Volkswagen Golf GTI je zde, zatím mu říkají „studie“ (aktualizováno)

Automobilka Volkswagen si pro letošní pařížský autosalon připravila také premiéru konceptu, jenž naznačuje podobu budoucí generace tradičního sportovně laděného provedení modelu Golf GTI.

První snímky, které nyní máte před sebou, spatřily světlo světa pouze několik hodin před na dnešek plánovanou oficiální premiérou. Stejně jako v případě stávající generace modelu Volkswagen Golf GTI, také studie té budoucí má být velmi blízko sériovému provedení, což naznačuje již první pohled na tyto obrázky.

Sériové provedení studie Golf GTI bude podel všeho vypadat prakticky stejně

To znamená, že produkční provedení novinky, jež vychází z modelu Volkswagen Golf VII, se od tohoto konceptu bude lišit snad jen v detailech, přičemž se zahájením prodejů v Evropě se počítá již na jaře příštího roku. Na první pohled si všimneme typického vzoru masek chladiče mezi světly i v nárazníku s rudými linkami, pětipaprskových litých ráfků či dvojice ozdobných koncovek výfuků.

Fotogalerie: Volkswagen Golf VII na oficiálních fotkách (aktualizováno)

Fotogalerie: Volkswagen Golf VII na oficiálních fotkách (aktualizováno)

Za zmínku stojí také přepracovaný přední nárazník s černými dekorativními lištami nebo decentní spoiler nad zadním oknem. A tradicionalismus pokračuje také v interiéru vozu, jenž se vyznačuje sportovními sedadly se středy sedáků a opěráků čalouněnými látkou s tartanovým vzorem, leskle černými obklady palubní desky a dveří a rudým obšitím kožených potahů volantu a manžety voliče automatické převodovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér ctí tradice

Technické specifikace zatím zveřejněny nebyly, nicméně žádné převratné překvapení nás zřejmě nečeká. Proslýchá se, že Golf GTI VII bude poháněn zážehovým přeplňovaným čtyřválcem TSI s objemem 2,0 l, výkonem 220 koní (162 kW) a točivým momentem 350 Nm. Jen pro zajímavost: Ford Sierra Cosworth před více než dvaceti lety dosahoval ze stejného objemu stejného výkonu, ovšem točivého momentu o 60 Nm nižšího.

Nový Volkswagen Golf zná svou cenu. Začíná na 339 900 Kč

Nový Volkswagen Golf zná svou cenu. Začíná na 339 900 Kč

Točivý moment bude standardně přenášen na kola přední nápravy skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, za příplatek pak přes automatickou skříň DSG. Spekuluje se o nejvyšší rychlosti 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s, ovšem na detaily si produkčního provedení si zřejmě ještě nějakou dobu počkáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Golf GTI Concept na dalších živých snímcích z Paříže

bazar

VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 161 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků