Nejsilnější Golf v nabídce je dle předpokladů i ten nejdražší. Vychytávek však nabízí celou řadu.
Další generaci Volkswagenu Golf R jsme si dopodrobna prohlédli na začátku listopadu a lze říct, že německá značka se u nejnovějšího vrcholného hatchbacku docela vytáhla, jeho formu zase posunula o kousek dále a vylepšila schopnosti na silnici i na trati. A teď se dozvídáme českou cenovku, která se taky nedrží při zemi.
Nový Golf R tedy začíná na ceně 1.177.900 Kč. Hlavní součástí celého balení je samozřejmě technika v podobě přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce TSI o výkonu 235 kW (320 koní) a točivém momentu 420 N.m, ve spolupráci s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol s vektorováním točivého momentu. Zrychlení z nuly na 100 km/h tak zvládne „erko“ za 4,7 sekundy a standardně dosáhne maximálně 250 km/h.
Navíc však platíte také za upravený podvozek s novým a lehčím pomocným rámem přední nápravy, větším negativním odklonem kol a nižší světlou výškou o 20 mm. Za standardními 18palcovými koly se objevuje posílená brzdová soustava s vrtanými předními kotouči. Samozřejmostí je agresivní zevnějšek s většími otvory v předním nárazníku, difuzorem vzadu a zadním křídlem.
Jako vrchol nabídky pak dostává Golf R i chytré IQ.Light LED Matrix světlomety, chromované doplňky v interiéru, sportovní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy, ambientní osvětlení s 30 barvami, vyhřívání předních sedadel, volantu a trysek ostřikovačů čelního okna, automatickou klimatizaci, dešťový senzor, paket asistentů Emergency Assist, adaptivní tempomat a mimo jiné i 10,25palcový digitální přístrojový štít a 10palcový infotainment s navigací.
Základem je bílá barva karoserie Pure. Tradiční „erková“ modrá metalíza Lapiz je za příplatek 18.200 Kč, kdežto jedinou další možností je černá perleť Deep za 14.600 Kč. Samostatně lze dokoupit i adaptivní podvozek DCC za 20.700 Kč – pokud si ovšem zvolíte balíček R-Performance, dostanete jej automaticky s další řadou nutných vylepšení.
Paket R-Performance za 54.200 Kč totiž přihazuje nejdiskutovanější novinky Golfu R, a to dodatečné jízdní režimy Special (nastavení pro Nürburgring) a Drift (pro jízdu dveřmi napřed), které specificky upravují právě i nastavení DCC, systému vektorování točivého momentu s uzávěrkou XDS a další součásti – třeba jako systém progresivního řízení, který je rovněž součástí paketu, včetně 19palcových kol, delšího zadního křídla a rovněž posunutí omezovače maximální rychlosti na 270 km/h.
Za zmínku stojí nakonec i výfukový systém Akrapovič s dvojitými titanovými koncovkami, který najdete jako jedinou položku paketu R-Performance Titanium za 90.900 Kč.
Volkswagen Golf R: Technické údaje a české ceny |
Motorizace |
2.0 TSI 4Motion |
Zdvihový objem [cm3] |
1984 |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] |
235/- |
Točivý moment [N.m/min-1] |
420/2100-5350 |
Převodovka |
7A |
Maximální rychlost [km/h] |
250/270* |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
4,7 |
Spotřeba [l/100 km] |
7,8 |
Min. provozní hmotnost [kg] |
1551 |
Základní cena [Kč] |
1.177.900 |
*V rámci paketu R-Performance za 54.200 Kč. |