Volkswagen Golf GTI 1.8T: Bomba po čtvrtstoletí vývoje

Je tomu právě 25 let, když byl poprvé představen Golf GTI. Protože se každé výročí musí oslavit, představil Volkswagen limitovanou sérii GTI s motorem o výkonu 180 ks.
Volkswagen Golf GTI 1.8T: Bomba po čtvrtstoletí vývoje

Akční model, limitovaná série

I takto můžeme nazývat automobil, který oslavuje výročí Golfu GTI. Pod kapotou mu bije čtyřválcový zážehový motor přeplňovaný turbodmychadlem. Když dodáme, že výkon je 180 ks, jistě si řeknete: „To už jsem někde slyšel“. Ano, jedná se o stejný motor, který pohání například „naši“ Škodu Octavia RS. Jeho výkon se přenáší prostřednictvím šestistupňové převodovky na kola přední poháněné nápravy. Golf GTI dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 vteřiny. Maximální rychlost činí 222 km/h.

I hodnota točivého momentu je shodná, tedy 235 Nm od 1 950 do 5 000 ot./min. Motor je však to jediné, co má tento Golf GTI s „Oktávkou“ společné.

Jak vypadá „akční“ interiér

O tom, jak má vypadat sportovní interiér by se mohli ve Škodovce od Golfa GTI dost naučit. Interiér je velmi osobitý a sálá z něj sportovní atmosféra. Nepřehlédnutelným prvkem jsou černě čalouněná sportovní sedadla Recaro. Nechybí tříramenný sportovní volant nebo u Golfu GTI tradiční hlavice řadicí páky ve tvaru golfového míčku.

Přístrojová deska prošla lehkým faceliftem a své místo na ní mají čtyři kruhové přístroje s rámečky s leštěného hliníku. Hliník najdeme i na dalších místech v interiéru, takže celý interiér působím, díky černému čalounění, velmi kontrastním dojmem.

Jak vypadá „akční“ karoserie

Při pohledu z venku, upoutají naši pozornost rozšířené dveřní prahy, přední a zadní spoilery. Co ale opravdu nejde přehlédnou, jsou 18“ litá kola BBS obutá do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 225/40 ZR18. Pokud zaměříte svůj pohled na záď Golfu GTI, jen těžko minete chromovanou koncovku výfuku o průměru 90 mm.

Co říci na závěr?

V této limitované sérii bude vyrobeno celkem 400 automobilů Volkswagen Golf GTI 1.8T. Pouhých 5 kusů bude určeno pro český trh. Pokud vás tento Golf zaujal, vězte, že cena byla stanovena na Kč 965 300,-. Není to cena „lidová“, ale zase máte jistotu, že na českých cestách potkáte jen čtyři další nadšence jako jste vy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků