Volkswagen Golf GTI je zde, zatím mu říkají „studie“ (aktualizováno)

Automobilka Volkswagen si pro letošní pařížský autosalon připravila také premiéru konceptu, jenž naznačuje podobu budoucí generace tradičního sportovně laděného provedení modelu Golf GTI.

První snímky, které nyní máte před sebou, spatřily světlo světa pouze několik hodin před na dnešek plánovanou oficiální premiérou. Stejně jako v případě stávající generace modelu Volkswagen Golf GTI, také studie té budoucí má být velmi blízko sériovému provedení, což naznačuje již první pohled na tyto obrázky.

Sériové provedení studie Golf GTI bude podel všeho vypadat prakticky stejně

To znamená, že produkční provedení novinky, jež vychází z modelu Volkswagen Golf VII, se od tohoto konceptu bude lišit snad jen v detailech, přičemž se zahájením prodejů v Evropě se počítá již na jaře příštího roku. Na první pohled si všimneme typického vzoru masek chladiče mezi světly i v nárazníku s rudými linkami, pětipaprskových litých ráfků či dvojice ozdobných koncovek výfuků.

Fotogalerie: Volkswagen Golf VII na oficiálních fotkách (aktualizováno)

Fotogalerie: Volkswagen Golf VII na oficiálních fotkách (aktualizováno)

Za zmínku stojí také přepracovaný přední nárazník s černými dekorativními lištami nebo decentní spoiler nad zadním oknem. A tradicionalismus pokračuje také v interiéru vozu, jenž se vyznačuje sportovními sedadly se středy sedáků a opěráků čalouněnými látkou s tartanovým vzorem, leskle černými obklady palubní desky a dveří a rudým obšitím kožených potahů volantu a manžety voliče automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér ctí tradice

Technické specifikace zatím zveřejněny nebyly, nicméně žádné převratné překvapení nás zřejmě nečeká. Proslýchá se, že Golf GTI VII bude poháněn zážehovým přeplňovaným čtyřválcem TSI s objemem 2,0 l, výkonem 220 koní (162 kW) a točivým momentem 350 Nm. Jen pro zajímavost: Ford Sierra Cosworth před více než dvaceti lety dosahoval ze stejného objemu stejného výkonu, ovšem točivého momentu o 60 Nm nižšího.

Nový Volkswagen Golf zná svou cenu. Začíná na 339 900 Kč

Nový Volkswagen Golf zná svou cenu. Začíná na 339 900 Kč

Točivý moment bude standardně přenášen na kola přední nápravy skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, za příplatek pak přes automatickou skříň DSG. Spekuluje se o nejvyšší rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s, ovšem na detaily si produkčního provedení si zřejmě ještě nějakou dobu počkáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf GTI Concept na dalších živých snímcích z Paříže
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků