Volkswagen Golf Plus: mezi Alteou a Touranem

Golf Plus je derivátem základního hatchbacku. Má o téměř deset centimetrů větší výšku a tři posuvná sedadla vzadu. Vůz leží někde mezi Seatem Altea, který nemá posuvné sedačky a Volkswagenem Touran, který nabízí až sedm míst a lepší variabilitu. (foto + info)
Volkswagen Golf Plus: mezi Alteou a Touranem

Poznámka redakce: Následující text pochází z tiskové zprávy Volkswagenu.

V nabídce značky Volkswagen se objevuje velice zajímavý vůz: Nový Golf Plus, originální derivát řady Golf, který sází především na prostorovou variabilitu, funkčnost a tradiční kvalitu zpracování. Výstavní premiéru si nový Golf Plus odbude na autosalonu v italské Boloni, na trhu by se měl potom tento model objevit začátkem roku 2005.

Vyšší než Golf, nižší než Touran

Nejmarkantnějším rysem Golfu Plus je jeho vyšší stavba – nový model narostl do výšky na 1,58 m, což je o 95 mm více než činí výška modelu Golf, stále je to ale o 54 mm méně než výška Touranu.

I když spoustou designerských prvků se nový model hrdě hlásí ke svému „mateřskému“ Golfu, jde o zcela nově řešený model, který se svým vzorem nesdílí ani jeden viditelný karosářský panel! Ke své modelové řadě se Golf Plus na první pohled řadí díky charakteristické masce chladiče a výraznému prolisu v kapotě motoru, pozměněné naopak jsou dveře, přední kapota, nárazníky střecha i světlomety a koncová světla.

Multifunkční sedadla

Velmi výrazným konstrukčním prvkem vozu Golf Plus jsou posuvná zadní sedadla. Ta lze díky originální kinematice jejich uložení posouvat v podélném směru v rozsahu 160 mm. Při sklopení dělených opěradel se zároveň o něco sníží také výška sedáků, takže po překlopení opěradel vzniká rozměrná téměř dokonale rovná ložná plocha. Pokud vzadu cestují jenom dva pasažéři, mohou si zvýšit komfort sklopením středního dílu opěradla, které potom poslouží jako loketní opěrka, praktický stoleček, držák nápojů… V interiéru lze v závislosti na stupni výbavy napočítat až 43 různých odkládacích schránek a prostor.

Nejmarkantněji se rozdíl v provedení interiérů mezi modely Golf a Golf Plus projeví po usednutí do jejich sedadel: V Golfu Plus sedí pasažéři zřetelně výš a vzpřímeněji. Přesně 1007 mm volného prostoru nad předními a 976 mm nad zadními sedadly zaručuje, že ani ti nejdelší cestující se nemusí obávat nechtěného kontaktu svých hlav se stropem vozu.

Přizpůsobivý interiér

V závislosti na aktuálním posunutí zadních sedadel se mění i velikost zavazadlového prostoru, a to od minimálních 395 litrů až po maximálních 505 litrů (přičemž k dispozici stále zůstává všech pět sedadel). Pokud jsou opěradla zadních sedadel sklopená, vytvoří se v zadní části Golfu Plus nákladový prostor o velikosti až 1450 litrů. Zavazadlový prostor má nastavitelné dvojité dno, takže drobnější předměty, zejména ty, které je dobré chránit před nenechavci, lze ukrýt do spodního patra.

Jedním z hi-tech prvků, kterými si mohou zájemci vybavit svůj Golf Plus, je na přání montovaný DVD přehrávač. Dalším příplatkovým prvkem je konektor na 230 V, začleněný do středové konzole, díky kterému lze dobíjet akumulátory přenosných počítačů nebo podobných zařízení. V průběhu roku 2005 nabídku příplatkové výbavy obohatí také adaptivní světlomety aktivně sledující natočení volantu.

Stejně jako v případě základního modelu Golf, také nový Golf Plus se bude nabízet ve třech stupních výbavy: Trendline, Comfortline a Sportline.

Čtyři motory

Pro nový Golf Plus budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory TDI. Základem je zážehový čtyřválec, který z objemu 1.4 l dává výkon 55 kW/75 k. Čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu (s oktanovým číslem 95) do válců disponuje výkonem 85 kW/115 k. Dva turbodiesely TDI nabízejí výkony 77 kW/105 k a 103 kW/140 k. V průběhu příštího roku nabídku pohonných jednotek obohatí zážehové motory 1.6/75 kW (102 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesel TDI o výkonu 66 kW/90 k. Všechny motory plní emisní limity normy Euro 4.

Golf Plus 1.4 16V 1.6 FSI 1.9 TDI 2.0 TDI
Motor
Typ R4 R4 R4 R4
Objem 1 390 ccm 1 598 ccm 1 896 ccm 1 968 ccm
Výkon 55 kW 85 kW 77 kW 103 kW
při 5 000 ot. 6 000 ot. 4 000 ot. 4 000 ot.
Točivý moment 126 Nm 155 Nm 250 Nm 320 Nm
při 3 800 ot. 4 000 ot. 1 900 ot. 1 750 ot.
Převodovka 5 st. 6 st. 5 st. 6 st.
Zrychlení na 100 km/h 16,2 s 11,8 s 11,9 s 9,7 s
Max. rychlost 161 km/h 189 km/h 183 km/h 202 km/h
Spotřeba 7,1 l 7,2 l 5,4 l 5,7 l
Rozměry
Délka 4 206 mm
Šířka 1 759 mm
Výška 1 580 mm
Rozvor 2 578 mm
Hmotnost 1 293 kg 1 318 kg 1 395 kg 1 426 kg
Nosnost 607 kg 612 kg 605 kg 604 kg
Zavazadlový prostor 395/1 450 l
Kola 195/65 R15
Průměr otáčení 10,8 m

Vedle manuálních pěti a šestistupňových převodovek jsou k dispozici pro vybrané motorické verze také automatická šestistupňová převodovka tiptronic (pro zážehové motory) a dvouspojková automatická převodovka DSG (pro vznětové motory).

Uvedení na český trh je plánováno na jaro 2005. Na německém trhu, kde se Golf Plus začne prodávat dříve, stojí vůz o 750 eur více než Golf. Po přepočtu na české koruny zjistíme rozdíl nějakých 23 500 Kč, což není moc.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 99 013 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Altea 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 198 990 km
Cena: 94 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 75 597 km
Cena: 196 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 142 450 km
Cena: 70 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2004
Stav: 45 975 km
Cena: 70 000 Kč
Seat Altea 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 237 107 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků