Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

V souvislosti s přechodem na přísnější emisní normu chystá Volkswagen změny u rychlých Golfů. Legendární GTI, tak jak je známe dnes, skončí, a "erko" přijde o manuál.

Září letošního roku se blíží a s ním vrcholí i přípravy automobilek pro přechod na přísnější emisní normy. Zatímco třeba v případě Audi to znamená pozastavení výroby SUV SQ7 (homologace proběhne později), Opel bude muset zaříznout dvoulitrový turbomotor o výkonu 191 kW a přesedlá na šestnáctistovku, a Dacia nahradí motor 1.2 TCe novou třináctistovkou. Uvedené případy jsou však pouhou kapkou v moři.

Žádné Superby! V tomhle by měla jezdit naše dálniční policie

Žádné Superby! V tomhle by měla jezdit naše dálniční policie

Každá z automobilek působících v Evropě k „boji“ s Bruselem přistupuje po svém, cíl ale mají všechny stejný – od září letošního roku plnit normy Euro 6c (u stávajících modelů) a Euro 6d-TEMP (u nových modelů). Své plány týkající sportovních hatchbacků nyní poodhalil i Volkswagen, a pokud jste vyznavači manuálních převodovek, mám pro vás jednu špatnou zprávu: jejich zastoupení prořídne.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Podle zákulisních informací se od září letošního roku můžeme rozloučit s Golfem R s manuální převodovkou a v nabídce nadále zůstane pouze sedmistupňové DSG. Úplně skončí standardní provedení Golfu GTI (169 kW) a bude nahrazeno verzí Performance, která si tak přestane říkat. V praxi to znamená, že už základní GTI bude mít výkon 180 kW a aktivní diferenciál VAQ mezi předními koly. Alespoň v případě GTI zůstane možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou.

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

GTI nicméně nezůstane osamoceno moc dlouho. Výroba Golfu GTI TCR, který jsem si poprvé prohlédl minulý týden v rámci tradičního GTI Treffen u jezera Wörthersee, začne už ve 48. týdnu tohoto roku. Vůz by měl stát méně než současný Golf R s manuální převodovkou, který se těsně vejde pod milion korun.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků