Volkswagen Golf R od JDEngineering může mít klidně 519 koní

Volkswagen Golf R od JDEngineering může mít klidně 519 koní

I v našem testu jsme si Volkswagen Golf R oblíbili pro jeho vysoký a snadno dostupný výkon. Standardně produkuje nejrychlejší sériový Golf výkon 221 kW (300 koní) a sprint na stokilometrovou rychlost zvládne pod pět sekund. To jsou hodně slušné hodnoty, které byly ještě před lety vyhrazené ryzím sportovním autům s několikamilionovými cenovkami. A dnes něco podobného pořídíte v hatchbacku za milion.

Jenže ani to nemusí být z hlediska výkonu konečná. Stačí se zastavit u tuningové společnosti JDEngineering, kteří eRko osadí turbodmychadlem TTE525, lepší spojkou a karbonovým airboxem.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Výfuk je téměř sériový - nová je jen downpipe bez katalyzátoru. Společně s tím dostal Golf také větší mezichladič, výkonnější pumpu a chybět nemohl ani chiptuning motoru a automatické převodovky. Výsledkem je výkon 382 kW (519 koní) a točivý moment 580,9 Nm.

VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Vzhledem k tomu, že jde o motor EA888, který se nachází v celé řadě dalších aut, nemusí zoufat ani majitelé Golfu GTI nebo třeba Octavie RS. Z původního výkonu 220 (230 koní) dokážou lidé z JDEngineering dostat rovných 221 kW (300 koní) a 430 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků