Volkswagen Golf GTI 1.8T: Bomba po čtvrtstoletí vývoje

Je tomu právě 25 let, když byl poprvé představen Golf GTI. Protože se každé výročí musí oslavit, představil Volkswagen limitovanou sérii GTI s motorem o výkonu 180 ks.
Volkswagen Golf GTI 1.8T: Bomba po čtvrtstoletí vývoje

Akční model, limitovaná série

I takto můžeme nazývat automobil, který oslavuje výročí Golfu GTI. Pod kapotou mu bije čtyřválcový zážehový motor přeplňovaný turbodmychadlem. Když dodáme, že výkon je 180 ks, jistě si řeknete: „To už jsem někde slyšel“. Ano, jedná se o stejný motor, který pohání například „naši“ Škodu Octavia RS. Jeho výkon se přenáší prostřednictvím šestistupňové převodovky na kola přední poháněné nápravy. Golf GTI dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 vteřiny. Maximální rychlost činí 222 km/h.

I hodnota točivého momentu je shodná, tedy 235 Nm od 1 950 do 5 000 ot./min. Motor je však to jediné, co má tento Golf GTI s „Oktávkou“ společné.

Jak vypadá „akční“ interiér

O tom, jak má vypadat sportovní interiér by se mohli ve Škodovce od Golfa GTI dost naučit. Interiér je velmi osobitý a sálá z něj sportovní atmosféra. Nepřehlédnutelným prvkem jsou černě čalouněná sportovní sedadla Recaro. Nechybí tříramenný sportovní volant nebo u Golfu GTI tradiční hlavice řadicí páky ve tvaru golfového míčku.

Přístrojová deska prošla lehkým faceliftem a své místo na ní mají čtyři kruhové přístroje s rámečky s leštěného hliníku. Hliník najdeme i na dalších místech v interiéru, takže celý interiér působím, díky černému čalounění, velmi kontrastním dojmem.

Jak vypadá „akční“ karoserie

Při pohledu z venku, upoutají naši pozornost rozšířené dveřní prahy, přední a zadní spoilery. Co ale opravdu nejde přehlédnou, jsou 18“ litá kola BBS obutá do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 225/40 ZR18. Pokud zaměříte svůj pohled na záď Golfu GTI, jen těžko minete chromovanou koncovku výfuku o průměru 90 mm.

Co říci na závěr?

V této limitované sérii bude vyrobeno celkem 400 automobilů Volkswagen Golf GTI 1.8T. Pouhých 5 kusů bude určeno pro český trh. Pokud vás tento Golf zaujal, vězte, že cena byla stanovena na Kč 965 300,-. Není to cena „lidová“, ale zase máte jistotu, že na českých cestách potkáte jen čtyři další nadšence jako jste vy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků