Volkswagen Golf GTI dostane desetistupňový automat DSG

Volkswagen Golf GTI dostane desetistupňový automat DSG

Populární Golf bude první model, který dostane chystanou desetistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG. Ta nahradí ve výkonnějších modelech v současnosti používanou šestistupňovou s tzv. mokrými spojkami. Sedmistupňová DSG se suchými spojkami projde dalším vývojem a bude pokračovat u slabších motorizací.

Nová desetistupňová převodovka, kterou Volkswagen naznačil při představení svého nového nejsilnějšího motoru 2.0 TDI, zvládne točivý moment až 550 Nm, takže se její aplikace v rámci koncernu zřejmě neomezí pouze na Golf. Klidně by se mohla podívat i do šestiválcových modelů Audi.

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Zajímavé je, že nová převodovka je stejně velká jako současná sedmistupňová. Prvními takto vybavenými modely mají být Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opět se u nich očekává nasazení přeplňovaných dvoulitrů se zase o trochu větším výkonem i točivým momentem. Možná bude i Golf GTD R s dvakrát přeplňovaným turbodieselem z nového Passatu.

Z novinek, které Volkswagen v Golfu použije, jich bylo plno představeno v novém Passatu. Očekávejte větší konektivitu a rozšířené bezpečnostní systémy. Majitel si bude moci auto spravovat online z domova včetně plánování tras, nastavování oblíbených funkcí (teploty klimatizace, rádia a podobně), všechna data se budou ukládat do klíčku nebo se budou streamovat přes telefon. Zajímavostí je pak použití materiálů v interiéru s výrazně menší absorbcí tepla ze slunečního záření.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Co se ekologických modelů a hybridů týče, bude samostatný hybridní model a také plně elektrický Golf. Ze spalovacích motorů bude samozřejmě i verze na CNG a stávající motory TDI a TSI dostanou novou funkci automatického vypínání při sundání nohy z pedálu plynu. Sníží se tak odpor a auto dojede setrvačností dál. Pohon všech důležitých funkcí bude obstarávat výkonnější akumulátor.

Nový Volkswagen Golf osmé generace by se měl představit v roce 2017. Vyjede opět na modulární platformě MQB a očekává se použití lehčích a pevnějších materiálů.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky