Volkswagen Golf R32 - další přírůstek do rodiny

Rodina sportovních automobilů koncernu Volkswagen se rozrůstá o další poměrně zajímavý kousek. Nese přímo značku VW a vychází z populárního modelu Golf.
Volkswagen Golf R32 - další přírůstek do rodiny

Svou světovou premiéru si Golf, nesoucí slibné označení R32, odbyl ve Španělsku na madridském autosalonu. Svým způsobem je model R32 jen dalším potvrzením návratu doby sportovních automobilů na základě běžných vozů. Vždyť po automobilech, jako byl Ford Sierra Cosworth, Ford Escort Cosworth, Opel Vectra Turbo nebo Peugeot 405 T16 již byla na automobilovém trhu velká poptávka.

Koncern Volkswagen  však stejně, jako další automobilky (např. Ford, Alfa Romeo), zásobuje trh také výkonnými automobily. Audi má své řady S a RS6, Seat používá značku Cupra, Škoda pak RS a Volkswagen označení GTI a teď nejnověji R32.

Pod kapotou R32

Srdcem automobilu je šestiválcový motor o objemu 3.2 litru, který využívá technologii variabilního časování ventilů a nabízí maximální výkon 177 kW (241 ks) při 6 250 otáčkách za minutu. Zajímavá je i hodnota točivého momentu – 320 Nm. Výkon spolu s točivým momentem zaručuje, že na silnici R32 rozhodně zavazet nebude. Aby byl bezproblémový kontakt s vozovkou, je R32 vybaven pohonem všech kol 4Motion, který je s motorem propojen pomocí šestistupňové převodovky.

Klepněte pro větší obrázek

Těžko je ho přehlédnout

Z venku poznáte Golf R32 velmi lehce. Verze R32 vychází z běžné dvoudveřové karoserie, známé u jiných verzí golfu. Hlavními změnami jsou přepracovaný přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu, nově jsou tvarované také prahové lišty. Při bočním pohledu také upoutají pozornost 18“ litá kola obutá do pneumatik 225/40 ZR 18. Při pohledu ze zadu se Golf R32 od svých méně výkonných sourozenců liší, až na jednu drobnost, nejméně. Tou drobností jsou dvě kulaté koncovky výfuku (jedna vlevo a druhá vpravo).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru nic převratného

V interiéru najdeme kvalitní sedadla potažená černou kůží. Černou vhodně doplňuje stříbrná, která je v interiéru zastoupena na hliníkových pedálech, hlavici řadicí páky a také na obložení palubní desky. Nejsportovněji v interiéru působí tříramenný kůží potažený volant s příjemným tvarem a průměrem.

Klepněte pro větší obrázek


Už základní výbava nového modelu je velmi rozsáhlá. Najdeme v ní i automatickou klimatizaci Climatronic, autorádio Gamma s osmi reproduktory, multifunkční displej nebo xenonové světlomety.

Kdy bude na trhu

Na evropské trhy se nový model dostane v létě letošního roku. Pokud jde o český trh, tak ten se tohoto automobilu v létě nedočká. VW Golf R32 se u nás totiž oficiálně prodávat nebude.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků