Nejrychlejší VW Golf GTI všech dob umí 264 km/h. Bude vás to ale něco stát

Nejsilnější sériový Volkswagen Golf GTI je v Česku možné objednávat od konce prosince minulého roku. Prohlédněte si jej na nejnovějších fotkách z Portugalska.

Volkswagen Golf GTI TCR se poprvé ukázal už loni v květnu na tradičním setkání milovníků gétéíček u rakouského jezera Wörthersee a podle předpokladů kolem něj bylo opravdu rušno. Dokonce až tak, že pořídit hezkou fotku, na které by bylo vidět celé auto, byl téměř nadlidský úkol. Bylo to poprvé a zatím naposled, co jsem s ním setkal osobně, to se ale brzy změní.

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Volkswagen Golf GTI TCR poprvé naživo. Takovou tlačenici jsem nezažil!

Jak možná víte, GTI TCR je už možné objednávat i na našem trhu. České zastoupení Volkswagenu spustilo prodej před koncem loňského roku, přičemž základní cena byla stanovena za 948.900 korun. Na rozdíl od „erka“ má poháněna pouze přední kola, pod kapotou však pracuje tentýž benzinový dvoulitr TSI kombinovaný s převodovkou DSG.

S výkonem 213 kW (290 koní) a točivým momentem 370 N.m je TCR výrazně silnější než speciální edice Clubsport, která se na českém trhu prodávala v roce 2016. Tedy alespoň, pokud se bavíme o výchozích hodnotách. Clubsport sice disponoval 195 kilowatty a 350 newtonmetry, díky funkci overboost však krátkodobě dokázal vydolovat stejných 290 koní jako GTI TCR a k tomu ještě 10 N.m navrch.

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

VW představuje vrcholný Golf GTI. Verze TCR posílá 290 koní na přední kola

Rozdíl však hledejme v maximálních rychlostech. Zatímco Clubsport to uměl oficiálně rozjet maximálně na 250 km/h, pro TCR je dvěstěpadesátka pouze první meta. Stačí v konfigurátoru zvolit 19palcová kola, k nimž se vážou také tlumiče DCC a progresivní řízení, a můžete se rozloučit s omezovačem rychlosti. Vůz se pak dokáže rozjet až na 264 km/h, přičemž výše příplatku závisí také na tom, zda chcete devatenáctky obout na semi-slicky (78.400 Kč), nebo ne (57.700 Kč).

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

České zastoupení Volkswagenu nás v rámci spuštění objednávek informovalo, že se GTI TCR objeví také ve flotile novinářských vozů. Těšit se tak můžete na klasický redakční test! Než k němu ale dojde, můžete si projít velkou galerii, která vznikla při příležitosti prvního seznámení s vozem v Portugalsku. GTI TCR se na nich prohání na portugalských okreskách, ale také na okruhu Portimao, který podle mého názoru patří k těm vůbec nejkrásnějším v Evropě.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků