Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

V souvislosti s přechodem na přísnější emisní normu chystá Volkswagen změny u rychlých Golfů. Legendární GTI, tak jak je známe dnes, skončí, a "erko" přijde o manuál.

Září letošního roku se blíží a s ním vrcholí i přípravy automobilek pro přechod na přísnější emisní normy. Zatímco třeba v případě Audi to znamená pozastavení výroby SUV SQ7 (homologace proběhne později), Opel bude muset zaříznout dvoulitrový turbomotor o výkonu 191 kW a přesedlá na šestnáctistovku, a Dacia nahradí motor 1.2 TCe novou třináctistovkou. Uvedené případy jsou však pouhou kapkou v moři.

Žádné Superby! V tomhle by měla jezdit naše dálniční policie

Žádné Superby! V tomhle by měla jezdit naše dálniční policie

Každá z automobilek působících v Evropě k „boji“ s Bruselem přistupuje po svém, cíl ale mají všechny stejný – od září letošního roku plnit normy Euro 6c (u stávajících modelů) a Euro 6d-TEMP (u nových modelů). Své plány týkající sportovních hatchbacků nyní poodhalil i Volkswagen, a pokud jste vyznavači manuálních převodovek, mám pro vás jednu špatnou zprávu: jejich zastoupení prořídne.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Podle zákulisních informací se od září letošního roku můžeme rozloučit s Golfem R s manuální převodovkou a v nabídce nadále zůstane pouze sedmistupňové DSG. Úplně skončí standardní provedení Golfu GTI (169 kW) a bude nahrazeno verzí Performance, která si tak přestane říkat. V praxi to znamená, že už základní GTI bude mít výkon 180 kW a aktivní diferenciál VAQ mezi předními koly. Alespoň v případě GTI zůstane možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou.

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

GTI nicméně nezůstane osamoceno moc dlouho. Výroba Golfu GTI TCR, který jsem si poprvé prohlédl minulý týden v rámci tradičního GTI Treffen u jezera Wörthersee, začne už ve 48. týdnu tohoto roku. Vůz by měl stát méně než současný Golf R s manuální převodovkou, který se těsně vejde pod milion korun.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků