Volkswagen Golf GTI Cabriolet: ostré „kábro“ přijíždí

Značka Volkswagen v Ženevě představí sériové provedení svého modelu Golf Cabriolet v provedení GTI.

Ačkoli ve Wolfsburgu již dokončují sedmou generaci modelu Golf, nový Golf Cabriolet je v rámci generací Golfu teprve třetí. Poté, co se vloni na setkání tunerů v rakouském Wörthersee představila studie prestižního provedení Golf Cabriolet GTI, bylo jen otázkou času, kdy vyrazí na silnice. A tento čas je zde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Volkswagen Golf GTI Cabriolet je připraven k premiéře

Je to v historii vůbec poprvé, kdy se Golf Cabriolet dočká špičkového provedení v analogii s hatchbackem Golf GTI, který zahájil svoji tradici již v roce 1976. Kromě své plátěné skládací střechy je nový Golf Cabriolet GTI prakticky k nerozeznání od výchozího hatchbacku Volkswagen Golf GTI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf GTI Cabriolet vypadá dynamicky i s nataženou střechou

Pod kapotou tedy ukrývá přímovstřikový zážehový čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem 210 koní (154 kW), který může být na přání zákazníka kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo s dvouspojkovým „automatem“ DSG. V obou případech novinka zrychluje z klidu na 100 km/h za 7,3 s, přičemž nejvyšší rychlost je 237 km/h s manuálem a 235 km/h s automatem.

Volkswagen Golf GTI Cabriolet vykazuje průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km (s DSG 7,7 l/100 km). Zvenčí zůstává prakticky vše z výchozího Golfu GTI včetně rudě rámované masky chladiče, svislých mlhovek, difuzoru v zadním nárazníku či sedmnáctipalcových ráfků Denver s pneumatikami o rozměru 225/45.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér je prakticky identický s výchozím hatchbackem Golf GTI

Prodeje nového Volkswagenu Golf GTI Cabriolet mají být na evropských trzích zahájeny ještě před začátkem nadcházející sezóny kabrioletů, zřejmě tedy během června.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků