Volkswagen Golf GTI Cabriolet: ostré „kábro“ přijíždí

Značka Volkswagen v Ženevě představí sériové provedení svého modelu Golf Cabriolet v provedení GTI.

Ačkoli ve Wolfsburgu již dokončují sedmou generaci modelu Golf, nový Golf Cabriolet je v rámci generací Golfu teprve třetí. Poté, co se vloni na setkání tunerů v rakouském Wörthersee představila studie prestižního provedení Golf Cabriolet GTI, bylo jen otázkou času, kdy vyrazí na silnice. A tento čas je zde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Golf GTI Cabriolet je připraven k premiéře

Je to v historii vůbec poprvé, kdy se Golf Cabriolet dočká špičkového provedení v analogii s hatchbackem Golf GTI, který zahájil svoji tradici již v roce 1976. Kromě své plátěné skládací střechy je nový Golf Cabriolet GTI prakticky k nerozeznání od výchozího hatchbacku Volkswagen Golf GTI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTI Cabriolet vypadá dynamicky i s nataženou střechou

Pod kapotou tedy ukrývá přímovstřikový zážehový čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem 210 koní (154 kW), který může být na přání zákazníka kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo s dvouspojkovým „automatem“ DSG. V obou případech novinka zrychluje z klidu na 100 km/h za 7,3 s, přičemž nejvyšší rychlost je 237 km/h s manuálem a 235 km/h s automatem.

Volkswagen Golf GTI Cabriolet vykazuje průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km (s DSG 7,7 l/100 km). Zvenčí zůstává prakticky vše z výchozího Golfu GTI včetně rudě rámované masky chladiče, svislých mlhovek, difuzoru v zadním nárazníku či sedmnáctipalcových ráfků Denver s pneumatikami o rozměru 225/45.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je prakticky identický s výchozím hatchbackem Golf GTI

Prodeje nového Volkswagenu Golf GTI Cabriolet mají být na evropských trzích zahájeny ještě před začátkem nadcházející sezóny kabrioletů, zřejmě tedy během června.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků