Volkswagen Golf R od JDEngineering může mít klidně 519 koní

Volkswagen Golf R od JDEngineering může mít klidně 519 koní

I v našem testu jsme si Volkswagen Golf R oblíbili pro jeho vysoký a snadno dostupný výkon. Standardně produkuje nejrychlejší sériový Golf výkon 221 kW (300 koní) a sprint na stokilometrovou rychlost zvládne pod pět sekund. To jsou hodně slušné hodnoty, které byly ještě před lety vyhrazené ryzím sportovním autům s několikamilionovými cenovkami. A dnes něco podobného pořídíte v hatchbacku za milion.

Jenže ani to nemusí být z hlediska výkonu konečná. Stačí se zastavit u tuningové společnosti JDEngineering, kteří eRko osadí turbodmychadlem TTE525, lepší spojkou a karbonovým airboxem.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Výfuk je téměř sériový - nová je jen downpipe bez katalyzátoru. Společně s tím dostal Golf také větší mezichladič, výkonnější pumpu a chybět nemohl ani chiptuning motoru a automatické převodovky. Výsledkem je výkon 382 kW (519 koní) a točivý moment 580,9 Nm.

VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

VW Golf R400 potrvzen do výroby: přijde už letos s výkonem 420 koní

Vzhledem k tomu, že jde o motor EA888, který se nachází v celé řadě dalších aut, nemusí zoufat ani majitelé Golfu GTI nebo třeba Octavie RS. Z původního výkonu 220 (230 koní) dokážou lidé z JDEngineering dostat rovných 221 kW (300 koní) a 430 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků