Volkswagen Golf R32 - další přírůstek do rodiny

Rodina sportovních automobilů koncernu Volkswagen se rozrůstá o další poměrně zajímavý kousek. Nese přímo značku VW a vychází z populárního modelu Golf.
Volkswagen Golf R32 - další přírůstek do rodiny

Svou světovou premiéru si Golf, nesoucí slibné označení R32, odbyl ve Španělsku na madridském autosalonu. Svým způsobem je model R32 jen dalším potvrzením návratu doby sportovních automobilů na základě běžných vozů. Vždyť po automobilech, jako byl Ford Sierra Cosworth, Ford Escort Cosworth, Opel Vectra Turbo nebo Peugeot 405 T16 již byla na automobilovém trhu velká poptávka.

Koncern Volkswagen  však stejně, jako další automobilky (např. Ford, Alfa Romeo), zásobuje trh také výkonnými automobily. Audi má své řady S a RS6, Seat používá značku Cupra, Škoda pak RS a Volkswagen označení GTI a teď nejnověji R32.

Pod kapotou R32

Srdcem automobilu je šestiválcový motor o objemu 3.2 litru, který využívá technologii variabilního časování ventilů a nabízí maximální výkon 177 kW (241 ks) při 6 250 otáčkách za minutu. Zajímavá je i hodnota točivého momentu – 320 Nm. Výkon spolu s točivým momentem zaručuje, že na silnici R32 rozhodně zavazet nebude. Aby byl bezproblémový kontakt s vozovkou, je R32 vybaven pohonem všech kol 4Motion, který je s motorem propojen pomocí šestistupňové převodovky.

Klepněte pro větší obrázek

Těžko je ho přehlédnout

Z venku poznáte Golf R32 velmi lehce. Verze R32 vychází z běžné dvoudveřové karoserie, známé u jiných verzí golfu. Hlavními změnami jsou přepracovaný přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu, nově jsou tvarované také prahové lišty. Při bočním pohledu také upoutají pozornost 18“ litá kola obutá do pneumatik 225/40 ZR 18. Při pohledu ze zadu se Golf R32 od svých méně výkonných sourozenců liší, až na jednu drobnost, nejméně. Tou drobností jsou dvě kulaté koncovky výfuku (jedna vlevo a druhá vpravo).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru nic převratného

V interiéru najdeme kvalitní sedadla potažená černou kůží. Černou vhodně doplňuje stříbrná, která je v interiéru zastoupena na hliníkových pedálech, hlavici řadicí páky a také na obložení palubní desky. Nejsportovněji v interiéru působí tříramenný kůží potažený volant s příjemným tvarem a průměrem.

Klepněte pro větší obrázek


Už základní výbava nového modelu je velmi rozsáhlá. Najdeme v ní i automatickou klimatizaci Climatronic, autorádio Gamma s osmi reproduktory, multifunkční displej nebo xenonové světlomety.

Kdy bude na trhu

Na evropské trhy se nový model dostane v létě letošního roku. Pokud jde o český trh, tak ten se tohoto automobilu v létě nedočká. VW Golf R32 se u nás totiž oficiálně prodávat nebude.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků