Volkswagen Golf od ABT: pěkně svižné GTD

Ladičská společnost ABT Sportsline představila detaily ke svému dosti dynamickému naftovému Golfu GTD.

Svým způsobem dobře zažité označení Golf GTD samozřejmě zůstává zachováno, zvláště na méně náročných trzích totiž stále zůstává dobře znějící značkou. ABT sáhlo po základní jednotce VW 2,0 TDI s výkonem 140 koní (103 kW), respektive jeho silnější tovární variantě dosahující 170 koní (125 kW). U ABT však tento motor dále posílili, a sice na 190 koní (140 kW), přičemž vrchol točivého momentu nyní spočívá na hodnotě 390 Nm. „Poladěné gétédéčko“ tak zrychlí z klidu na 100 km/h již za 7,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 230 km/h, hodnoty spotřeby však zatím nejsou známy, ačkoli u ABT tvrdí, že se jim podařilo zachovat „ekonomičnost“ sériového provedení. A ta se zvláště u naftových Golfů všech podob a ostatních srovnatelných vozů jaksi očekává. Výkon se přenáší na kola přední nápravy skrze sedmistupňovou, dvouspojkovou převodovku DSG.

Modifikace povrchu karosérie se dotkly přední masky, obou spoilerů, tvarování prahů, zadního spoileru a výfukové soustavy s čtveřicí ozdobných koncovek. Na výběr je z litých ráfků ABT AR a BR o průměru 18 a 19 palců (menší z nich nazouvají pneumatiky o rozměru 225/40 R18), světlá výška může být použitím tužšího pérování snížena o 30 mm, přičemž vzhled vozu tím rozhodně neutrpí. Celou sadu úprav lze přitom v duchu zvyklostí objednávat i po částech v závislosti podle toho, zda si potrpíte spíše na agresivní vzhled, dobré jízdní vlastnosti, výkonný motor nebo koktejl všech těchto prvků příslušející sportovnímu autu. Na druhou stranu je třeba připomenout, že je stále řeč o Golfu, který navíc tankuje naftu. Každopádně jde o další modifikaci Gofu, která potvrzuje spíše jeho ekonomické ambice než cokoli jiného.

Společnost ABT Sportsline je největším ladičem vozů značek Volkswagen a Audi a nový Golf GTD z jeho dílen je jen pokračováním série kreací na téma „šestkového“ Golfu, z nichž některé vám představujeme na přiložených snímcích. Ale teprve nyní se může jednat o skutečný Gran Touring Diesel. A nebo to bude dokonce GreaT Diesel...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTD ABT
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků