Volkswagen Golf II (1983-1992): Hranaté vajíčko

Jirka  |  07. 06. 2015 08:49

Auto, které asi ani není třeba představovat, protože stále jezdí v běžném provozu. Skoro bych řekl, že dvojkových Golfů tady jezdí víc než všech ostatních generací dohromady

Odpovědět  |   | 
..............  |  07. 06. 2015 15:15

To opravdu nemusíš představovat, poslední golf, který za něco stál, tohle opravdu Německá kvalita byla, jednoduchý bez zbytečných krámů kolem. Po této generaci je Japonci zadupali do země jak kvalitou, tak i motory.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 06. 2015 19:13

No mozna kolem roku 2000, ale ty motory z Japonska zase tak extra nejsou. Sice jsou tocive, ale ty, ktere byly v normalnich verzich vozu a ne sportovni, mely obdobne vykony, jako evropska produkce. A ty tocive nemel y rady nepr. mesto...
Vzdy je neco za neco....

Odpovědět  |   | 
frantisek  |  07. 06. 2015 10:35

Chytla me nostalgie, mival jsem syncro. To uz je davno. Diky za clanek a jedina vytka: corrado je GolfIII

Odpovědět  |   | 
Josef  |  07. 06. 2015 15:59

Ba ne.... Corrado je Golf 2.

Odpovědět  |   | 
David  |  07. 06. 2015 20:16

Corrado je Golf ll a Passat b3 hosi

Odpovědět  |   | 
Jarda-rs  |  07. 06. 2015 17:13

Závodní tovární golfy jsme měli možnost vidět i u nás na Barumce a Bohemce v rukou legendárního Raimunda "Mundla" Baumschlagra a to jak GTI tak G60 Rally. Například krásný souboj s Jonem Boschem na M3 na Bohemce 89 stál zato.

Odpovědět  |   | 
To je sranda  |  07. 06. 2015 22:42

To je um, jednaosma s turbem a uctyhodnych 112 koniku.
Nekde uz umeli 1,6 bez turba a 160 koniku.
Ja vim golf byl konkurent stodvaci a ne poradnejch kar.

Odpovědět  |   | 
 |  08. 06. 2015 06:29

GTI byl atmosféra.Stačí si pořádně přečíst článek...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  08. 06. 2015 19:12

Za kazdou cenu neco napsat proti...
Ale tohle GTI bylo, na rozdil od tech 160k, pouzitelne i v beznem mestskem provozu

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  08. 06. 2015 16:22

jako interier vedeli vzdy urobit pekny

Odpovědět  |   | 
milan.ko  |  08. 06. 2015 19:40

Kedysi davno som videl Golf Country, niekedy zaciatkom 90tych rokov ... odvtedy uz som ho nikdy nevidel ... ani sa necudujem, pri 3000 kusovej serii

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  09. 06. 2015 11:27

Ja jeden krasny vidam docela casto. a davnejsie mal taky kamos ale bolo to v katastrofalnom stave..

Odpovědět  |   | 
goes  |  08. 06. 2015 22:13

chapu, ze ukol znel "napis o Golfu II" nicmene tech nepresnosti a absence dat je neskutecna. Pritom i blba stranka na wiki prinasi uceleny prehled. Muzeme zacit o GTI, kde byly 16V dve verze. KR se 102 kW a PL s 96 kW (bez katu/s katem). Jinak jiz i Golf II GTI byl vybaven motorem 2.0 16V, ktery pak byl ve trojce GTI.

G60 ve vykonejsi verzi mela 154 ne 155 kW a byla odvozena od jineho motoru nez 118 kW verze, byla to totiz 16V verze a ne 8V verze. Jinak i samotna 8V verze byla sic se stejnym vykonem, ale ruznymi obsahy - 1763 a 1781 ccm.

a muzeme pokracovat.

Zajimavosti jsou treba v tom, ze GII nabizel plne digitalni palubni desku, rychlomer, otackomer, udaje apod.

Odpovědět  |   | 
st  |  09. 06. 2015 15:27

Nádherný kus poctivého auta s úžasně spolehlivým a také málo žíznivým atmosferickým naftovým motorem. Co je zajímavé, že ho není problém i dnes vidět na cestách. To asi nejlépe vypoví o kvalitě a nadčasovosti takového vozu.

Odpovědět  |   | 
Pate  |  25. 06. 2015 12:44

Etalon? Možná pro stoupence VW.
Ostatním je Golf klidně putna. Mne při výběru auta Golf nikdy nezajímal, ačkoliv jsem kupoval auto z této třídy. To stejné Passat. Nezajímá mne. A někdo řekne "etalon". Hahaha.

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  21. 07. 2015 16:58

Kludne dalej jazdi v Thalii...

Odpovědět  |   | 
michal  |  23. 11. 2017 16:55

Jenom bych rád dodal - mnoho nepřesností v laickém článku připomínající monolog v restauraci nižší cenové skupiny a bohužel to samé v diskuzi - plácání páté přes deváté o výkonu atd. Přesto zdravím všechny ,co se o auta zajímají

Odpovědět  |   | 
Dral  |  02. 03. 2018 19:57

Dejte nám sem link na svůj, ať všichni vidíme, jak krásně umíte psát o Golfu II. Bez faktických, typografických i pravopisných chyb, tak, aby byl text čtivý a nic v něm nechybělo. Jo, abych nezapomněl, pokud jste nic takového nikdy nestvořil, tak na to máte osm hodin čistého času. Včetně korektur, samozřejmě. Hodně zdaru a nezapomeňte se pochlubit .

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A