Volkswagen Golf R od ABT: 310 koní

Společnost ABT Sportsline představila svoji představu o skutečně výkonném Golfu. Vychází z nového vrcholného provedení R.

Novinka má prostý název ABT Volkswagen Golf R a jménu ABT Sportsline rozhodně hanbu nedělá. Tento oblíbený kompakt je po tomto zásahu skutečně ostrým náčiním, jež se svými dynamickými paramtery vyrovná ledaskterému supersportu. Za připomenutí stojí, že ABT je vůbec největší ladičskou firmou zaměřenou na značky koncernu Volkswagen Group a s úspěchem se účastní také okruhových šampionátů. Nedávno se jí podařilo uhájit titul DTM a dosáhnout vítězství v sérii ADAC GT Masters. U ABT si vyložili písmeno „R“ v názvu sériového vozu jako zkratku pro „racing“, a tomu se rozhodli povahu vozu přizpůsobit. Zvláště optické úpravy do značné míry odpovídají starší stavbě ABT Golf GTI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A pojďme rovnou k věci. Zatímco sériový Volkswagen Golf R dosahuje výkonu 270 koní (199 kW), u ABT Sportsline z jeho dvoulitrového, zážehového, přeplňovaného přímovstřikového srdce vydolovali 310 koní (228 kW). Vůz díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a z klidu na 100 km/h zasprintuje za 5,2 s. „Kompaktní auto je radost řídit, zvláště v zatáčkách,“ tvrdí šéf společnosti ABT Sportsline Hans-Jürgen Abt a dodává, že ladění každého Golfu je pro jeho tým z tohoto důvodu výzvou. „Volkswagen dal Golfu do vínku špičkovou dynamičnost a ten díky tomu představuje to nejlepší v dané třídě. A Golf R je mezi všemi Golfy šampiónem.“

Vůz vyniká hned na první pohled, všimneme si zejména denních světel z programu ABT Daytime, sady aerodynamických doplňků na obou náraznících nebo sebevědomě působících litých kol. Ta jsou nabízena v řadách ABT BR a ABT CR, přičemž v obou případech lze volit z rozměrů 18 a 19 palců, samožřejmostí je instalace kvalitních nízkoprofilových pneumatik. U ABT Sportsline se dušují, že jejich úpravy nijak neomezí možnost používání auta v každodenní službě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Volkswagen Golf R
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků