Volkswagen Golf GTI dostane desetistupňový automat DSG

Volkswagen Golf GTI dostane desetistupňový automat DSG

Populární Golf bude první model, který dostane chystanou desetistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG. Ta nahradí ve výkonnějších modelech v současnosti používanou šestistupňovou s tzv. mokrými spojkami. Sedmistupňová DSG se suchými spojkami projde dalším vývojem a bude pokračovat u slabších motorizací.

Nová desetistupňová převodovka, kterou Volkswagen naznačil při představení svého nového nejsilnějšího motoru 2.0 TDI, zvládne točivý moment až 550 Nm, takže se její aplikace v rámci koncernu zřejmě neomezí pouze na Golf. Klidně by se mohla podívat i do šestiválcových modelů Audi.

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Zajímavé je, že nová převodovka je stejně velká jako současná sedmistupňová. Prvními takto vybavenými modely mají být Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opět se u nich očekává nasazení přeplňovaných dvoulitrů se zase o trochu větším výkonem i točivým momentem. Možná bude i Golf GTD R s dvakrát přeplňovaným turbodieselem z nového Passatu.

Z novinek, které Volkswagen v Golfu použije, jich bylo plno představeno v novém Passatu. Očekávejte větší konektivitu a rozšířené bezpečnostní systémy. Majitel si bude moci auto spravovat online z domova včetně plánování tras, nastavování oblíbených funkcí (teploty klimatizace, rádia a podobně), všechna data se budou ukládat do klíčku nebo se budou streamovat přes telefon. Zajímavostí je pak použití materiálů v interiéru s výrazně menší absorbcí tepla ze slunečního záření.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Co se ekologických modelů a hybridů týče, bude samostatný hybridní model a také plně elektrický Golf. Ze spalovacích motorů bude samozřejmě i verze na CNG a stávající motory TDI a TSI dostanou novou funkci automatického vypínání při sundání nohy z pedálu plynu. Sníží se tak odpor a auto dojede setrvačností dál. Pohon všech důležitých funkcí bude obstarávat výkonnější akumulátor.

Nový Volkswagen Golf osmé generace by se měl představit v roce 2017. Vyjede opět na modulární platformě MQB a očekává se použití lehčích a pevnějších materiálů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků