Volkswagen Golf GTI V50: 250 koní v Golfu, ale ne pro Evropu

Golf „číslo pět“ stále žije, soudě alespoň podle premiéry verze V50 odvozené z typu GTI. Na první pohled to vypadá na pouhý tuning, ale toto je dílo přímo od Volkswagenu se zárukou od Volkswagenu.

Verze V50 byla ale vyšlechtěna Volkswagenem výhradně pro trh ostrovního Singapuru a bude k dispozici v omezené sérii. Tím lze prakticky předeslat, že Evropan může jen závidět. Na modifikacích vozu se podílela společnost APR a na motoru je upravená řídicí jednotka Stage 1 přidávající na výkonu 36 koní. Golf GTI V50 je opatřen brzdami VW Golf GTI R32 a výfukovým traktem z programu VW Performance. Suma sumárum, máme zde štiku, která zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 s, tedy o vteřinu dříve než standardní GTI.

Dvoulitrový vůz s přímovstřikovým přeplňovaným motorem tak dosahuje výkonu rovných 250 koní a točivého momentu 382 Nm. Standardem je šestistupňová dvlouspojková převodovka DSG, vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a v kombinovaném provozu spotřebuje okolo 8 litrů benzínu na 100 km jízdy. K agresivnímu vzhledu přispívají osmnáctipalcové ráfky z pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 225/40 R18, které dají vašemu bleskovému startu dostatečný kontakt s vozovkou. Vůz byl vyšlechtěn místním střediskem Volkswagenu s použitím původních dílů Volkswagen, takže lokální zastoupení nabízejí na vůz plnou tříletou záruku. Do standardní výbavy patří třeba dvouzónová klimatizace Climatroinic, sportovní vyhřívaná sedadla s koženým čalouněním Vienna, palubní počítač Plus, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, elektrické ovládání předních a zadních oken či tempomat. 

Zvenčí se vůz vyznačuje aerodynamickými doplňky, jež pochází rovněž z programu VW Performance. Dále na voze V50 najdeme bi-xenonové refletory, elektrické střešní okno, metalízu či pérování snížené o 15 mm.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI V50
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 52 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků