Volkswagen Golf GTI od ABT: až 300 koní!

U ABT to zřejmě jednoho večera trochu přehnali s pivem a pustili se do úprav Golfu GTI. Výsledky jsou vskutku pozoruhodné.

Jistě, design je věci osobního vkusu a společnost ABT patří k renomovaným firmám, jež si zakládají na kvalitě své práce. Na druhou stranu jejich ztvárnění šesté generace Golfu GTI působí na první pohled trochu jako kanadský žertík. Zatímco inženýří ve Wolfsburgu použili pro nový Golf GTI specifických a decentních červených doplňků (najdeme je především na stehování volantu, řadicí páky nebo látkových sedadel), u ABT při své modifikaci vůz rudými prvky doslova zasypali. Ale nyní k věci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní Golf GTI šesté generace má pod svojí přední kapotou napříč umístěný dvoulitrový čtyřválec sofistikované konstrukce, který díky přeplňování a přímému vstřikování benzínu dává nejvyšší výkon 210 koní. A u ABT pro Golf GTI připravili hned dvě sady určené pro zvýšení výkonu.

Méně nároční zákazníci sáhnou po slabší úpravě, jejímž výsledkem je hodnota 260 koní, jíž bylo dosaženo přeprogramováním řídicí jednotky a použitím modifikovaného výfukového traktu. Druhá sada navíc disponuje novým přeplňováním, které z motoru dostane rovných 300 koní. Tato výkonnější varianta zrychlí z 0 na 100 km/h pod 6,0 s, zatímco wolfsburgský originál k tomu potřebuje 7,2 s. Pro přiměřené zlepšení výkonu byl upraven i podvozek vozu, jenž dostal tužší pružiny, výkonné brzdy a osmnácti, nebo devatenáctipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německý ladič se podepsal i na kabátě vozu a připravil pro něj sadu stylistických doplňků. Nový přední nárazník nese takřka svisle orientovaná denní světla LED, upravenou masku chladiče, prahové spoilery a zadní nárazník s náznakem difuzoru, po jehož stranách se opakuje svislý motiv předních denních světel, tentokrát v podobě dvou párů koncovek výfuku. Jasně červené plochy najdeme třeba na ráfcích a pod předním a bočními spoilery, ještě více rudé vidíme pak na palubě. Zde se červené prvky vyskytují nejen na příčkách volantu, ale také na rámečcích okolo hlavních budíků a dekorů palubní desky a dveří či na koberečcích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI ABT

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků