Volkswagen Golf R od ABT: 310 koní

Společnost ABT Sportsline představila svoji představu o skutečně výkonném Golfu. Vychází z nového vrcholného provedení R.

Novinka má prostý název ABT Volkswagen Golf R a jménu ABT Sportsline rozhodně hanbu nedělá. Tento oblíbený kompakt je po tomto zásahu skutečně ostrým náčiním, jež se svými dynamickými paramtery vyrovná ledaskterému supersportu. Za připomenutí stojí, že ABT je vůbec největší ladičskou firmou zaměřenou na značky koncernu Volkswagen Group a s úspěchem se účastní také okruhových šampionátů. Nedávno se jí podařilo uhájit titul DTM a dosáhnout vítězství v sérii ADAC GT Masters. U ABT si vyložili písmeno „R“ v názvu sériového vozu jako zkratku pro „racing“, a tomu se rozhodli povahu vozu přizpůsobit. Zvláště optické úpravy do značné míry odpovídají starší stavbě ABT Golf GTI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A pojďme rovnou k věci. Zatímco sériový Volkswagen Golf R dosahuje výkonu 270 koní (199 kW), u ABT Sportsline z jeho dvoulitrového, zážehového, přeplňovaného přímovstřikového srdce vydolovali 310 koní (228 kW). Vůz díky tomu dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a z klidu na 100 km/h zasprintuje za 5,2 s. „Kompaktní auto je radost řídit, zvláště v zatáčkách,“ tvrdí šéf společnosti ABT Sportsline Hans-Jürgen Abt a dodává, že ladění každého Golfu je pro jeho tým z tohoto důvodu výzvou. „Volkswagen dal Golfu do vínku špičkovou dynamičnost a ten díky tomu představuje to nejlepší v dané třídě. A Golf R je mezi všemi Golfy šampiónem.“

Vůz vyniká hned na první pohled, všimneme si zejména denních světel z programu ABT Daytime, sady aerodynamických doplňků na obou náraznících nebo sebevědomě působících litých kol. Ta jsou nabízena v řadách ABT BR a ABT CR, přičemž v obou případech lze volit z rozměrů 18 a 19 palců, samožřejmostí je instalace kvalitních nízkoprofilových pneumatik. U ABT Sportsline se dušují, že jejich úpravy nijak neomezí možnost používání auta v každodenní službě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ABT Volkswagen Golf R
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků