Volkswagen Golf R32 propadl v testu německého Sport Auto

Německý magazín Sport Auto u nás není příliš známý. Snad proto, že na rozdíl od Auto, motor und sport nebo Auto Bild nevychází v české mutaci. Přesto jde o velmi prestižní magazín, který se ve svých testech zpravidla soustředí na sportovní stránku věci, tedy to, jak dokáže ten či onen vůz uspokojit sportovně laděné řidiče.

Mezi vyhlášené patří jeho "supertesty", ve kterých vůz podrobí všem možným měřením od hmotnosti až po zrychlení do velmi vysokých rychlostí, protáhne vůz po severní smyčce Nürburgringu, po F1 okruhu v Hockenheimu apod. Právě takovému testu podrobil Sport Auto ve svém zářijovém čísle hot-hatch německého Volkswagenu, Golf R32. Tento model si dělá zálusk na místo nejrychlejšího a nejlepšího ostrého hatchbacku vůbec a v některých testech byl dokonce preferován před svým nejvážnějším německým rivalem, BMW 130i.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf R32

Supertesty Sport Auto jsou samozřejmě i o pocitech, ty ale, ať už jsou jakékoli, těžko zamaskují objektivní schopnost či neschopnost vozu v měřených disciplínách. Právě v nich zůstal Golf R32 daleko za očekáváními, a to jak v pouhé akceleraci, tak na okruhu. Tam dalece zaostával nejen za BMW 130i, ale i za předchozí generací R32. Posuďte sami (v závorkách uvedeny údaje ze stejného testu BMW 130i):

Vůz: VW Golf V R32
Motor: benzinový 3,2 V6, atmosferické plnění
Objem: 3189 ccm
Max. výkon: 250 koní (184 kW) v 6 300 ot.
Max. točivý moment: 320 Nm v 2 800 ot.
Pohon všech kol, manuální 6 st. převodovka
Hmotnost: 1591 kg (1448 kg)

Zrychlení:
0-100 km/h: 6,9 s (6,2)
0-160 km/h: 16,6 s (14,0)
0-200 km/h: 30,1 s (22,5)

Brzdná dráha:
100-0 km/h: 36,6 m (studené brzdy) (35,8)
100-0 km/h: 37,0 m (zahřáté brzdy) (34,9)

Hockenheim, krátký okruh: 1:20,3 s (1:19,2)
Nürburgring, severní smyčka: 8:49 s (8:31)

Rychlost při slalomu:
vzdálenost kuželů 18 m: 68,2 km/h (67,4)
vzdálenost kuželů 36 m: 125 km/h (neměřeno)

Spotřeba paliva (min/max/prům)
8,8 / 21,6 / 12,9  (9,7 / 16,4 / 11,5)

Dané srovnání poukazuje zejména na extrémní rozdíly v akceleraci, brzdných schopnostech a času na okruzích. Výsledek 8:49 s na severní smyčce je pro R32 velmi špatnou vizitkou. Sport Auto ostrý Golf neadoruje ani v komentářích, když mj. uvádí: "Golf R32 ani nechce být sportovním autem jako spíše granturismem. Zejména jeho hmotnost a šasi konstruovaná s ohledem na maximální bezpečnost jsou zodpovědné za fakt, že vůz je v čase na Nordschleife dokonce o celých 12 sekund horší než jeho předchůdce, Golf IV R32. Jeho ESP může být vypnuto, ale chování vozu to ani v nejmenším nezmění a elektronika vám neponechá kontrolu na vozem. Máme podezření, že jde o pouhý placebo-vypínač. Golf V R32 je pouze rychlým a pohodlným cesťákem, který zůstává díky pohonu všech kol bezpečným i ve špatném počasí," uzavírá trochu zklamaně Sport Auto.

Zdroj: Sport Auto, 9/2006

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků