Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Nejsilnější sériový Volkswagen Golf GTI je v Česku možné objednávat od konce prosince minulého roku. Prohlédněte si jej na nejnovějších fotkách z Portugalska.

Volkswagen Golf GTI TCR se poprvé ukázal už loni v květnu na tradičním setkání milovníků gétéíček u rakouského jezera Wörthersee a podle předpokladů kolem něj bylo opravdu rušno. Dokonce až tak, že pořídit hezkou fotku, na které by bylo vidět celé auto, byl téměř nadlidský úkol. Bylo to poprvé a zatím naposled, co jsem s ním setkal osobně, to se ale brzy změní.

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Jak možná víte, GTI TCR je už možné objednávat i na našem trhu. České zastoupení Volkswagenu spustilo prodej před koncem loňského roku, přičemž základní cena byla stanovena za 948.900 korun. Na rozdíl od „erka“ má poháněna pouze přední kola, pod kapotou však pracuje tentýž benzinový dvoulitr TSI kombinovaný s převodovkou DSG.

S výkonem 213 kW (290 koní) a točivým momentem 370 N.m je TCR výrazně silnější než speciální edice Clubsport, která se na českém trhu prodávala v roce 2016. Tedy alespoň, pokud se bavíme o výchozích hodnotách. Clubsport sice disponoval 195 kilowatty a 350 newtonmetry, díky funkci overboost však krátkodobě dokázal vydolovat stejných 290 koní jako GTI TCR a k tomu ještě 10 N.m navrch.

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

Rozdíl však hledejme v maximálních rychlostech. Zatímco Clubsport to uměl oficiálně rozjet maximálně na 250 km/h, pro TCR je dvěstěpadesátka pouze první meta. Stačí v konfigurátoru zvolit 19palcová kola, k nimž se vážou také tlumiče DCC a progresivní řízení, a můžete se rozloučit s omezovačem rychlosti. Vůz se pak dokáže rozjet až na 264 km/h, přičemž výše příplatku závisí také na tom, zda chcete devatenáctky obout na semi-slicky (78.400 Kč), nebo ne (57.700 Kč).

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

České zastoupení Volkswagenu nás v rámci spuštění objednávek informovalo, že se GTI TCR objeví také ve flotile novinářských vozů. Těšit se tak můžete na klasický redakční test! Než k němu ale dojde, můžete si projít velkou galerii, která vznikla při příležitosti prvního seznámení s vozem v Portugalsku. GTI TCR se na nich prohání na portugalských okreskách, ale také na okruhu Portimao, který podle mého názoru patří k těm vůbec nejkrásnějším v Evropě.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků