Volkswagen Golf Plus VII je zde: zatím mu říkají Golf Sportsvan…

Značka Volkswagen předběžně představuje studii Golf Sportsvan Concept. Není ale pochyb o tom, že jde již o prakticky sériové provedení nové generace modelu Golf Plus.

Model Volkswagen Golf Plus se v současnosti prodává ve verzi představené v roce 2008 na autosalonu v Boloni a odvozené ze standardní verze Golf VI. Ovšem doslova za rohem již čeká jeho nová generace, která bude plnit stejný úkol jako dosavadní řady Golf Plus: rozšířit nabídku Golfů o praktičtěji střiženou, ovšem technicky a stylisticky prakticky identickou variantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie Volkswagen Golf Sportsvan Concept předznamenává nový Golf Plus

Již za několik dnů se ve Frankfurtu představí studie Volkswagen Golf Sportsvan Concept, jež je v duchu tradice značky Volkswagen již prakticky hotovou verzí sériového provedení. Sportsvan (původ tohoto označení je trochu zvláštní, vždyť je to standardní kompaktní minivan…) má být o 134 mm delší než stávající Golf Plus a o 83 mm delší než aktuální Volkswagen Golf VII.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V hlavní roli budou opět vystupovat prostor a jeho variabilita

Oproti Golfu VII je tento „takřka hotový“ Golf Plus o 126 mm vyšší a o 8 mm širší, ba co víc, stojí také na podvozku MQB s rozvorem náprav prodlouženým o 48 mm, což by dohromady mělo lépe vyhovět těm, kteří od svého Golfu očekávají především objemný interiér. A když už jsme u objemu: Golf Plus VII (pardon, Golf Sportsvan) pojme v základním uspořádání 498 l zavazadel, což je o nějakých 74 l více než u toho dosavadního.

VW Golf Plus VI: stačí jen pár změn

VW Golf Plus VI: stačí jen pár změn

Konstruktéři kladli důraz také na variabilitu interiéru, jak ostatně zvyklosti v tomto segmentu kážou. I přiložené snímky konceptu napovídají, že novinka bude mít zadní sedadla dělená v poměru 40:60, navíc je bude možno podélně posouvat v rozmezí 180 mm pro úpravu poměru prostoru pro zavazadla a na zadních sedadlech. Opěradlo řidičova sedadla lze sklopit na sedák, čímž uvnitř vozu vznikne prostor schopný přepravovat předměty dlouhé až 2 484 mm.

Nabídka motorů bude povětšině kopírovat výchozí Golf VII a zákazníci se mohou těšit také na celou řadu moderních komfortních a bezpečnostních soustav včetně adaptivního tempomatu, hlídání mrtvých úhlů zrcátek či samočinného brzdění ve městě. Kompletní premiéra tohoto modelu je naplánována na nadcházející autosalon ve Frankfurtu.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků