Volkswagen Golf R s manuálem končí. Velké změny čekají i GTI

V souvislosti s přechodem na přísnější emisní normu chystá Volkswagen změny u rychlých Golfů. Legendární GTI, tak jak je známe dnes, skončí, a "erko" přijde o manuál.

Září letošního roku se blíží a s ním vrcholí i přípravy automobilek pro přechod na přísnější emisní normy. Zatímco třeba v případě Audi to znamená pozastavení výroby SUV SQ7 (homologace proběhne později), Opel bude muset zaříznout dvoulitrový turbomotor o výkonu 191 kW a přesedlá na šestnáctistovku, a Dacia nahradí motor 1.2 TCe novou třináctistovkou. Uvedené případy jsou však pouhou kapkou v moři.

Žádné Superby! V tomhle by měla jezdit naše dálniční policie

Žádné Superby! V tomhle by měla jezdit naše dálniční policie

Každá z automobilek působících v Evropě k „boji“ s Bruselem přistupuje po svém, cíl ale mají všechny stejný – od září letošního roku plnit normy Euro 6c (u stávajících modelů) a Euro 6d-TEMP (u nových modelů). Své plány týkající sportovních hatchbacků nyní poodhalil i Volkswagen, a pokud jste vyznavači manuálních převodovek, mám pro vás jednu špatnou zprávu: jejich zastoupení prořídne.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Podle zákulisních informací se od září letošního roku můžeme rozloučit s Golfem R s manuální převodovkou a v nabídce nadále zůstane pouze sedmistupňové DSG. Úplně skončí standardní provedení Golfu GTI (169 kW) a bude nahrazeno verzí Performance, která si tak přestane říkat. V praxi to znamená, že už základní GTI bude mít výkon 180 kW a aktivní diferenciál VAQ mezi předními koly. Alespoň v případě GTI zůstane možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou.

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

GTI nicméně nezůstane osamoceno moc dlouho. Výroba Golfu GTI TCR, který jsem si poprvé prohlédl minulý týden v rámci tradičního GTI Treffen u jezera Wörthersee, začne už ve 48. týdnu tohoto roku. Vůz by měl stát méně než současný Golf R s manuální převodovkou, který se těsně vejde pod milion korun.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků