Volkswagen Golf R ještě neřekl poslední slovo. Od Němců má 450 koní a 500 N.m

Manhart RS450 se teď snadno dotáhne na Mercedes-AMG A 45 S. Jenže ani u něj tuningové firmy nespí.

Sedmou generaci Volkswagenu Golf už v současnosti najdete snad jen ve skladových zásobách. Vrcholem této úspěšné generace byl ostrý model R, který produkoval výkon 228 kW a 400 N.m točivého momentu. V této raketě se pak téměř šedesátilitrová nádrž zdála jako malé krmítko, spotřeba ale nemusela být závratná, jezdilo-li se slušně.

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Zatímco nová generace Golfu R na svůj debut ještě stále čeká, z odchozí sedmičky se stává lákavá nabídka, které se nebojí ani tuningové firmy. Do díla se tak pustil i úpravce Manhart, který se podíval na zoubek dřívější verzi vozu. Ta před nástupem metodiky WLTP produkovala o deset koní více, vyšší výkon jí ale nevydržel dlouho.

Zvenku proběhly jen decentní úpravy. Vůz sedí o trochu níže a má unikátní 19palcová kola. To hlavní kouzlo je ale pod kapotou. Ne nadarmo se totiž tento kousek jmenuje Manhart RS450. Díky přemapování motoru 2.0 TSI a většímu turbodmychadlu ve výsledku produkuje výkon 450 koní a 500 N.m točivého momentu.

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Oproti standardní verzi jde o nárůst o 140 koní a 100 N.m. Dynamické parametry Manhart zatím nezveřejňuje. Svou nadvládu nad standardním modelem vůz dokazuje i novým výfukovým potrubím, které má zajistit lepší sportovní orchestr. Cena je dostupná na vyžádání přímo u Manhartu, ale vzhledem k tomu, že už standardní erko stálo hodně přes milion, žádnou láci nečekejte.

S výkonem 450 koní je Manhart RS450 zajímavou alternativou například k Mercedesu AMG A 45 S, který je se svými 421 koňmi považován za nejsilnější sériový čtyřválec světa. Ten ale tuningové firmy umí vyšroubovat až na 500 koní.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků