Volkswagen Golf Plus: mezi Alteou a Touranem

Golf Plus je derivátem základního hatchbacku. Má o téměř deset centimetrů větší výšku a tři posuvná sedadla vzadu. Vůz leží někde mezi Seatem Altea, který nemá posuvné sedačky a Volkswagenem Touran, který nabízí až sedm míst a lepší variabilitu. (foto + info)
Volkswagen Golf Plus: mezi Alteou a Touranem

Poznámka redakce: Následující text pochází z tiskové zprávy Volkswagenu.

V nabídce značky Volkswagen se objevuje velice zajímavý vůz: Nový Golf Plus, originální derivát řady Golf, který sází především na prostorovou variabilitu, funkčnost a tradiční kvalitu zpracování. Výstavní premiéru si nový Golf Plus odbude na autosalonu v italské Boloni, na trhu by se měl potom tento model objevit začátkem roku 2005.

Vyšší než Golf, nižší než Touran

Nejmarkantnějším rysem Golfu Plus je jeho vyšší stavba – nový model narostl do výšky na 1,58 m, což je o 95 mm více než činí výška modelu Golf, stále je to ale o 54 mm méně než výška Touranu.

I když spoustou designerských prvků se nový model hrdě hlásí ke svému „mateřskému“ Golfu, jde o zcela nově řešený model, který se svým vzorem nesdílí ani jeden viditelný karosářský panel! Ke své modelové řadě se Golf Plus na první pohled řadí díky charakteristické masce chladiče a výraznému prolisu v kapotě motoru, pozměněné naopak jsou dveře, přední kapota, nárazníky střecha i světlomety a koncová světla.

Multifunkční sedadla

Velmi výrazným konstrukčním prvkem vozu Golf Plus jsou posuvná zadní sedadla. Ta lze díky originální kinematice jejich uložení posouvat v podélném směru v rozsahu 160 mm. Při sklopení dělených opěradel se zároveň o něco sníží také výška sedáků, takže po překlopení opěradel vzniká rozměrná téměř dokonale rovná ložná plocha. Pokud vzadu cestují jenom dva pasažéři, mohou si zvýšit komfort sklopením středního dílu opěradla, které potom poslouží jako loketní opěrka, praktický stoleček, držák nápojů… V interiéru lze v závislosti na stupni výbavy napočítat až 43 různých odkládacích schránek a prostor.

Nejmarkantněji se rozdíl v provedení interiérů mezi modely Golf a Golf Plus projeví po usednutí do jejich sedadel: V Golfu Plus sedí pasažéři zřetelně výš a vzpřímeněji. Přesně 1007 mm volného prostoru nad předními a 976 mm nad zadními sedadly zaručuje, že ani ti nejdelší cestující se nemusí obávat nechtěného kontaktu svých hlav se stropem vozu.

Přizpůsobivý interiér

V závislosti na aktuálním posunutí zadních sedadel se mění i velikost zavazadlového prostoru, a to od minimálních 395 litrů až po maximálních 505 litrů (přičemž k dispozici stále zůstává všech pět sedadel). Pokud jsou opěradla zadních sedadel sklopená, vytvoří se v zadní části Golfu Plus nákladový prostor o velikosti až 1450 litrů. Zavazadlový prostor má nastavitelné dvojité dno, takže drobnější předměty, zejména ty, které je dobré chránit před nenechavci, lze ukrýt do spodního patra.

Jedním z hi-tech prvků, kterými si mohou zájemci vybavit svůj Golf Plus, je na přání montovaný DVD přehrávač. Dalším příplatkovým prvkem je konektor na 230 V, začleněný do středové konzole, díky kterému lze dobíjet akumulátory přenosných počítačů nebo podobných zařízení. V průběhu roku 2005 nabídku příplatkové výbavy obohatí také adaptivní světlomety aktivně sledující natočení volantu.

Stejně jako v případě základního modelu Golf, také nový Golf Plus se bude nabízet ve třech stupních výbavy: Trendline, Comfortline a Sportline.

Čtyři motory

Pro nový Golf Plus budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory TDI. Základem je zážehový čtyřválec, který z objemu 1.4 l dává výkon 55 kW/75 k. Čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu (s oktanovým číslem 95) do válců disponuje výkonem 85 kW/115 k. Dva turbodiesely TDI nabízejí výkony 77 kW/105 k a 103 kW/140 k. V průběhu příštího roku nabídku pohonných jednotek obohatí zážehové motory 1.6/75 kW (102 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesel TDI o výkonu 66 kW/90 k. Všechny motory plní emisní limity normy Euro 4.

Golf Plus 1.4 16V 1.6 FSI 1.9 TDI 2.0 TDI
Motor
Typ R4 R4 R4 R4
Objem 1 390 ccm 1 598 ccm 1 896 ccm 1 968 ccm
Výkon 55 kW 85 kW 77 kW 103 kW
při 5 000 ot. 6 000 ot. 4 000 ot. 4 000 ot.
Točivý moment 126 Nm 155 Nm 250 Nm 320 Nm
při 3 800 ot. 4 000 ot. 1 900 ot. 1 750 ot.
Převodovka 5 st. 6 st. 5 st. 6 st.
Zrychlení na 100 km/h 16,2 s 11,8 s 11,9 s 9,7 s
Max. rychlost 161 km/h 189 km/h 183 km/h 202 km/h
Spotřeba 7,1 l 7,2 l 5,4 l 5,7 l
Rozměry
Délka 4 206 mm
Šířka 1 759 mm
Výška 1 580 mm
Rozvor 2 578 mm
Hmotnost 1 293 kg 1 318 kg 1 395 kg 1 426 kg
Nosnost 607 kg 612 kg 605 kg 604 kg
Zavazadlový prostor 395/1 450 l
Kola 195/65 R15
Průměr otáčení 10,8 m

Vedle manuálních pěti a šestistupňových převodovek jsou k dispozici pro vybrané motorické verze také automatická šestistupňová převodovka tiptronic (pro zážehové motory) a dvouspojková automatická převodovka DSG (pro vznětové motory).

Uvedení na český trh je plánováno na jaro 2005. Na německém trhu, kde se Golf Plus začne prodávat dříve, stojí vůz o 750 eur více než Golf. Po přepočtu na české koruny zjistíme rozdíl nějakých 23 500 Kč, což není moc.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků