Volkswagen Golf GTI Pirelli: ďalší recept na GTI

Pred pár dňami sme tu mali GTI W12, teraz zase GTI v edícii Pirelli. Ten sa ale na rozdiel od neho dočká aj sériovej výroby.

O koncepte GTI s dvanásťvalcom za prednými sedadlami a výkonom 650 koní ste si mohli prečítať tu. Volkswagen ale predstavil ďalšiu špeciálnu verziu modelu GTI, ktorú pripravil spolu s Pirelli. Tá sa dostane do výroby v septembri, v akom množstve bude vyrobená zatiaľ povedať nevieme.

Pod kapotou GTI Pirelli nájdeme agregát 2,0 TFSI s výkonom naladeným (rovnako ako v GTI Edition 30) na 169 kW (230 koní) pri 5500 ot./min. a točivý moment 300 Nm je k dispozícii v širokom pásme 2200-5200 ot./min. S ním zrýchli GTI na stovku za 6,8 sekundy (s DSG za 6,6 s) a dosiahne maximálnu rýchlosť 245 km/h.

A čo je iné? GTI Pirelli edition pochopiteľne obúva najnovšiu generáciu pneumatík P-Zero v rozmere 225/40 R18, ktoré sú obuté na špeciálnych diskoch s titanovým efektom dodaných tiež od Pirelli. Logo firmy nájdete aj na niektorých prvkoch v interiéri a špeciálne sedačky v kombinácii látky a kože majú design podobný dezénu pneumatík. Kompletne nový povrch antracitovej farby má aj stredový panel.

Pre GTI Pirelli u Volkswagenu pripravili špeciálnu žltú farbu Sunflower, ktorú môžete vidieť aj na priložených fotografiách. Okrem nej budú môcť zákazníci voliť farbu modrú, čiernu a striebornú. Hothatch bude možné objednať v dvoj i štvordverovom prevedení.

V edícii Pirelli rovnako nájdete vyhrievané predné sedadlá, koženú lakťovú opierku vzadu alebo obšitie sedadiel, volantu, radiacej páky a ručnej brzdy žltou niťou. Škoda len, že zatiaľ nepoznáme cenu tohoto GTI. Tá zrejme nebude príliš vzdialená od Edition 30. Môže ale prilákať zákazníkov, ktorí túžia vlastniť GTI v žltej farbe…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI Pirelli edition

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků