Volkswagen Golf GTI dostane desetistupňový automat DSG

Volkswagen Golf GTI dostane desetistupňový automat DSG

Populární Golf bude první model, který dostane chystanou desetistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG. Ta nahradí ve výkonnějších modelech v současnosti používanou šestistupňovou s tzv. mokrými spojkami. Sedmistupňová DSG se suchými spojkami projde dalším vývojem a bude pokračovat u slabších motorizací.

Nová desetistupňová převodovka, kterou Volkswagen naznačil při představení svého nového nejsilnějšího motoru 2.0 TDI, zvládne točivý moment až 550 Nm, takže se její aplikace v rámci koncernu zřejmě neomezí pouze na Golf. Klidně by se mohla podívat i do šestiválcových modelů Audi.

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Zajímavé je, že nová převodovka je stejně velká jako současná sedmistupňová. Prvními takto vybavenými modely mají být Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opět se u nich očekává nasazení přeplňovaných dvoulitrů se zase o trochu větším výkonem i točivým momentem. Možná bude i Golf GTD R s dvakrát přeplňovaným turbodieselem z nového Passatu.

Z novinek, které Volkswagen v Golfu použije, jich bylo plno představeno v novém Passatu. Očekávejte větší konektivitu a rozšířené bezpečnostní systémy. Majitel si bude moci auto spravovat online z domova včetně plánování tras, nastavování oblíbených funkcí (teploty klimatizace, rádia a podobně), všechna data se budou ukládat do klíčku nebo se budou streamovat přes telefon. Zajímavostí je pak použití materiálů v interiéru s výrazně menší absorbcí tepla ze slunečního záření.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Co se ekologických modelů a hybridů týče, bude samostatný hybridní model a také plně elektrický Golf. Ze spalovacích motorů bude samozřejmě i verze na CNG a stávající motory TDI a TSI dostanou novou funkci automatického vypínání při sundání nohy z pedálu plynu. Sníží se tak odpor a auto dojede setrvačností dál. Pohon všech důležitých funkcí bude obstarávat výkonnější akumulátor.

Nový Volkswagen Golf osmé generace by se měl představit v roce 2017. Vyjede opět na modulární platformě MQB a očekává se použití lehčích a pevnějších materiálů.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky