Volkswagen Golf nově jako GTI, GTD a Variant

Značka Volkswagen v Ženevě představila hned několik nových verzí sedmé generace modelu Golf.

Volkswagen Golf sedmé generace se v předvečer zahájení právě probíhajícího autosalonu v Ženevě stal evropským Autem roku 2013 (COTY) a na stánku Volkswagenu se představilo hned několik nových verzí. Jednou z nejdůležitějších je nový kombík Volkswagen Golf Variant, který hodlá oslovit zádí na způsob Passatu a objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf Variant

Golf Variant jsme srovnali s Octavií Combi, jež v Ženevě rovněž debutuje, a oba vozy toho mají hodně společného. Výstavku zpestřila přítomnost jen mírně modifikované studie Golf Variant Concept R-Line, které dělá společnost standardní hatchback Volkswagen Golf R-Line, ovšem v již sériovém provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf Variant Concept R-Line a sériový Golf R-Line

Na milovníky rychlé jízdy míří Volkswagen Golf GTI. Na novince si na první pohled všimneme typických dekoračních elementů GTI včetně červené linky ve spodní části masky chladiče, která v tomto případě přechází až do světlometů. Zadní svítilny z LED jsou mírně zatmavené, za zmínku stojí také prahové obklady, spoiler nad zadním oknem, náznakový difuzor ve spodní části zadního nárazníku s dvojicí kruhových koncovek a specifické sedmnáctipalcové lité ráfky s pneumatikami o rozměru 225/45.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI je oproti stejnojmennému předchůdci rychlejší i lehčí

Oproti předchozí generaci klesla pohotovostní hmotnost modelu Volkswagen Golf GTI o 42 kg na výsledných 1351 kg, což prospěje jak jízdním vlastnostem a výkonům, tak spotřebě paliva. O pohon se stará nejnovější provedení zážehového čtyřválce s objemem 2,0 l. Ten v kombinaci s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním dosahuje výkonu 220 koní (162 kW), pokud si ale připlatíte za sadu GTI Performance, můžete se těšit až na 230 koní (169 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTI: tradice pokračuje 

Zajímavým kompromisem mezi jízdními výkony a spotřebou bude Volkswagen Golf GTD. Stejně jako u předchozí generace, opět je pod kapotou dvoulitrové TDI, tentokrát naladěné na 184 koní (3500 - 4000 ot./min) a 380 Nm dostupných už od 1750 ot./min. do 3250 ot./min. Stovku zvládne nové GTD za 7,5 s, maximální rychlost činí 230 km/h a to vše s průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTD se od benzínového GTI na první pohled liší hlavně absencí rudé linky v masce a předních světlech

Na výběr by měla být jak šestistupňová manuální převodovka, tak šestistupňové DSG (spotřeba stoupne na 4,7 l/100 km). Na pohled poznáte GTD podle přepracovaných nárazníků, standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola, uvnitř nechybí sportovní sedadla ani slavný kostkovaný vzor. 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků