Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen na nové měření emisí musí reagovat snížením výkonu vrcholného Golfu.

Spolu s faceliftem celé modelové řady Golf dostala i verzi R nové světlomety, svítilny, infotainment a další drobnosti. Ale také dostal deset koní ke třem stům dosavadním pro dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Jenže nyní o tuto dávku opět přijde.

Na vině je obvyklý podezřelý - nová norma měření emisí WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), která vstoupí v platnost v září letošního roku. V souvislosti s ní začnou platit i normy Euro 6c pro stávající modely a Euro 6d pro novinky. Rozhodnutí VW bylo na spadnutí, protože podobný osud potká i nejsilnější verzi Leonu Cupra. Podle britského Autocaru se toto opatření týká již dnes objednaných vozů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Od září letošního roku v případě Golfu R už nepůjde objednat manuální převodovka. V nabídce nadále zůstane pouze sedmistupňové DSG.  Změny se čekají i v řadě GTI. Skončí standardní provedení Golfu GTI (169 kW) a bude nahrazeno verzí Performance, která bude platit za nový základ.

V praxi to znamená, že už základní GTI bude mít výkon 180 kW a diferenciál VAQ mezi předními koly. Alespoň v případě GTI zůstane možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou. Silnější provedení Golfu GTI je však na cestě - dorazí totiž verze TCR, která měla premiéru na letošním GTI Treffen u jezera Wörthersee.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků