Volkswagen Golf GTI od ABT: až 300 koní!

U ABT to zřejmě jednoho večera trochu přehnali s pivem a pustili se do úprav Golfu GTI. Výsledky jsou vskutku pozoruhodné.

Jistě, design je věci osobního vkusu a společnost ABT patří k renomovaným firmám, jež si zakládají na kvalitě své práce. Na druhou stranu jejich ztvárnění šesté generace Golfu GTI působí na první pohled trochu jako kanadský žertík. Zatímco inženýří ve Wolfsburgu použili pro nový Golf GTI specifických a decentních červených doplňků (najdeme je především na stehování volantu, řadicí páky nebo látkových sedadel), u ABT při své modifikaci vůz rudými prvky doslova zasypali. Ale nyní k věci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní Golf GTI šesté generace má pod svojí přední kapotou napříč umístěný dvoulitrový čtyřválec sofistikované konstrukce, který díky přeplňování a přímému vstřikování benzínu dává nejvyšší výkon 210 koní. A u ABT pro Golf GTI připravili hned dvě sady určené pro zvýšení výkonu.

Méně nároční zákazníci sáhnou po slabší úpravě, jejímž výsledkem je hodnota 260 koní, jíž bylo dosaženo přeprogramováním řídicí jednotky a použitím modifikovaného výfukového traktu. Druhá sada navíc disponuje novým přeplňováním, které z motoru dostane rovných 300 koní. Tato výkonnější varianta zrychlí z 0 na 100 km/h pod 6,0 s, zatímco wolfsburgský originál k tomu potřebuje 7,2 s. Pro přiměřené zlepšení výkonu byl upraven i podvozek vozu, jenž dostal tužší pružiny, výkonné brzdy a osmnácti, nebo devatenáctipalcové ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německý ladič se podepsal i na kabátě vozu a připravil pro něj sadu stylistických doplňků. Nový přední nárazník nese takřka svisle orientovaná denní světla LED, upravenou masku chladiče, prahové spoilery a zadní nárazník s náznakem difuzoru, po jehož stranách se opakuje svislý motiv předních denních světel, tentokrát v podobě dvou párů koncovek výfuku. Jasně červené plochy najdeme třeba na ráfcích a pod předním a bočními spoilery, ještě více rudé vidíme pak na palubě. Zde se červené prvky vyskytují nejen na příčkách volantu, ale také na rámečcích okolo hlavních budíků a dekorů palubní desky a dveří či na koberečcích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf GTI ABT
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků