Volkswagen Golf GTI V50: 250 koní v Golfu, ale ne pro Evropu

Golf „číslo pět“ stále žije, soudě alespoň podle premiéry verze V50 odvozené z typu GTI. Na první pohled to vypadá na pouhý tuning, ale toto je dílo přímo od Volkswagenu se zárukou od Volkswagenu.

Verze V50 byla ale vyšlechtěna Volkswagenem výhradně pro trh ostrovního Singapuru a bude k dispozici v omezené sérii. Tím lze prakticky předeslat, že Evropan může jen závidět. Na modifikacích vozu se podílela společnost APR a na motoru je upravená řídicí jednotka Stage 1 přidávající na výkonu 36 koní. Golf GTI V50 je opatřen brzdami VW Golf GTI R32 a výfukovým traktem z programu VW Performance. Suma sumárum, máme zde štiku, která zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 s, tedy o vteřinu dříve než standardní GTI.

Dvoulitrový vůz s přímovstřikovým přeplňovaným motorem tak dosahuje výkonu rovných 250 koní a točivého momentu 382 Nm. Standardem je šestistupňová dvlouspojková převodovka DSG, vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a v kombinovaném provozu spotřebuje okolo 8 litrů benzínu na 100 km jízdy. K agresivnímu vzhledu přispívají osmnáctipalcové ráfky z pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 225/40 R18, které dají vašemu bleskovému startu dostatečný kontakt s vozovkou. Vůz byl vyšlechtěn místním střediskem Volkswagenu s použitím původních dílů Volkswagen, takže lokální zastoupení nabízejí na vůz plnou tříletou záruku. Do standardní výbavy patří třeba dvouzónová klimatizace Climatroinic, sportovní vyhřívaná sedadla s koženým čalouněním Vienna, palubní počítač Plus, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, elektrické ovládání předních a zadních oken či tempomat. 

Zvenčí se vůz vyznačuje aerodynamickými doplňky, jež pochází rovněž z programu VW Performance. Dále na voze V50 najdeme bi-xenonové refletory, elektrické střešní okno, metalízu či pérování snížené o 15 mm.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI V50
Volkswagen Golf 1.896
Rok výroby: 2006
Stav: 198 638 km
Cena: 85 000 Kč
Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 60 543 km
Cena: 268 000 Kč
Volkswagen Golf 1.968
Rok výroby: 2004
Stav: 138 732 km
Cena: 75 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků