Volkswagen Golf R: nejsilnější Golf je zde

VW představuje nejvýkonnější silniční Golf všech dob. Golf R dává takřka 200 kW, vzdal se dvou válců, ne však pohonu všech kol.

Ano, je jasné, že Golf zůstane vždy jen Golfem, tedy standardním vozítkem pro nepříliš majetné a náročné zákazníky. Nové provedení R je však přeci jen trochu zvláštní. Jedná se totiž o vůbec nejvýkonnější sériový Golf, jaký byl kdy vyráběn. Jeho jízdní výkony jsou ohromující a v kompaktním a nenápadném balení přináší vlastnosti podobné skutečným sportovním automobilům.

Vůbec poprvé si jej mohou prohlédnout návštěvníci Frankfurtského autosalonu a my si o něm o po oficiálním představení můžeme konečně říci vše známé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf R je poháněn populárním dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem TSI, jenž se vyznačuje přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu. Dosahuje nejvyššího výkonu 270 koní (199 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm (srovnatelnou se vznětovým motorem téhož objemu), jež je k mání v širokém rozmezí od 2 500 do 5 000 ot./min. Přenáší se na všechna čtyři kola, podle automobilky lze za určitých podmínek posílat až 100 % výkonu pouze na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou zrychlí Golf R z klidu na 100 km/h za 5,7 s, použití automatizované skříně DSG sníží tento čas o 0,2 s, nejvyšší rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu byla stanovena na 8,5, resp. 8,4 l/100 km při použití DSG, takže je Golf R až o pětinu hospodárnější než jeho předchůdce R32. Tedy alespoň na papíře, v reálu, při využití alespoň větší části dosutpného výkonu, bude zřejmě situace přesné opačná. Ale taková je dnešní „turbodoba”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Golf R se na první pohled vyznačuje odznaky se stylizovaným písmenem R na masce chladiče a pod levým zadním světlometem, dále si všimneme nového předního nárazníku s velmi rozměrnými otvory pro nabírání vzduchu k chladičům, úzkých světel pro denní svícení složených z LED, bi-xenonových hlavních reflektorů či osmnáctipalcových ráfků Talladega s pneumatikami o rozměru 225/40, jež lze nahradit o palec většími ráfky a pneumatikami 235/35.

Úpravy interiéru završují prahové spoilery a nový zadní nárazník, který na svém středu nese výraznější difuzor a dvojici koncovek výfuků. Pro zlepšení stability klesla světlost o 25 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř vozu objevíme tříramenný kožený volant s dalším znakem R (ten najdeme i na opěrkách hlav, řadicí páce či na hliníkových lištách na prazích dveří) a částečně čalouněný perforovanou kůží, sportovní sedadla se zdůrazněnou boční oporou, dále pak hliníkové obklady pedálů  nebo přístrojový štít s modrými rafičkami.

Vozy Volkswagen Golf R bude v Evropě možno objednávat od konce tohoto roku, ceny přitom zatím zveřejněny nebyly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
VW Golf R
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků