Volkswagen Golf GTI V50: 250 koní v Golfu, ale ne pro Evropu

Golf „číslo pět“ stále žije, soudě alespoň podle premiéry verze V50 odvozené z typu GTI. Na první pohled to vypadá na pouhý tuning, ale toto je dílo přímo od Volkswagenu se zárukou od Volkswagenu.

Verze V50 byla ale vyšlechtěna Volkswagenem výhradně pro trh ostrovního Singapuru a bude k dispozici v omezené sérii. Tím lze prakticky předeslat, že Evropan může jen závidět. Na modifikacích vozu se podílela společnost APR a na motoru je upravená řídicí jednotka Stage 1 přidávající na výkonu 36 koní. Golf GTI V50 je opatřen brzdami VW Golf GTI R32 a výfukovým traktem z programu VW Performance. Suma sumárum, máme zde štiku, která zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 s, tedy o vteřinu dříve než standardní GTI.

Dvoulitrový vůz s přímovstřikovým přeplňovaným motorem tak dosahuje výkonu rovných 250 koní a točivého momentu 382 Nm. Standardem je šestistupňová dvlouspojková převodovka DSG, vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a v kombinovaném provozu spotřebuje okolo 8 litrů benzínu na 100 km jízdy. K agresivnímu vzhledu přispívají osmnáctipalcové ráfky z pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 225/40 R18, které dají vašemu bleskovému startu dostatečný kontakt s vozovkou. Vůz byl vyšlechtěn místním střediskem Volkswagenu s použitím původních dílů Volkswagen, takže lokální zastoupení nabízejí na vůz plnou tříletou záruku. Do standardní výbavy patří třeba dvouzónová klimatizace Climatroinic, sportovní vyhřívaná sedadla s koženým čalouněním Vienna, palubní počítač Plus, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, elektrické ovládání předních a zadních oken či tempomat. 

Zvenčí se vůz vyznačuje aerodynamickými doplňky, jež pochází rovněž z programu VW Performance. Dále na voze V50 najdeme bi-xenonové refletory, elektrické střešní okno, metalízu či pérování snížené o 15 mm.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI V50

bazar

VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 161 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků