Volkswagen Golf R od ABT: 310 koní

Společnost ABT Sportsline představila svoji představu o skutečně výkonném Golfu. Vychází z nového vrcholného provedení R.

Novinka má prostý název ABT Volkswagen Golf R a jménu ABT Sportsline rozhodně hanbu nedělá. Tento oblíbený kompakt je po tomto zásahu skutečně ostrým náčiním, jež se svými dynamickými paramtery vyrovná ledaskterému supersportu. Za připomenutí stojí, že ABT je vůbec největší ladičskou firmou zaměřenou na značky koncernu Volkswagen Group a s úspěchem se účastní také okruhových šampionátů. Nedávno se jí podařilo uhájit titul DTM a dosáhnout vítězství v sérii ADAC GT Masters. U ABT si vyložili písmeno „R“ v názvu sériového vozu jako zkratku pro „racing“, a tomu se rozhodli povahu vozu přizpůsobit. Zvláště optické úpravy do značné míry odpovídají starší stavbě ABT Golf GTI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A pojďme rovnou k věci. Zatímco sériový Volkswagen Golf R dosahuje výkonu 270 koní (199 kW), u ABT Sportsline z jeho dvoulitrového, zážehového, přeplňovaného přímovstřikového srdce vydolovali 310 koní (228 kW). Vůz díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a z klidu na 100 km/h zasprintuje za 5,2 s. „Kompaktní auto je radost řídit, zvláště v zatáčkách,“ tvrdí šéf společnosti ABT Sportsline Hans-Jürgen Abt a dodává, že ladění každého Golfu je pro jeho tým z tohoto důvodu výzvou. „Volkswagen dal Golfu do vínku špičkovou dynamičnost a ten díky tomu představuje to nejlepší v dané třídě. A Golf R je mezi všemi Golfy šampiónem.“

Vůz vyniká hned na první pohled, všimneme si zejména denních světel z programu ABT Daytime, sady aerodynamických doplňků na obou náraznících nebo sebevědomě působících litých kol. Ta jsou nabízena v řadách ABT BR a ABT CR, přičemž v obou případech lze volit z rozměrů 18 a 19 palců, samožřejmostí je instalace kvalitních nízkoprofilových pneumatik. U ABT Sportsline se dušují, že jejich úpravy nijak neomezí možnost používání auta v každodenní službě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Volkswagen Golf R

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků