Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Nejsilnější sériový Volkswagen Golf GTI je v Česku možné objednávat od konce prosince minulého roku. Prohlédněte si jej na nejnovějších fotkách z Portugalska.

Volkswagen Golf GTI TCR se poprvé ukázal už loni v květnu na tradičním setkání milovníků gétéíček u rakouského jezera Wörthersee a podle předpokladů kolem něj bylo opravdu rušno. Dokonce až tak, že pořídit hezkou fotku, na které by bylo vidět celé auto, byl téměř nadlidský úkol. Bylo to poprvé a zatím naposled, co jsem s ním setkal osobně, to se ale brzy změní.

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Jak možná víte, GTI TCR je už možné objednávat i na našem trhu. České zastoupení Volkswagenu spustilo prodej před koncem loňského roku, přičemž základní cena byla stanovena za 948.900 korun. Na rozdíl od „erka“ má poháněna pouze přední kola, pod kapotou však pracuje tentýž benzinový dvoulitr TSI kombinovaný s převodovkou DSG.

S výkonem 213 kW (290 koní) a točivým momentem 370 N.m je TCR výrazně silnější než speciální edice Clubsport, která se na českém trhu prodávala v roce 2016. Tedy alespoň, pokud se bavíme o výchozích hodnotách. Clubsport sice disponoval 195 kilowatty a 350 newtonmetry, díky funkci overboost však krátkodobě dokázal vydolovat stejných 290 koní jako GTI TCR a k tomu ještě 10 N.m navrch.

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

Rozdíl však hledejme v maximálních rychlostech. Zatímco Clubsport to uměl oficiálně rozjet maximálně na 250 km/h, pro TCR je dvěstěpadesátka pouze první meta. Stačí v konfigurátoru zvolit 19palcová kola, k nimž se vážou také tlumiče DCC a progresivní řízení, a můžete se rozloučit s omezovačem rychlosti. Vůz se pak dokáže rozjet až na 264 km/h, přičemž výše příplatku závisí také na tom, zda chcete devatenáctky obout na semi-slicky (78.400 Kč), nebo ne (57.700 Kč).

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

České zastoupení Volkswagenu nás v rámci spuštění objednávek informovalo, že se GTI TCR objeví také ve flotile novinářských vozů. Těšit se tak můžete na klasický redakční test! Než k němu ale dojde, můžete si projít velkou galerii, která vznikla při příležitosti prvního seznámení s vozem v Portugalsku. GTI TCR se na nich prohání na portugalských okreskách, ale také na okruhu Portimao, který podle mého názoru patří k těm vůbec nejkrásnějším v Evropě.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků