Volkswagen Golf GTI: ceny a výbavy v Česku

Ostrý Golf GTI, který skrývá pod kapotou přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI, se začal prodávat na českém trhu. Kromě manuálního šestikvaltu nechybí DSG a druhá sada dveří. Jakou má GTI základní a příplatkovou výbavu a kolik bude stát? (ceník + fotogalerie)
Volkswagen Golf GTI: ceny a výbavy v Česku
Seznam kapitol
  1. Představení, motor, cena, fotogalerie
  2. Standardní a příplatková výbava

Historie Golfu GTI sahá až do roku 1976. První Golf GTI měl výkon jen 81 kW a mělo se jich vyrobit pouze pět tisíc kusů. Díky nepředpokládanému zájmu jich ale dodnes sjelo z linky přes 1,5 milionu. Nyní přichází GTI v páté generaci s motorem 2.0T FSI. Ten má oproti standardnímu Golfu novou přední maskou, zadní difuzor, jiné koncovky výfuku a další optické změny, silnější stabilizátory, snížený podvozek a tužší tlumiče. Už v základu se pyšní 17" koly z lehkých slitin a docela dobrou výbavou.

Pod kapotou tepe nový čtyřválcový dvoulitr s přímým vstřikem paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Jeho maximální výkon dosáhl na rovných 200 k (147 kW) je dostupný mezi pěti a šesti tisíci otáčkami, maxima točivého momentu 280 Nm dosahuje už v 1 800 ot, přičemž plochá křivka začne klesat až v pěti tisících. Motor dosahuje vysokého kompresního poměru, má lepší odezvu na plyn než starší 1.8T a přitom má stejnou spotřebu - osm litrů na sto km. V podstatě nutností je ale benzín s oktanovým číslem 98; to ale bylo předepsané palivo i pro 1.8T 132 kW a výš.

Klepněte pro větší obrázek Graf výkonu a a točivého momentu v závislosti na otáčkách

Motor je standardně kombinován s šestistupňovým manuálem, můžete si ale pořídit také sekvenční dvouspojkovou převodovku DSG; poháněna je pouze přední náprava. Na stovku zrychlí GTI s manuálem za 7,2 s, s DSG pak za 6,9 s. Maximálka činí 235 km/h (233 km/h), na pětku se vůz rozjede z 60 na 100 km/h za 7,5 s. Motor plní emisní normu Euro 4. O motoru jsme se velmi podrobně psali už dříve, kdo má zájem o další technické podrobnosti, nechť „nalistuje“ patřičnou stránku

Technické parametry Golfu GTI

Rozměry

  • Rozměry: 4 204 x 1 759 x 1 485 mm
  • Rozvor: 2 578 mm
  • Průměr otáčení: 10,9 m
  • Objem palivové nádrže: 55 l

Zavazadlový prostor

  • Délka, sedadlo postavené/sklopené: 828/1581 mm
  • Maximální šířka: 1 044 mm
  • Šířka mezi podběhy kol: 1 006 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 350/1 305 l (dojezdové rezervní kolo)

Motor

  • Druh motoru čtyřválcový benzinový
  • Max. výkon: 147 kW při 5 100 ot.
  • Max. točivý moment: 280 Nm v 1 800-5 000 ot.
  • Maximální rychlost s manuální převodovkou: 235 (233) km/h
  • Zrychlení z 0–100 km/h: 7,2 (6,9) s
  • Spotřeba paliva: 11,1/6,3/8,1 (10,8/6,3/8) l/100 km 
  • Emisní třída, emise CO2 – kombinovaný provoz: 194 g/km (192 g/km)

Poznámka: V závorkách jsou uvedeny hodnoty pro převodovku DSG.

Na českém trhu stojí základní verze Golfu GTI s manuální převodovkou a v třídveřovém provedení 761 100 Kč, s převodovkou DSG pak 821 400 Kč. V základní výbavě najdete např. 17" litá kola, klimatizaci Climatic, ABS+EDS+ASR+ESP, šest airbagů, dálkové ovládání centrálního zamykání, dešťový senzor, el. ovládání bočních oken a vnějších zrcátek s vyhříváním, palubní počítač, posilovač řízení, přední mlhovky. Kompletní přehled standardní a příplatkové najdete ve druhé kapitole.

Konkurencí pro Golf GTI může být např. nedávno uvedený Opel Astra 2.0 Turbo se stejným výkonem, točivým momentem 262 Nm a stovkou za 8,2 s (710 900 Kč) či Honda Civic Type-R s atmosférickým dvoulitrem rovněž se stejným max. výkonem, ovšem s točivým momentem jen 196 Nm. Oproti oběma předchozím motorům dosahuje CTR max. výkonu ve vysokých otáčkách a je tedy lepší pro vyznavače klasické sportovní jízdy. Stovku má CTR za 6,6 s a stojí nejméně, jen 699 tisíc. Na druhou stranu má horší výbavu, oproti Golfu chybí stabilizace podvozku, boční a hlavové airbagy či klimatizace.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení, motor, cena, fotogalerie
  2. Standardní a příplatková výbava
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků