Volkswagen Golf GTI: ceny a výbavy v Česku

Ostrý Golf GTI, který skrývá pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI, se začal prodávat na českém trhu. Kromě manuálního šestikvaltu nechybí DSG a druhá sada dveří. Jakou má GTI základní a příplatkovou výbavu a kolik bude stát? (ceník + fotogalerie)
Volkswagen Golf GTI: ceny a výbavy v Česku
Seznam kapitol
  1. Představení, motor, cena, fotogalerie
  2. Standardní a příplatková výbava

Historie Golfu GTI sahá až do roku 1976. První Golf GTI měl výkon jen 81 kW a mělo se jich vyrobit pouze pět tisíc kusů. Díky nepředpokládanému zájmu jich ale dodnes sjelo z linky přes 1,5 milionu. Nyní přichází GTI v páté generaci s motorem 2.0T FSI. Ten má oproti standardnímu Golfu novou přední maskou, zadní difuzor, jiné koncovky výfuku a další optické změny, silnější stabilizátory, snížený podvozek a tužší tlumiče. Už v základu se pyšní 17" koly z lehkých slitin a docela dobrou výbavou.

Pod kapotou tepe nový čtyřválcový dvoulitr s přímým vstřikem paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Jeho maximální výkon dosáhl na rovných 200 k (147 kW) je dostupný mezi pěti a šesti tisíci otáčkami, maxima točivého momentu 280 Nm dosahuje už v 1 800 ot, přičemž plochá křivka začne klesat až v pěti tisících. Motor dosahuje vysokého kompresního poměru, má lepší odezvu na plyn než starší 1.8T a přitom má stejnou spotřebu - osm litrů na sto km. V podstatě nutností je ale benzín s oktanovým číslem 98; to ale bylo předepsané palivo i pro 1.8T 132 kW a výš.

Klepněte pro větší obrázek Graf výkonu a a točivého momentu v závislosti na otáčkách

Motor je standardně kombinován s šestistupňovým manuálem, můžete si ale pořídit také sekvenční dvouspojkovou převodovku DSG; poháněna je pouze přední náprava. Na stovku zrychlí GTI s manuálem za 7,2 s, s DSG pak za 6,9 s. Maximálka činí 235 km/h (233 km/h), na pětku se vůz rozjede z 60 na 100 km/h za 7,5 s. Motor plní emisní normu Euro 4. O motoru jsme se velmi podrobně psali už dříve, kdo má zájem o další technické podrobnosti, nechť „nalistuje“ patřičnou stránku

Technické parametry Golfu GTI

Rozměry

  • Rozměry: 4 204 x 1 759 x 1 485 mm
  • Rozvor: 2 578 mm
  • Průměr otáčení: 10,9 m
  • Objem palivové nádrže: 55 l

Zavazadlový prostor

  • Délka, sedadlo postavené/sklopené: 828/1581 mm
  • Maximální šířka: 1 044 mm
  • Šířka mezi podběhy kol: 1 006 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 350/1 305 l (dojezdové rezervní kolo)

Motor

  • Druh motoru čtyřválcový benzinový
  • Max. výkon: 147 kW při 5 100 ot.
  • Max. točivý moment: 280 Nm v 1 800-5 000 ot.
  • Maximální rychlost s manuální převodovkou: 235 (233) km/h
  • Zrychlení z 0–100 km/h: 7,2 (6,9) s
  • Spotřeba paliva: 11,1/6,3/8,1 (10,8/6,3/8) l/100 km 
  • Emisní třída, emise CO2 – kombinovaný provoz: 194 g/km (192 g/km)

Poznámka: V závorkách jsou uvedeny hodnoty pro převodovku DSG.

Na českém trhu stojí základní verze Golfu GTI s manuální převodovkou a v třídveřovém provedení 761 100 Kč, s převodovkou DSG pak 821 400 Kč. V základní výbavě najdete např. 17" litá kola, klimatizaci Climatic, ABS+EDS+ASR+ESP, šest airbagů, dálkové ovládání centrálního zamykání, dešťový senzor, el. ovládání bočních oken a vnějších zrcátek s vyhříváním, palubní počítač, posilovač řízení, přední mlhovky. Kompletní přehled standardní a příplatkové najdete ve druhé kapitole.

Konkurencí pro Golf GTI může být např. nedávno uvedený Opel Astra 2.0 Turbo se stejným výkonem, točivým momentem 262 Nm a stovkou za 8,2 s (710 900 Kč) či Honda Civic Type-R s atmosférickým dvoulitrem rovněž se stejným max. výkonem, ovšem s točivým momentem jen 196 Nm. Oproti oběma předchozím motorům dosahuje CTR max. výkonu ve vysokých otáčkách a je tedy lepší pro vyznavače klasické sportovní jízdy. Stovku má CTR za 6,6 s a stojí nejméně, jen 699 tisíc. Na druhou stranu má horší výbavu, oproti Golfu chybí stabilizace podvozku, boční a hlavové airbagy či klimatizace.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení, motor, cena, fotogalerie
  2. Standardní a příplatková výbava
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků