Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Nejsilnější sériový Volkswagen Golf GTI je v Česku možné objednávat od konce prosince minulého roku. Prohlédněte si jej na nejnovějších fotkách z Portugalska.

Volkswagen Golf GTI TCR se poprvé ukázal už loni v květnu na tradičním setkání milovníků gétéíček u rakouského jezera Wörthersee a podle předpokladů kolem něj bylo opravdu rušno. Dokonce až tak, že pořídit hezkou fotku, na které by bylo vidět celé auto, byl téměř nadlidský úkol. Bylo to poprvé a zatím naposled, co jsem s ním setkal osobně, to se ale brzy změní.

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Jak možná víte, GTI TCR je už možné objednávat i na našem trhu. České zastoupení Volkswagenu spustilo prodej před koncem loňského roku, přičemž základní cena byla stanovena za 948.900 korun. Na rozdíl od „erka“ má poháněna pouze přední kola, pod kapotou však pracuje tentýž benzinový dvoulitr TSI kombinovaný s převodovkou DSG.

S výkonem 213 kW (290 koní) a točivým momentem 370 N.m je TCR výrazně silnější než speciální edice Clubsport, která se na českém trhu prodávala v roce 2016. Tedy alespoň, pokud se bavíme o výchozích hodnotách. Clubsport sice disponoval 195 kilowatty a 350 newtonmetry, díky funkci overboost však krátkodobě dokázal vydolovat stejných 290 koní jako GTI TCR a k tomu ještě 10 N.m navrch.

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

Rozdíl však hledejme v maximálních rychlostech. Zatímco Clubsport to uměl oficiálně rozjet maximálně na 250 km/h, pro TCR je dvěstěpadesátka pouze první meta. Stačí v konfigurátoru zvolit 19palcová kola, k nimž se vážou také tlumiče DCC a progresivní řízení, a můžete se rozloučit s omezovačem rychlosti. Vůz se pak dokáže rozjet až na 264 km/h, přičemž výše příplatku závisí také na tom, zda chcete devatenáctky obout na semi-slicky (78.400 Kč), nebo ne (57.700 Kč).

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

České zastoupení Volkswagenu nás v rámci spuštění objednávek informovalo, že se GTI TCR objeví také ve flotile novinářských vozů. Těšit se tak můžete na klasický redakční test! Než k němu ale dojde, můžete si projít velkou galerii, která vznikla při příležitosti prvního seznámení s vozem v Portugalsku. GTI TCR se na nich prohání na portugalských okreskách, ale také na okruhu Portimao, který podle mého názoru patří k těm vůbec nejkrásnějším v Evropě.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků