Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen na nové měření emisí musí reagovat snížením výkonu vrcholného Golfu.

Spolu s faceliftem celé modelové řady Golf dostala i verzi R nové světlomety, svítilny, infotainment a další drobnosti. Ale také dostal deset koní ke třem stům dosavadním pro dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Jenže nyní o tuto dávku opět přijde.

Na vině je obvyklý podezřelý - nová norma měření emisí WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), která vstoupí v platnost v září letošního roku. V souvislosti s ní začnou platit i normy Euro 6c pro stávající modely a Euro 6d pro novinky. Rozhodnutí VW bylo na spadnutí, protože podobný osud potká i nejsilnější verzi Leonu Cupra. Podle britského Autocaru se toto opatření týká již dnes objednaných vozů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Od září letošního roku v případě Golfu R už nepůjde objednat manuální převodovka. V nabídce nadále zůstane pouze sedmistupňové DSG.  Změny se čekají i v řadě GTI. Skončí standardní provedení Golfu GTI (169 kW) a bude nahrazeno verzí Performance, která bude platit za nový základ.

V praxi to znamená, že už základní GTI bude mít výkon 180 kW a diferenciál VAQ mezi předními koly. Alespoň v případě GTI zůstane možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou. Silnější provedení Golfu GTI je však na cestě - dorazí totiž verze TCR, která měla premiéru na letošním GTI Treffen u jezera Wörthersee.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků