Volkswagen Golf GTI: sportovní kabát pětce sluší

Volkswagen Golf, který si ve Frankfurtu odbývá světovou premiéru, dostal sportovního bratříčka. Zatím se jedná o koncept, definitivní podoba GTI bude představena až na pařížském autosalonu. Vystavená studie o novém GTI ale leccos napoví.
Volkswagen Golf GTI: sportovní kabát pětce sluší

Volkswagen dnes vytáhl další eso z rukávu. Vedle největší hvězdy stánku Volkswagenu a jedné z hlavních atrakcí celého autosalonu - Golfu páté generace stanula také jeho sportovní verze. Volkswagen Golf GTI vystoupil před novináře pouze coby koncept, leccos však napověděl o své finální podobě, kterou spatří svět na pařížském autosalonu. Retuše vzhledu nejsou nijak dramatické, přesto dávají vozu kýženou sportovnější tvář.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Slavnostní odhalení Golfu GTI ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sportovní úpravy nejsou nijak dramatické, plní ale svůj původní účel

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Benzínový čtyřválec FSI s výkonem 147kW/200 k

Verze GTI vychází z třídveřového hatchbacku. Sportovní ladění prozradí přepracovaná mřížka chladiče, upravený přední a zadní nárazník, prahové nástavce či 18palcová kola. Nikoho asi nepřekvapí, že GTI disponuje sníženou světlou výškou. Interiér je vyveden ve sportovní černé barvě, klasická sedadla vystřídala sedadla skořepinová s integrovanými opěrkami hlavy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je vyveden v černé kůži. -- Logo GTI nesmí chybět

Znak GTI se nastěhoval také na pozměněnou přístrojovou desku, k naleznutí je i na tříramenném volantu. To co má udělat z „normálního“ Golfu sportovce je hlavně motor. Z tohoto důvodu se pod kapotu nastěhuje blíže nespecifikovaný přeplňovaný benzínový čtyřválec FSI s výkonem 147 kW/200 k (nejspíše o objemu 2.0 l). V krátké tiskové zprávě zmiňuje Volkswagen také montáž sekvenční převodovky DSG a posílenou brzdovou soustavu.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků