Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Výkon mají stejný, sportovní zaměření také, ale po stránce ceny se liší opravdu silně. Podívali jsme tedy i na výbavu a schopnosti obou ostrých Golfů.

Na jedné straně klasická technika, kterou jsme už mohli vyzkoušet, na straně druhé cesta elektrifikace, která se vám bude snažit do budoucna ušetřit nějaký ten peníz za palivo nebo parkování (a třeba někomu ulehčí i na svědomí). Nové a stejně silné Golfy GTI a GTE už najdete v českém konfigurátoru, takže se „papírové“ srovnání přímo nabízí.

První jízda s novým Volkswagenem Golf GTI: Devět řemesel, poosmé třída!

První jízda s novým Volkswagenem Golf GTI: Devět řemesel, poosmé třída!

V případě klasického Golfu GTI máme pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 180 kW (245 koní) a točivém momentu 370 N.m, který ve spojení se sedmistupňovým DSG zajistí zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy, maximální rychlost 250 km/h a kombinovanou spotřebu 6,5 l/100km.

Ze startu nabízí české zastoupení zatím jen variantu s DSG, která přijde na minimálně 892.900 Kč. Už teď však víme, že verze s manuálním šestikvaltem vyjde na 832.900 Kč, tedy o 60.000 Kč levněji. Nepochybně lze tedy možnost volby (a ušetření peněz) brát jako velkou výhodu klasického GTI.

BMW 128ti táhne do boje proti Golfu GTI. Má 265 koní, přední pohon a samosvor!

BMW 128ti táhne do boje proti Golfu GTI. Má 265 koní, přední pohon a samosvor!

Plug-in hybridní Golf GTE totiž dochází ke stejnému výkonu 180 kW (245 koní) a lehce vyššímu točivému momentu 400 N.m trochu jinak, a to kombinací přeplňovaného čtyřválce 1.4 TSI, elektromotoru a lithium-iontové baterie o kapacitě 13 kWh. Výhradně pak ve spojení s šestistupňovým DSG, manuál u hybridu nečekejte.

GTE startuje na ceně 989.900 Kč, tedy o 97.000 Kč dráž než GTI vybavené automatem. Svou vyšší cenovku za moderní ústrojí si pak chce GTE ospravedlnit třeba možností čistě elektrického dojezdu až 60 km, kombinovanou spotřebou 1,7 l/100km nebo produkcí 38 g CO₂/km – díky čemuž lze bezplatně parkovat na modrých a fialových zónách v Praze a dálniční známka už také není váš problém.

S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

Lze si ale představit, že správným nadšencům do řízení nebude po chuti vyšší hmotnost GTE, kvůli čemuž zaostává minimálně dynamikou v přímce. Na 100 km/h se i přes vyšší točivý moment dostane za 6,7 vteřiny a maximálně dosáhne na 225 km/h. Stejně jako v GTI pak GTE standardně vypomáhá v zatáčkách elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+. Adaptivní podvozek DCC je v obou případech volitelnou položkou (20.500 Kč).

Standardní výbavou se oba Golfy příliš neliší. V základu čekejte 17palcová litá kola, chytré LED Matrix světlomety, vyhřívaný multifunkční volant v kůži, sportovní sedačky s vyhříváním, třízónovou klimatizaci, balíček asistentů včetně adaptivní tempomatu s omezovačem rychlosti nebo parkovacích senzorů vpředu i vzadu, dále 10,25palcový digitální přístrojový štít, 10palcový infotainment s navigací, ambientní osvětlení interiéru nebo bezklíčový přístup.

VW se chce zbavit Bugatti. Značku údajně zamýšlí prodat chorvatskému Rimacu

VW se chce zbavit Bugatti. Značku údajně zamýšlí prodat chorvatskému Rimacu

Nakonec však pár rozdílů přece jen najdete. Například stylové přední mlhovky v designu medových pláství si musíte u GTE přikoupit volitelně (8700,- Kč), zatímco u GTI jsou standardní výbavou. Uvnitř se také liší potahy – v GTI s tradičně červeným károváním, kdežto v GTE je modré. Volitelný audiosystém Harman/Kardon s 8 reproduktory a výkonem 400 W je pak možné objednat pouze v GTI. Výrazná žlutá metalíza Lime (18.100 Kč) je zase k dispozici pouze pro GTE.

Volkswagen Golf GTI vs. GTE: Technické údaje a české ceny
Model Golf GTI Golf GTE
Motor 2.0 TSI 1.4 TSI
+ elektromotor
Zdvihový objem [cm3] 1984 1395
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 180/5000-6500 180/-
Největší toč. moment [N.m/min] 370/1600-4300 400/-
Převodovka 7A 6A
Max. rychlost [km/h] 250 225
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,2 6,7
Pohotovostní hmotnost [kg] 1463 1624
Spotřeba [l/100 km] 6,5 1,7
Základní cena [Kč] 892.900 989.900
Golf GTI s manuální šestistupňovou převodovkou vstoupí do prodeje později (od 832.900 Kč).

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků