Volkswagen Golf GTI už na podzim

Na pařížském autosalonu se představí finální podoba Golfu GTI, nejvýkonnější verze páté generace vozu nižší střední třídy. Oproti sériové podobě se bude lišit podvozkem sníženým o 30 mm, podvozek dostane silnější stabilizátory a obuje se do 18" litých kol s pneumatikami 225/40. Červeně natřené třmeny brzd se budou zakusovat do zvětšených kotoučů, vpředu s průměrem 354 mm. Vzhled doplňuje upravená maska, nižší spoilery a zadní křídlo. Jiný je také interiér, najdete v něm sportovní sedačky, sportovní volant s tlustým věncem, hliníkové pedály a další drobné hliníkové doplňky.

Pod kapotou se ukrývá zcela nový přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 FSI, který má oproti atmosférické verzi výkon vyšší o 37 kW - turbo ze 110 dostalo 147 kW, tedy rovných 200 koní. Pravda, dvě stovky kobylek se dá z dvoulitru dostat i jinak než turbem, např. zvýšením otáček a protažením křivky točivého momentu (Honda Civic Type-R), nicméně turbo má výhodu ve vyšší pružnosti, tedy tahu motoru odspodu. Oproti dvoulitru v sériovém Golfu nespaluje 2.0T heterogenní směs paliva a vzduchu, ale homogenní. U tohoto motoru totiž není primárním požadavkem nízká spotřeba, kterou 2.0 FSI díky spalování chudší směsi má, ale maximální výkon.

Ten nabídne motor v 5 500 otáčkách, tedy poměrně brzo. Je zde vidět určitá analogie s motorem 1.8T 132 kW, který má maximální výkon rovněž v těchto otáčkách. Maximální točivý moment byl oproti tomuto motoru zvýšen na 286 Nm při 1 800 ot.; 1.8T má „jen“ 235 Nm, a sice od 1 950 ot. Výkon je v GTI přenášen samozřejmě na přední kola, a to pomocí manuálního šestikvaltu, který má i 2.0 FSI. Lze ale předpokládat delší převody, čímž vzroste maximálka, odhadem na 230-235 km/h (Octavia RS má 235 km/h). Dynamiku GTI zatím VW tají, pokud ale má Octavia RS s motorem 1.8T zrychlení na stovku za 7,9 s a Honda Civic Type-R za 6,6 s, lze odhadovat zrychlení někde okolo 7 s. Za příplatek bude dostupný i sekvenční převodovka DSG se dvěma spojkami a řazením pod volantem.

Sériová produkce je plánovaná na podzim, některé zdroje zmiňují už září, tedy současně s prezentací novinky na pařížském autosalonu. Cena by se mohla pohybovat okolo 800 tisíc, což není za auto s takovým výkonem mnoho, zvlášť když bude mít v základní výbavě vše vč. ESP. Časem by se podobně jako u čtvrté generace mohla objevit verze s šestiválcem 3.2 V6, který se už delší dobu nabízí v Audi A3 (quattro); s ním átrojka zrychluje na stovku za 6,5 s. Otázkou je, zda bude chtít VW konkurovat sesterskému modelu v rámci koncernu - Audi A3 by si mělo zachovat určitou dávku exkluzivity.

Tip: O Golfu GTI jsme psali již loni v souvislosti s uvedením konceptu na frankfurtském autosalonu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept GTI, který je velmi blízký sériové produkci

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků