Volkswagen Golf R ještě neřekl poslední slovo. Od Němců má 450 koní a 500 N.m

Manhart RS450 se teď snadno dotáhne na Mercedes-AMG A 45 S. Jenže ani u něj tuningové firmy nespí.

Sedmou generaci Volkswagenu Golf už v současnosti najdete snad jen ve skladových zásobách. Vrcholem této úspěšné generace byl ostrý model R, který produkoval výkon 228 kW a 400 N.m točivého momentu. V této raketě se pak téměř šedesátilitrová nádrž zdála jako malé krmítko, spotřeba ale nemusela být závratná, jezdilo-li se slušně.

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Zatímco nová generace Golfu R na svůj debut ještě stále čeká, z odchozí sedmičky se stává lákavá nabídka, které se nebojí ani tuningové firmy. Do díla se tak pustil i úpravce Manhart, který se podíval na zoubek dřívější verzi vozu. Ta před nástupem metodiky WLTP produkovala o deset koní více, vyšší výkon jí ale nevydržel dlouho.

Zvenku proběhly jen decentní úpravy. Vůz sedí o trochu níže a má unikátní 19palcová kola. To hlavní kouzlo je ale pod kapotou. Ne nadarmo se totiž tento kousek jmenuje Manhart RS450. Díky přemapování motoru 2.0 TSI a většímu turbodmychadlu ve výsledku produkuje výkon 450 koní a 500 N.m točivého momentu.

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Hyundai již testuje i30 N s pohonem všech kol. Bude soupeřit s VW Golf R

Oproti standardní verzi jde o nárůst o 140 koní a 100 N.m. Dynamické parametry Manhart zatím nezveřejňuje. Svou nadvládu nad standardním modelem vůz dokazuje i novým výfukovým potrubím, které má zajistit lepší sportovní orchestr. Cena je dostupná na vyžádání přímo u Manhartu, ale vzhledem k tomu, že už standardní erko stálo hodně přes milion, žádnou láci nečekejte.

S výkonem 450 koní je Manhart RS450 zajímavou alternativou například k Mercedesu AMG A 45 S, který je se svými 421 koňmi považován za nejsilnější sériový čtyřválec světa. Ten ale tuningové firmy umí vyšroubovat až na 500 koní.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků