Volkswagen Golf Plus: nové MPV od 489 900 Kč

Golf Plus je postaven na pětidveřovém hatchbacku Golf, který je o 95 mm vyšší. Je konkurencí pro koncernový Seat Altea, nabízí ale navíc více motorů a posuvná zadní sedadla. Cena začíná o 22 100 Kč výše než pětidveřový Golf.
Volkswagen Golf Plus: nové MPV od 489 900 Kč
Seznam kapitol
  1. Základní informace, ceník
  2. Velká fotogalerie

Poznámka: Text pochází z tiskové zprávy Volkswagenu.

Importér automobilů Volkswagen vychází vstříc nedočkavým zákazníkům a od 10. února letošního roku zahajuje předprodej nového modelu Golf Plus na tuzemském trhu. Zájemci si mohou novinku objednávat, první vozy budou předány začátkem května.

Tip: Představení vozu

Nový Golf Plus se bude nabízet ve třech stupních výbavy: Trendline, Comfortline a Sportline, přičemž už základní model Golf Plus Trendline 1.4/55 kW v ceně 489 900 Kč nabízí velmi bohatou standardní výbavu, ve které nechybí např. čelní, boční a hlavové airbagy, systém ABS, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, dálkově ovládané centrální zamykání, poloautomatická klimatizace Climatic, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a přední i zadní okna, posilovač Servotronic s proměnným účinkem, nastavitelný volant i sedadlo řidiče nebo kvalitní autorádio s CD přehrávačem.

Nápaditý Golf Plus může podle mínění odborníků výrazně ovlivnit situaci v segmentu kompaktních vozů nižší střední třídy. Přináší si totiž všechny ceněné přednosti, které model Golf vynesly na pozici bestselleru tuzemského trhu, především tedy špičkové jízdní vlastnosti, mimořádnou bezpečnost, stoprocentní kvalitu zpracování, vyspělé technologie…. Díky originální koncepci, charakteristické především vyšší stavbou, však Golf Plus nabídkou prostoru a flexibilitou osloví i vyznavače velkoprostorových MPV vozů. Nový Golf Plus totiž narostl do výšky až na 1,58 m, což je o 95 mm více než činí výška modelu Golf.

Velmi výrazným konstrukčním prvkem vozu Golf Plus jsou posuvná zadní sedadla, takže uživatelé mohou vždy kombinovat komfort cestování s aktuálními přepravními požadavky. Podle polohy zadních sedadel se velikost zavazadlového prostoru mění od minimálních 395 litrů až po maximálních 505 litrů, přičemž i v tomto případě stále zůstává k dispozici všech pět sedadel. Po sklopení opěradel zadních sedadel se v zadní části Golfu Plus vytvoří nákladový prostor o velikosti až 1450 litrů. Pokud vzadu cestují jenom dva pasažéři, mohou si zvýšit komfort sklopením středního dílu opěradla, které potom poslouží jako loketní opěrka, praktický stoleček, držák nápojů.

Pro nový Golf Plus budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory TDI. Základem je zážehový čtyřválec, který z objemu 1,4 l dává výkon 55 kW/75 k. Čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu oktanového čísla 95 do válců disponuje výkonem 85 kW/115 k. Dva turbodiesely TDI nabízejí výkony 77 kW/105 k a 103 kW/140 k. V průběhu příštího roku nabídku pohonných jednotek obohatí zážehové motory 1.6/75 kW (102 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesel TDI o výkonu 66 kW/90 k. Vedle manuálních pěti- a šestistupňových převodovek jsou k dispozici pro vybrané motorické verze také automatická šestistupňová převodovka tiptronic (pro zážehové motory) a dvouspojková automatická převodovka DSG (pro vznětové motory).

Přehled současných motorů

Golf Plus 1.4 16V 1.6 FSI 1.9 TDI 2.0 TDI
Motor
Typ R4 R4 R4 R4
Objem 1 390 ccm 1 598 ccm 1 896 ccm 1 968 ccm
Výkon 55 kW 85 kW 77 kW 103 kW
při 5 000 ot. 6 000 ot. 4 000 ot. 4 000 ot.
Točivý moment 126 Nm 155 Nm 250 Nm 320 Nm
při 3 800 ot. 4 000 ot. 1 900 ot. 1 750 ot.
Převodovka 5 st. 6 st. 5 st. 6 st.
Zrychlení na 100 km/h 16,2 s 11,8 s 11,9 s 9,7 s
Max. rychlost 161 km/h 189 km/h 183 km/h 202 km/h
Spotřeba 7,1 l 7,2 l 5,4 l 5,7 l
Rozměry
Délka 4 206 mm
Šířka 1 759 mm
Výška 1 580 mm
Rozvor 2 578 mm
Hmotnost 1 293 kg 1 318 kg 1 395 kg 1 426 kg
Nosnost 607 kg 612 kg 605 kg 604 kg
Zavazadlový prostor 395/1 450 l
Kola 195/65 R15
Průměr otáčení 10,8 m

Ceník

Zdvihový objem Převodovka Trendline Comfortline Sportline
1,4 16V 55 kW 5stup. 489 900 530 200
1,4 FSI 66 kW * 5stup. 518 500 557 600 576 300
1,6 MPI 75 kW * 5stup. 529 900 569 000 587 700
1,6 MPI 75 kW * Tiptronic 595 900 635 000 653 700
1,6 FSI 85 kW 6stup. 583 600 622 700 641 400
1,6 FSI 85 kW * Tiptronic 644 000 683 000 701 700
2,0 FSI 110 kW * 6stup. 678 200 696 900
2,0 FSI 110 kW * Tiptronic 738 600 757 300
1,9 TDI 77 kW 5stup. 643 400 682 500 701 200
1,9 TDI 77 kW * 6stup. 649 000 688 100 706 800
1,9 TDI 77 kW* DSG 709 400 748 500 767 200
2,0 TDI 103 kW 6stup. 699 400 738 500 757 200
2,0 TDI 103 kW * DSG 759 700 798 800 817 500

Poznámka: Modely označené hvězdičkou budou na trhu později.

Pro firmy jsou připraveny také užitkové verze s možným odpočtem DPH.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, ceník
  2. Velká fotogalerie

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 120 705 km
Cena: 80 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 132 916 km
Cena: 83 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 174 887 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků