Volkswagen Golf GTI 1.8T: Bomba po čtvrtstoletí vývoje

Je tomu právě 25 let, když byl poprvé představen Golf GTI. Protože se každé výročí musí oslavit, představil Volkswagen limitovanou sérii GTI s motorem o výkonu 180 ks.
Volkswagen Golf GTI 1.8T: Bomba po čtvrtstoletí vývoje

Akční model, limitovaná série

I takto můžeme nazývat automobil, který oslavuje výročí Golfu GTI. Pod kapotou mu bije čtyřválcový zážehový motor přeplňovaný turbodmychadlem. Když dodáme, že výkon je 180 ks, jistě si řeknete: „To už jsem někde slyšel“. Ano, jedná se o stejný motor, který pohání například „naši“ Škodu Octavia RS. Jeho výkon se přenáší prostřednictvím šestistupňové převodovky na kola přední poháněné nápravy. Golf GTI dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 vteřiny. Maximální rychlost činí 222 km/h.

I hodnota točivého momentu je shodná, tedy 235 Nm od 1 950 do 5 000 ot./min. Motor je však to jediné, co má tento Golf GTI s „Oktávkou“ společné.

Jak vypadá „akční“ interiér

O tom, jak má vypadat sportovní interiér by se mohli ve Škodovce od Golfa GTI dost naučit. Interiér je velmi osobitý a sálá z něj sportovní atmosféra. Nepřehlédnutelným prvkem jsou černě čalouněná sportovní sedadla Recaro. Nechybí tříramenný sportovní volant nebo u Golfu GTI tradiční hlavice řadicí páky ve tvaru golfového míčku.

Přístrojová deska prošla lehkým faceliftem a své místo na ní mají čtyři kruhové přístroje s rámečky s leštěného hliníku. Hliník najdeme i na dalších místech v interiéru, takže celý interiér působím, díky černému čalounění, velmi kontrastním dojmem.

Jak vypadá „akční“ karoserie

Při pohledu z venku, upoutají naši pozornost rozšířené dveřní prahy, přední a zadní spoilery. Co ale opravdu nejde přehlédnou, jsou 18“ litá kola BBS obutá do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 225/40 ZR18. Pokud zaměříte svůj pohled na záď Golfu GTI, jen těžko minete chromovanou koncovku výfuku o průměru 90 mm.

Co říci na závěr?

V této limitované sérii bude vyrobeno celkem 400 automobilů Volkswagen Golf GTI 1.8T. Pouhých 5 kusů bude určeno pro český trh. Pokud vás tento Golf zaujal, vězte, že cena byla stanovena na Kč 965 300,-. Není to cena „lidová“, ale zase máte jistotu, že na českých cestách potkáte jen čtyři další nadšence jako jste vy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků