol bezpečným i ve špatném počasí," uzavírá trochu zklamaně Sport Auto.

Zdroj: Sport Auto, 9/2006

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků