Volkswagen Golf GTI: sportovní kabát pětce sluší

Volkswagen Golf, který si ve Frankfurtu odbývá světovou premiéru, dostal sportovního bratříčka. Zatím se jedná o koncept, definitivní podoba GTI bude představena až na pařížském autosalonu. Vystavená studie o novém GTI ale leccos napoví.
Volkswagen Golf GTI: sportovní kabát pětce sluší

Volkswagen dnes vytáhl další eso z rukávu. Vedle největší hvězdy stánku Volkswagenu a jedné z hlavních atrakcí celého autosalonu - Golfu páté generace stanula také jeho sportovní verze. Volkswagen Golf GTI vystoupil před novináře pouze coby koncept, leccos však napověděl o své finální podobě, kterou spatří svět na pařížském autosalonu. Retuše vzhledu nejsou nijak dramatické, přesto dávají vozu kýženou sportovnější tvář.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Slavnostní odhalení Golfu GTI ve Frankfurtu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sportovní úpravy nejsou nijak dramatické, plní ale svůj původní účel

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Benzínový čtyřválec FSI s výkonem 147kW/200 k

Verze GTI vychází z třídveřového hatchbacku. Sportovní ladění prozradí přepracovaná mřížka chladiče, upravený přední a zadní nárazník, prahové nástavce či 18palcová kola. Nikoho asi nepřekvapí, že GTI disponuje sníženou světlou výškou. Interiér je vyveden ve sportovní černé barvě, klasická sedadla vystřídala sedadla skořepinová s integrovanými opěrkami hlavy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je vyveden v černé kůži. -- Logo GTI nesmí chybět

Znak GTI se nastěhoval také na pozměněnou přístrojovou desku, k naleznutí je i na tříramenném volantu. To co má udělat z „normálního“ Golfu sportovce je hlavně motor. Z tohoto důvodu se pod kapotu nastěhuje blíže nespecifikovaný přeplňovaný benzínový čtyřválec FSI s výkonem 147 kW/200 k (nejspíše o objemu 2.0 l). V krátké tiskové zprávě zmiňuje Volkswagen také montáž sekvenční převodovky DSG a posílenou brzdovou soustavu.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků