Volkswagen Golf GTI V50: 250 koní v Golfu, ale ne pro Evropu

Golf „číslo pět“ stále žije, soudě alespoň podle premiéry verze V50 odvozené z typu GTI. Na první pohled to vypadá na pouhý tuning, ale toto je dílo přímo od Volkswagenu se zárukou od Volkswagenu.

Verze V50 byla ale vyšlechtěna Volkswagenem výhradně pro trh ostrovního Singapuru a bude k dispozici v omezené sérii. Tím lze prakticky předeslat, že Evropan může jen závidět. Na modifikacích vozu se podílela společnost APR a na motoru je upravená řídicí jednotka Stage 1 přidávající na výkonu 36 koní. Golf GTI V50 je opatřen brzdami VW Golf GTI R32 a výfukovým traktem z programu VW Performance. Suma sumárum, máme zde štiku, která zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 s, tedy o vteřinu dříve než standardní GTI.

Dvoulitrový vůz s přímovstřikovým přeplňovaným motorem tak dosahuje výkonu rovných 250 koní a točivého momentu 382 Nm. Standardem je šestistupňová dvlouspojková převodovka DSG, vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 261 km/h a v kombinovaném provozu spotřebuje okolo 8 litrů benzínu na 100 km jízdy. K agresivnímu vzhledu přispívají osmnáctipalcové ráfky z pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 225/40 R18, které dají vašemu bleskovému startu dostatečný kontakt s vozovkou. Vůz byl vyšlechtěn místním střediskem Volkswagenu s použitím původních dílů Volkswagen, takže lokální zastoupení nabízejí na vůz plnou tříletou záruku. Do standardní výbavy patří třeba dvouzónová klimatizace Climatroinic, sportovní vyhřívaná sedadla s koženým čalouněním Vienna, palubní počítač Plus, ESP, kontrola tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, elektrické ovládání předních a zadních oken či tempomat. 

Zvenčí se vůz vyznačuje aerodynamickými doplňky, jež pochází rovněž z programu VW Performance. Dále na voze V50 najdeme bi-xenonové refletory, elektrické střešní okno, metalízu či pérování snížené o 15 mm.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI V50
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků