Volkswagen Golf Plus: nové MPV od 489 900 Kč

Golf Plus je postaven na pětidveřovém hatchbacku Golf, který je o 95 mm vyšší. Je konkurencí pro koncernový Seat Altea, nabízí ale navíc více motorů a posuvná zadní sedadla. Cena začíná o 22 100 Kč výše než pětidveřový Golf.
Volkswagen Golf Plus: nové MPV od 489 900 Kč
Seznam kapitol
  1. Základní informace, ceník
  2. Velká fotogalerie

Poznámka: Text pochází z tiskové zprávy Volkswagenu.

Importér automobilů Volkswagen vychází vstříc nedočkavým zákazníkům a od 10. února letošního roku zahajuje předprodej nového modelu Golf Plus na tuzemském trhu. Zájemci si mohou novinku objednávat, první vozy budou předány začátkem května.

Tip: Představení vozu

Nový Golf Plus se bude nabízet ve třech stupních výbavy: Trendline, Comfortline a Sportline, přičemž už základní model Golf Plus Trendline 1.4/55 kW v ceně 489 900 Kč nabízí velmi bohatou standardní výbavu, ve které nechybí např. čelní, boční a hlavové airbagy, systém ABS, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, dálkově ovládané centrální zamykání, poloautomatická klimatizace Climatic, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a přední i zadní okna, posilovač Servotronic s proměnným účinkem, nastavitelný volant i sedadlo řidiče nebo kvalitní autorádio s CD přehrávačem.

Nápaditý Golf Plus může podle mínění odborníků výrazně ovlivnit situaci v segmentu kompaktních vozů nižší střední třídy. Přináší si totiž všechny ceněné přednosti, které model Golf vynesly na pozici bestselleru tuzemského trhu, především tedy špičkové jízdní vlastnosti, mimořádnou bezpečnost, stoprocentní kvalitu zpracování, vyspělé technologie…. Díky originální koncepci, charakteristické především vyšší stavbou, však Golf Plus nabídkou prostoru a flexibilitou osloví i vyznavače velkoprostorových MPV vozů. Nový Golf Plus totiž narostl do výšky až na 1,58 m, což je o 95 mm více než činí výška modelu Golf.

Velmi výrazným konstrukčním prvkem vozu Golf Plus jsou posuvná zadní sedadla, takže uživatelé mohou vždy kombinovat komfort cestování s aktuálními přepravními požadavky. Podle polohy zadních sedadel se velikost zavazadlového prostoru mění od minimálních 395 litrů až po maximálních 505 litrů, přičemž i v tomto případě stále zůstává k dispozici všech pět sedadel. Po sklopení opěradel zadních sedadel se v zadní části Golfu Plus vytvoří nákladový prostor o velikosti až 1450 litrů. Pokud vzadu cestují jenom dva pasažéři, mohou si zvýšit komfort sklopením středního dílu opěradla, které potom poslouží jako loketní opěrka, praktický stoleček, držák nápojů.

Pro nový Golf Plus budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory TDI. Základem je zážehový čtyřválec, který z objemu 1,4 l dává výkon 55 kW/75 k. Čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu oktanového čísla 95 do válců disponuje výkonem 85 kW/115 k. Dva turbodiesely TDI nabízejí výkony 77 kW/105 k a 103 kW/140 k. V průběhu příštího roku nabídku pohonných jednotek obohatí zážehové motory 1.6/75 kW (102 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesel TDI o výkonu 66 kW/90 k. Vedle manuálních pěti- a šestistupňových převodovek jsou k dispozici pro vybrané motorické verze také automatická šestistupňová převodovka tiptronic (pro zážehové motory) a dvouspojková automatická převodovka DSG (pro vznětové motory).

Přehled současných motorů

Golf Plus 1.4 16V 1.6 FSI 1.9 TDI 2.0 TDI
Motor
Typ R4 R4 R4 R4
Objem 1 390 ccm 1 598 ccm 1 896 ccm 1 968 ccm
Výkon 55 kW 85 kW 77 kW 103 kW
při 5 000 ot. 6 000 ot. 4 000 ot. 4 000 ot.
Točivý moment 126 Nm 155 Nm 250 Nm 320 Nm
při 3 800 ot. 4 000 ot. 1 900 ot. 1 750 ot.
Převodovka 5 st. 6 st. 5 st. 6 st.
Zrychlení na 100 km/h 16,2 s 11,8 s 11,9 s 9,7 s
Max. rychlost 161 km/h 189 km/h 183 km/h 202 km/h
Spotřeba 7,1 l 7,2 l 5,4 l 5,7 l
Rozměry
Délka 4 206 mm
Šířka 1 759 mm
Výška 1 580 mm
Rozvor 2 578 mm
Hmotnost 1 293 kg 1 318 kg 1 395 kg 1 426 kg
Nosnost 607 kg 612 kg 605 kg 604 kg
Zavazadlový prostor 395/1 450 l
Kola 195/65 R15
Průměr otáčení 10,8 m

Ceník

Zdvihový objem Převodovka Trendline Comfortline Sportline
1,4 16V 55 kW 5stup. 489 900 530 200
1,4 FSI 66 kW * 5stup. 518 500 557 600 576 300
1,6 MPI 75 kW * 5stup. 529 900 569 000 587 700
1,6 MPI 75 kW * Tiptronic 595 900 635 000 653 700
1,6 FSI 85 kW 6stup. 583 600 622 700 641 400
1,6 FSI 85 kW * Tiptronic 644 000 683 000 701 700
2,0 FSI 110 kW * 6stup. 678 200 696 900
2,0 FSI 110 kW * Tiptronic 738 600 757 300
1,9 TDI 77 kW 5stup. 643 400 682 500 701 200
1,9 TDI 77 kW * 6stup. 649 000 688 100 706 800
1,9 TDI 77 kW* DSG 709 400 748 500 767 200
2,0 TDI 103 kW 6stup. 699 400 738 500 757 200
2,0 TDI 103 kW * DSG 759 700 798 800 817 500

Poznámka: Modely označené hvězdičkou budou na trhu později.

Pro firmy jsou připraveny také užitkové verze s možným odpočtem DPH.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, ceník
  2. Velká fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků