Volkswagen Golf GTI dostane desetistupňový automat DSG

Volkswagen Golf GTI dostane desetistupňový automat DSG

Populární Golf bude první model, který dostane chystanou desetistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG. Ta nahradí ve výkonnějších modelech v současnosti používanou šestistupňovou s tzv. mokrými spojkami. Sedmistupňová DSG se suchými spojkami projde dalším vývojem a bude pokračovat u slabších motorizací.

Nová desetistupňová převodovka, kterou Volkswagen naznačil při představení svého nového nejsilnějšího motoru 2.0 TDI, zvládne točivý moment až 550 Nm, takže se její aplikace v rámci koncernu zřejmě neomezí pouze na Golf. Klidně by se mohla podívat i do šestiválcových modelů Audi.

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Nový Volkswagen Golf v roce 2017: Tříválce a inspirace v XL1

Zajímavé je, že nová převodovka je stejně velká jako současná sedmistupňová. Prvními takto vybavenými modely mají být Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opět se u nich očekává nasazení přeplňovaných dvoulitrů se zase o trochu větším výkonem i točivým momentem. Možná bude i Golf GTD R s dvakrát přeplňovaným turbodieselem z nového Passatu.

Z novinek, které Volkswagen v Golfu použije, jich bylo plno představeno v novém Passatu. Očekávejte větší konektivitu a rozšířené bezpečnostní systémy. Majitel si bude moci auto spravovat online z domova včetně plánování tras, nastavování oblíbených funkcí (teploty klimatizace, rádia a podobně), všechna data se budou ukládat do klíčku nebo se budou streamovat přes telefon. Zajímavostí je pak použití materiálů v interiéru s výrazně menší absorbcí tepla ze slunečního záření.

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Co se ekologických modelů a hybridů týče, bude samostatný hybridní model a také plně elektrický Golf. Ze spalovacích motorů bude samozřejmě i verze na CNG a stávající motory TDI a TSI dostanou novou funkci automatického vypínání při sundání nohy z pedálu plynu. Sníží se tak odpor a auto dojede setrvačností dál. Pohon všech důležitých funkcí bude obstarávat výkonnější akumulátor.

Nový Volkswagen Golf osmé generace by se měl představit v roce 2017. Vyjede opět na modulární platformě MQB a očekává se použití lehčích a pevnějších materiálů.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků