TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?
Radosti
Dostatečně silný elektromotor
Kvalitní odhlučnění
Komfortní a sebejistý podvozek
Účinné LED světlomety
Starosti
Pomalý start infotainmentu
Nelogičnosti v ovládání
Obsluha některých funkcí odvádí pozornost
8  /10

Možná až od třetí generace procházel golf vždy jen jemnou evolucí. Aktuální model ale odhodil veškeré vzpomínky na minulost, a proto z něj možná budou konzervativnější příznivci značky v lehčím šoku.

Z tvarů minulé, převážně dle pravítka navržené generace, nezbylo takřka nic. Barokně pojatá příď podobného střihu tu byla naposledy možná v éře Passatu CC nebo prvního tiguanu. U plug-in hybridní verze GTE ji navíc zdobí světelný diodový pás, který pojí oba přední světlomety. Zajímavě působí také červeně lakované brzdiče a extra nástavce prahů, které toto provedení dostává automaticky.

Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Uvnitř se skrývá prověřené hybridní ústrojí, skládající se z benzinového čtyřválce 1.4 TSI EA211 o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotoru s dalšími až 80 kW, integrovaného do šestistupňové automatické převodovky DQ400e. Systémový výkon tedy činí 180 kW (245 k) a maximum točivého momentu je solidních 400 N.m. Na elektřinu je možné jet rychlostí až 130 km/h.

Oproti předchozímu modelu byla použita baterie s přibližně dvojnásobnou kapacitou. V aktuálním GTE má 13 kWh a najdete ji před zadní nápravou. Nabíjení je možné pouze střídavým proudem skrze konektor typu Mennekes (Typ 2), rychlé DC dobíjení zřejmě není dle předpokládaného využití třeba. Na rozdíl od předchozí generace zdířku pro nabití najdete u levého předního blatníku a ne v čelní masce.

Nový Volkswagen Golf R poprvé v pohybu: Zní skvěle, ukázal i pokus o drift

Nový Volkswagen Golf R poprvé v pohybu: Zní skvěle, ukázal i pokus o drift

Výkon srovnatelný se sportovním Golfem GTI a zrychlení na 100 km/h za 6,7 sekundy mohou budit dojem, že GTE má sportovně zábavné ambice. Svižné je dost a pružnost při předjížděcích manévrech mu rozhodně nechybí. Nejlépe se však cítí při plynulé úsporné jízdě, k níž svého řidiče nenápadně vede skrze ukazatele na digitálním přístrojovém štítu.

V menu palubního systému můžete přepínat mezi čistě elektrickým režimem a hybridním módem. S nabitou baterií se spalovací motor zapojí do hry jen při razantním přidání, elektromotor má na běžnou jízdu síly dost. Pokud se krotíte s používáním komfortních funkcí, udávanému e-dojezdu okolo 60 km lze věřit.

Na elektřinu se GTE pohybuje téměř neslyšně a působivě tiché zůstává i s vybitou baterií, když se do hry zapojí spalovací motor. Inteligentně využívá zbytky energie v akumulátoru pro rozjezdy, s trochou snažení se můžete se spotřebou přiblížit k šestilitrové hranici.

Úroveň rekuperace (ve třech stupních – nízká, vysoká, automatická) lze nastavovat skrze obrazovku palubního systému. Na plyn GTE reaguje svižně a zároveň ne zbrkle, podobně „vyklidněné“ je i jeho přesné řízení. Na poměry hybridů je dobrý i cit v brzdách. S českou okreskou si GTE na příplatkových 18“ kolech s pneumatikami o rozměru 225/40 rozumí dobře. Neodskakuje na nerovnostech, téměř se nenaklání a adaptivní odpružení DCC stíhá kopírovat větší i menší nedokonalosti vozovky.

Nové Volkswageny Golf Variant a Alltrack poprvé naživo: Mohou ještě překvapit?

Nové Volkswageny Golf Variant a Alltrack poprvé naživo: Mohou ještě překvapit?

Velkou pochvalu si zaslouží u GTE standardně dodávaný systém Travel Assist, který funguje až do rychlosti 210 km/h. Kromě funkcí adaptivního tempomatu a vedení v jízdních pruzích umí také přebírat maximální povolenou rychlost a tempomat jí uzpůsobit. Pokud ho aktivujete, hybridní Golf sám zatáčí, zpomaluje i zrychluje důrazně a spolehlivě – na dlouhé cesty jde o dobrého společníka. Stejně tak do kolon v hustém městském provozu. Bez připomínek jsou také účinné adaptivní diodové světlomety IQ Light s vykrýváním protijedoucích vozů.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička