Volkswagen Golf GTI: sportovní kabát pětce sluší

Volkswagen Golf, který si ve Frankfurtu odbývá světovou premiéru, dostal sportovního bratříčka. Zatím se jedná o koncept, definitivní podoba GTI bude představena až na pařížském autosalonu. Vystavená studie o novém GTI ale leccos napoví.
Volkswagen Golf GTI: sportovní kabát pětce sluší

Volkswagen dnes vytáhl další eso z rukávu. Vedle největší hvězdy stánku Volkswagenu a jedné z hlavních atrakcí celého autosalonu - Golfu páté generace stanula také jeho sportovní verze. Volkswagen Golf GTI vystoupil před novináře pouze coby koncept, leccos však napověděl o své finální podobě, kterou spatří svět na pařížském autosalonu. Retuše vzhledu nejsou nijak dramatické, přesto dávají vozu kýženou sportovnější tvář.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Slavnostní odhalení Golfu GTI ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sportovní úpravy nejsou nijak dramatické, plní ale svůj původní účel

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Benzínový čtyřválec FSI s výkonem 147kW/200 k

Verze GTI vychází z třídveřového hatchbacku. Sportovní ladění prozradí přepracovaná mřížka chladiče, upravený přední a zadní nárazník, prahové nástavce či 18palcová kola. Nikoho asi nepřekvapí, že GTI disponuje sníženou světlou výškou. Interiér je vyveden ve sportovní černé barvě, klasická sedadla vystřídala sedadla skořepinová s integrovanými opěrkami hlavy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je vyveden v černé kůži. -- Logo GTI nesmí chybět

Znak GTI se nastěhoval také na pozměněnou přístrojovou desku, k naleznutí je i na tříramenném volantu. To co má udělat z „normálního“ Golfu sportovce je hlavně motor. Z tohoto důvodu se pod kapotu nastěhuje blíže nespecifikovaný přeplňovaný benzínový čtyřválec FSI s výkonem 147 kW/200 k (nejspíše o objemu 2.0 l). V krátké tiskové zprávě zmiňuje Volkswagen také montáž sekvenční převodovky DSG a posílenou brzdovou soustavu.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků