Volkswagen Golf R od JDEngineering může mít klidně 519 koní

Volkswagen Golf R od JDEngineering může mít klidně 519 koní

I v našem testu jsme si Volkswagen Golf R oblíbili pro jeho vysoký a snadno dostupný výkon. Standardně produkuje nejrychlejší sériový Golf výkon 221 kW (300 koní) a sprint na stokilometrovou rychlost zvládne pod pět sekund. To jsou hodně slušné hodnoty, které byly ještě před lety vyhrazené ryzím sportovním autům s několikamilionovými cenovkami. A dnes něco podobného pořídíte v hatchbacku za milion.

Jenže ani to nemusí být z hlediska výkonu konečná. Stačí se zastavit u tuningové společnosti JDEngineering, kteří eRko osadí turbodmychadlem TTE525, lepší spojkou a karbonovým airboxem.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Výfuk je téměř sériový - nová je jen downpipe bez katalyzátoru. Společně s tím dostal Golf také větší mezichladič, výkonnější pumpu a chybět nemohl ani chiptuning motoru a automatické převodovky. Výsledkem je výkon 382 kW (519 koní) a točivý moment 580,9 Nm.

VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Vzhledem k tomu, že jde o motor EA888, který se nachází v celé řadě dalších aut, nemusí zoufat ani majitelé Golfu GTI nebo třeba Octavie RS. Z původního výkonu 220 (230 koní) dokážou lidé z JDEngineering dostat rovných 221 kW (300 koní) a 430 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků