Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen na nové měření emisí musí reagovat snížením výkonu vrcholného Golfu.

Spolu s faceliftem celé modelové řady Golf dostala i verzi R nové světlomety, svítilny, infotainment a další drobnosti. Ale také dostal deset koní ke třem stům dosavadním pro dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Jenže nyní o tuto dávku opět přijde.

Na vině je obvyklý podezřelý - nová norma měření emisí WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), která vstoupí v platnost v září letošního roku. V souvislosti s ní začnou platit i normy Euro 6c pro stávající modely a Euro 6d pro novinky. Rozhodnutí VW bylo na spadnutí, protože podobný osud potká i nejsilnější verzi Leonu Cupra. Podle britského Autocaru se toto opatření týká již dnes objednaných vozů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Od září letošního roku v případě Golfu R už nepůjde objednat manuální převodovka. V nabídce nadále zůstane pouze sedmistupňové DSG.  Změny se čekají i v řadě GTI. Skončí standardní provedení Golfu GTI (169 kW) a bude nahrazeno verzí Performance, která bude platit za nový základ.

V praxi to znamená, že už základní GTI bude mít výkon 180 kW a diferenciál VAQ mezi předními koly. Alespoň v případě GTI zůstane možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou. Silnější provedení Golfu GTI je však na cestě - dorazí totiž verze TCR, která měla premiéru na letošním GTI Treffen u jezera Wörthersee.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků