Volkswagen Golf GTI Cabriolet: ostré „kábro“ přijíždí

Značka Volkswagen v Ženevě představí sériové provedení svého modelu Golf Cabriolet v provedení GTI.

Ačkoli ve Wolfsburgu již dokončují sedmou generaci modelu Golf, nový Golf Cabriolet je v rámci generací Golfu teprve třetí. Poté, co se vloni na setkání tunerů v rakouském Wörthersee představila studie prestižního provedení Golf Cabriolet GTI, bylo jen otázkou času, kdy vyrazí na silnice. A tento čas je zde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Golf GTI Cabriolet je připraven k premiéře

Je to v historii vůbec poprvé, kdy se Golf Cabriolet dočká špičkového provedení v analogii s hatchbackem Golf GTI, který zahájil svoji tradici již v roce 1976. Kromě své plátěné skládací střechy je nový Golf Cabriolet GTI prakticky k nerozeznání od výchozího hatchbacku Volkswagen Golf GTI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTI Cabriolet vypadá dynamicky i s nataženou střechou

Pod kapotou tedy ukrývá přímovstřikový zážehový čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem 210 koní (154 kW), který může být na přání zákazníka kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo s dvouspojkovým „automatem“ DSG. V obou případech novinka zrychluje z klidu na 100 km/h za 7,3 s, přičemž nejvyšší rychlost je 237 km/h s manuálem a 235 km/h s automatem.

Volkswagen Golf GTI Cabriolet vykazuje průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km (s DSG 7,7 l/100 km). Zvenčí zůstává prakticky vše z výchozího Golfu GTI včetně rudě rámované masky chladiče, svislých mlhovek, difuzoru v zadním nárazníku či sedmnáctipalcových ráfků Denver s pneumatikami o rozměru 225/45.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je prakticky identický s výchozím hatchbackem Golf GTI

Prodeje nového Volkswagenu Golf GTI Cabriolet mají být na evropských trzích zahájeny ještě před začátkem nadcházející sezóny kabrioletů, zřejmě tedy během června.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků