Volkswagen Golf GTI od ABT: až 300 koní!

U ABT to zřejmě jednoho večera trochu přehnali s pivem a pustili se do úprav Golfu GTI. Výsledky jsou vskutku pozoruhodné.

Jistě, design je věci osobního vkusu a společnost ABT patří k renomovaným firmám, jež si zakládají na kvalitě své práce. Na druhou stranu jejich ztvárnění šesté generace Golfu GTI působí na první pohled trochu jako kanadský žertík. Zatímco inženýří ve Wolfsburgu použili pro nový Golf GTI specifických a decentních červených doplňků (najdeme je především na stehování volantu, řadicí páky nebo látkových sedadel), u ABT při své modifikaci vůz rudými prvky doslova zasypali. Ale nyní k věci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní Golf GTI šesté generace má pod svojí přední kapotou napříč umístěný dvoulitrový čtyřválec sofistikované konstrukce, který díky přeplňování a přímému vstřikování benzínu dává nejvyšší výkon 210 koní. A u ABT pro Golf GTI připravili hned dvě sady určené pro zvýšení výkonu.

Méně nároční zákazníci sáhnou po slabší úpravě, jejímž výsledkem je hodnota 260 koní, jíž bylo dosaženo přeprogramováním řídicí jednotky a použitím modifikovaného výfukového traktu. Druhá sada navíc disponuje novým přeplňováním, které z motoru dostane rovných 300 koní. Tato výkonnější varianta zrychlí z 0 na 100 km/h pod 6,0 s, zatímco wolfsburgský originál k tomu potřebuje 7,2 s. Pro přiměřené zlepšení výkonu byl upraven i podvozek vozu, jenž dostal tužší pružiny, výkonné brzdy a osmnácti, nebo devatenáctipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německý ladič se podepsal i na kabátě vozu a připravil pro něj sadu stylistických doplňků. Nový přední nárazník nese takřka svisle orientovaná denní světla LED, upravenou masku chladiče, prahové spoilery a zadní nárazník s náznakem difuzoru, po jehož stranách se opakuje svislý motiv předních denních světel, tentokrát v podobě dvou párů koncovek výfuku. Jasně červené plochy najdeme třeba na ráfcích a pod předním a bočními spoilery, ještě více rudé vidíme pak na palubě. Zde se červené prvky vyskytují nejen na příčkách volantu, ale také na rámečcích okolo hlavních budíků a dekorů palubní desky a dveří či na koberečcích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI ABT
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků