Volkswagen Golf GTI Cabriolet: ostré „kábro“ přijíždí

Značka Volkswagen v Ženevě představí sériové provedení svého modelu Golf Cabriolet v provedení GTI.

Ačkoli ve Wolfsburgu již dokončují sedmou generaci modelu Golf, nový Golf Cabriolet je v rámci generací Golfu teprve třetí. Poté, co se vloni na setkání tunerů v rakouském Wörthersee představila studie prestižního provedení Golf Cabriolet GTI, bylo jen otázkou času, kdy vyrazí na silnice. A tento čas je zde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Golf GTI Cabriolet je připraven k premiéře

Je to v historii vůbec poprvé, kdy se Golf Cabriolet dočká špičkového provedení v analogii s hatchbackem Golf GTI, který zahájil svoji tradici již v roce 1976. Kromě své plátěné skládací střechy je nový Golf Cabriolet GTI prakticky k nerozeznání od výchozího hatchbacku Volkswagen Golf GTI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTI Cabriolet vypadá dynamicky i s nataženou střechou

Pod kapotou tedy ukrývá přímovstřikový zážehový čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem 210 koní (154 kW), který může být na přání zákazníka kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo s dvouspojkovým „automatem“ DSG. V obou případech novinka zrychluje z klidu na 100 km/h za 7,3 s, přičemž nejvyšší rychlost je 237 km/h s manuálem a 235 km/h s automatem.

Volkswagen Golf GTI Cabriolet vykazuje průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km (s DSG 7,7 l/100 km). Zvenčí zůstává prakticky vše z výchozího Golfu GTI včetně rudě rámované masky chladiče, svislých mlhovek, difuzoru v zadním nárazníku či sedmnáctipalcových ráfků Denver s pneumatikami o rozměru 225/45.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je prakticky identický s výchozím hatchbackem Golf GTI

Prodeje nového Volkswagenu Golf GTI Cabriolet mají být na evropských trzích zahájeny ještě před začátkem nadcházející sezóny kabrioletů, zřejmě tedy během června.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků